Zijn hier mensen die lijden aan Tinnitus?

WindowsXP
Topic Starter

Zijn hier mensen die lijden aan Tinnitus?

#1 , 05 jan 2012 18:31

Voor de mensen die het niet kennen.. :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus" onclick="window.open(this.href);return false;

Lightning

#2 , 05 jan 2012 18:40

En de juridische insteek is... ?

WindowsXP
Topic Starter

#3 , 06 jan 2012 06:41

Hier is toch praatCAFé dus ga ik ervan uit dat er over vanalles kan gepraat worden?

Reclame

Lightning

#4 , 06 jan 2012 07:22

Wat niet wegneemt dat dit een juridisch forum blijft. Als U over een medisch probleem wenst te debatteren zijn daar m.i. meer relevante fora voor te vinden.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 jan 2012 08:03

Hoeft niet zo vlug afgeblokt worden. Er is nog geen debat over het medisch probleem, enkel een vraag of iemand aan Tinnitus lijdt. Kan bvb ook over de juridische kant van Tinnitus (schadevergoeding, erkenning FOD, ...) gaan.

Zelfs los daarvan kan even off topic gaan best wel, zolang het maar een relevantie heeft met het topic en/of met juridisch/financieel/economische zaken die verwant zijn aan die vraag. Als het de spuigaten uitloopt, sluiten we natuurlijk wél die topic (al dan niet via een melding).

Creatief

#6 , 06 jan 2012 13:55

Ik heb dit wel eens sporadisch, maar zeker niet in die mate dat ik hiervoor naar een arts ga. Het duurt ook nooit langer dan enkele minuten.

sniper

#7 , 06 jan 2012 14:53

ik heb al jaren geen stilte meer
soms lig ik er van wakker
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Creatief

#8 , 06 jan 2012 15:06

Dit is begrijpelijk, sniper, als die symptomen dag en nacht voorkomen :( . Je bedoelt toch de hinder van het oorsuizen of fluittonen, toch niet van het gesnurk van je halve trouwboek of de kleinkinderen? :mrgreen:

WindowsXP
Topic Starter

#9 , 06 jan 2012 16:13

Wat niet wegneemt dat dit een juridisch forum blijft. Als U over een medisch probleem wenst te debatteren zijn daar m.i. meer relevante fora voor te vinden.
Ok men excuses hoor als dit niet de gepaste forum ervoor is.... .
Hoeft niet zo vlug afgeblokt worden. Er is nog geen debat over het medisch probleem, enkel een vraag of iemand aan Tinnitus lijdt. Kan bvb ook over de juridische kant van Tinnitus (schadevergoeding, erkenning FOD, ...) gaan.

Zelfs los daarvan kan even off topic gaan best wel, zolang het maar een relevantie heeft met het topic en/of met juridisch/financieel/economische zaken die verwant zijn aan die vraag. Als het de spuigaten uitloopt, sluiten we natuurlijk wél die topic (al dan niet via een melding).
Nu je het zegt.. dat zou ik weleens graag willen weten hoe het zit met erkenning en schadevergoeding enzo?

Graag meer info aub.
Ik heb dit wel eens sporadisch, maar zeker niet in die mate dat ik hiervoor naar een arts ga. Het duurt ook nooit langer dan enkele minuten.
ik heb al jaren geen stilte meer
soms lig ik er van wakker
Bij mij is het enkele jaren geleden begonnen en ik had het maar eens af en toe maar de laatste dagen piepen die gewoon KONSTANT!!!!

Heb een afspraak gemaakt voor in Leuven,eens kijken of er iets aan te doen valt.

Vandebos

#10 , 06 jan 2012 17:53

Enige dat soms helpt bij het vaststellen van aanhoudend gepiep en gesuis in de oren dat niet na een paar uur verdwijnt is een verblijf in een hyperbarische kamer. (kamer onder hogere dan atmosferische druk) Dit helpt echter slechts in een beperkt aantal gevallen en wanneer men onmiddellijk na het vaststellen hiervan kan gebruik maken; "de laatste dagen" is te lang.

JohnD

#11 , 25 jan 2012 00:34

Ik wil hier niet onmiddellijk vermoeden dat het volgende de oorzaak is van de TS's tinnitus. Maar toch .. hoe dikwijls en hoeveel decennia moeten vooral jongeren noch door alle media verwittigd worden ? Tijd om al die wetten betreft geluidsoverlast die de overheid pas na vele jaren uitgevaardigd heeft eens in de praktijk te brengen vergezeld van extreem strenge straffen.

Gehoorschade door zeer harde geluiden geldt als belangrijkste oorzaak. Tinnitus is dan een teken van beginnende gehoorschade en kan al direct na een bezoek aan een discotheek optreden. Tinnitus of "piepstress" komt veel voor bij jongeren die een avond zijn gaan stappen. Op poppodia, festivals en in discotheken wordt vaak gedraaid op een volume rond de 100 dB; een volume dat na tien minuten al acute gehoorschade kan veroorzaken. Ruim 15% van de jongeren tussen 16 en 30 jaar lijdt hierdoor al aan een vorm van blijvende gehoorschade. Ook het op een hoog volume beluisteren van muziek via draagbare persoonlijke geluidsapparatuur (zoals MP3-spelers) is in dit opzicht verdacht. Het is belangrijk om zo snel mogelijk naar een KNO-arts te gaan in het geval van een audiotrauma. Als de tinnitus langer duurt dan enkele dagen dient men onderzocht te worden.

Maar zoals hierboven reeds gemeld uit "wikipedia" is het dan al te laat en kan enkel erger voorkomen worden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

naernaut

#12 , 21 feb 2013 02:32

De hyperbarische ruimte lijkt mij allesbehalve een aangewezen optie, ik heb reeds 2 jaar last van tinnitus en dit heeft mij al vele slapeloze nachten bezorgd maar ik zou het voor geen geld willen ruilen met caissonziekte... Kosten baten ook vrij onrealistisch, decompressieruimte, hyperbarische ruimte....
Laatst gewijzigd door naernaut op 21 feb 2013 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.

naernaut

#13 , 21 feb 2013 02:34

mea culpa, ik had te vluchtig gelezen, uiteraard is het risico op caisson quasi onbestaande bij een eenmalige behandeling.

naernaut

#14 , 21 feb 2013 02:39

Het beste helpt (bij mij althans) gewoon de radio op het laagst hoorbare volume af te regelen zodat je gehoor zich gaat focussen op een andere (reëele) geluidsbron. natuurlijk geen belasting voor je oren met pop/ rock/ etc maar klassieke muziek doet wonderen (ook al hoor ik als 22jarige liever heel andere klanken)

Juridisch lijkt tinitus mij een erg zwak been om op te staan. Aangezien het geen reëel gegeven is kan je het niet bewijzen noch de ernst ervan. Laat staan de oorzaak. Net als de hyperacusie die er veelal mee gepaard gaat...

Vandebos

#15 , 21 feb 2013 09:30

Gebruik van een hyperbarische kamer in medische omstandigheden heeft een verwaarloosbaar klein risico op caissonziekte aangezien zowel. Het regelen van de druk doorheen het gehele verblijf rechtstreeeks gekoppeld is aan monitoring van bloedsamenstelling als de samenstelling van de "lucht" die men inademt in de kamer zelf.

Terug naar “Praat café”