Ik had een type in mijn gedachten en stapte de winkel (van een keten binnen). Het model dat ik wou, was er, maar niet in stock. Ik kon het bestellen. Liever niet, en dus koos ik een ander model van een ander merk, maar met dezelfde eisen dat ik wou. Iets duurder, maar dat is mijn verantwoordelijkheid natuurlijk.
En of ik een hoesje wou ? Nee Meneer, later misschien is goed dank u. Dus u gaat dat zomaar in uw zak steken ? Ok, geen probleem.
Hoeveel smsjes verstuurt u zo per week Meneer ? Ik ? Bijna niets eigenlijk. Ach, want we hebben iets voor u,.....blablabla. Nee dank, liever niet. Ach ok, als u niet wil aan deze goedkope actie, ok geen probleem Meneer.
En hier heb ik een garantie van 5 jaar voor u Meneer, voor 75 €, alles in. IEts mis met de camera ? Breng maar binnen, in de korste keren is ie hersteld. Mensen bedanken me altijd hiervoor, en dit zou u mook moeten hebben hoor, is een must. Nee, dank u Meneer, liever niet.
Enfin, ik ging buiten met de camera en geen annhorigheden, abonnementen,... die ik me later zou beklagen.
Wat is de juridische kant hiervan ? Zullen sommigen vragen zeker ? Geen zeker, alleen wou ik mijn verhaal doen, en van 'nee' durven te zeggen. Ik zie zovele topics van mensen die zich hebben laten doen en eens ze thuis komen zich dit beklagen. En dan begint de juridische kant als ze de kleine lettertjes gezlen hebben.
vb. Die garantie van 5 jaar,.....trek ik me niets van aan, ik heb zo al een fabrieksgarantie, bovendien is de camera binnen 5 jaar amper iets waard. En mij een gsm-abonnement aansmeren, vond ik erover.
Dat hoesje ja,...kan handig zijn maar kan ik altijd wel kopen hoor.
Dus mensen : durf NEE zeggen !