Waar heb je gestudeerd?

Labelheim
Topic Starter

Waar heb je gestudeerd?

#1 , 30 dec 2011 01:16

Dag iedereen,

Ik vroeg me af waar jullie allemaal (rechten of een andere richting) hebben gestudeerd/studeren?

Ikzelf studeer momenteel rechten aan de Ugent.

mvg

JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 dec 2011 08:13

ugent: burgie, economie (afgemaakt), pol&soc, GAS informatica
katho: maatschappelijk assistent (afgemaakt)
universiteit antwerpen: pavo sociaal recht (gestopt wegens te grote afstand (130km/1,5 tot 3 uur enkele rit, maar wel alle cursussen gevolg)

zou wel nog een volledige opleiding master in de rechten willen studeren, maar dat zal niet meer voor mij zijn, tenzij ik plots terug naar de beschaving zou verhuizen.

Fore

#3 , 30 dec 2011 10:25

FI²: Industrieel ingenieur
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

tombe

#4 , 30 dec 2011 22:45

lic computerwetenschappen, master criminologie en momenteel rechten

VUB omdat dat destijds de enige aanbieder van cursussen voor werkstudenten was en uiteindelijk gebleven omdat het een unief is die me gewoon op t lijf geschreven is. Maar kan natuurlijk enkel vergelijken op basis van een paar losse cursussen die ik aan andere onderwijsinstlelingen volgde.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 30 dec 2011 23:32

Als autodidact heb ik zowat overal gestudeerd en dat is ook zo voor de vele praktijklessen. Het meest geleerd in de cel van de politie, bij de procureur op zijn bureau, op het hoogste verdiep van het Hof van beroep maar ook daar in de kelder heb ik geleerd, bij de onderzoeksrechter het meest geleerd denk ik in de wandelgangen of hier op het forum, ook bij de notaris kortom ik heb op veel plaatsen geleerd ook goed geleerd in de hulpverlening en dan ook nog heel wat geleerd van mijn leerlingen in de klas. Maar nergens heb ik goed leren schrijven.

Wat ik nooit begrepen heb is dat bijna alle rechtsgeleerden die een eed hebben afgelegd precies niets meer konder bijleren en het altijd beter wisten. Heel wat van die uitzonderingen die ik ken komen hier op het JF wat bijstuderen over scheidingskinderen.

RR

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jan 2012 19:35

Alle gekheid op een stokje, ik heb de hoogste diploma!

Heb het achtste studiejaar lagere school(bestaat nu niet meer) beeindigd met vrucht, en en kan mijn man staan tegen al die masters wat parate kennis betreft, heb veel internationele vakwedstrijden gewonnen, sta zelfs in het Guines recordbook met een deel van mijn beroep, en al wat mijn vak betreft en veel andere technische vakken kan ik mijn man staan ook wetenschappelijk!.

En voor de dommeriken geld verdienen en geleerdheid gaat niet noodzakelijk samen ( vb: advocaat versus frituuruitbater ???) !!!!

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ganapathi tantra

#7 , 03 jan 2012 01:41

Architectuur St Lucas, gehoopt op de academie van Edingburg maar noppes. Maar ik heb tot nu toe vooral geleerd dat ik nog veel moet leren. Dat is mijn beste en belangrijkste cursus ooit. Waarschijnlijk zal ik ook naar alle bescheidenheid die cursus nooit niet afmaken. Is geen kwestie van niet willen maar wel van niet kunnen. Wie mij nu verteld dat hij/zij die wel heeft kunnen afgemaken heeft volgens mij nog niks geleerd
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mava105

#8 , 03 jan 2012 11:03

Bouwkunde St-Lukas Brussel, maar het meest heb ik geleerd nadien, toen ik voor mijn werkgever bijna ganse dag op café ging :lol: .

Kali

#9 , 03 jan 2012 11:07

Rechten VUB

ganapathi tantra

#10 , 03 jan 2012 17:41

Bouwkunde St-Lukas Brussel, maar het meest heb ik geleerd nadien, toen ik voor mijn werkgever bijna ganse dag op café ging :lol: .

dus interbrew is rijk geworden omdat die aannemers u altijd maar trakteerden om werk te krijgen :lol:

mava105

#11 , 03 jan 2012 19:44

Ons kontrakt bevatte een clausule dat bij de 2de vaststelling van dronkenschap onmiddellijk ontslag op staande voet volgde. Heb al die tijd dus water en koffie gedronken. Dus eerder koffie en water producenten zullen er beter van geworden zijn.

ganapathi tantra

#12 , 03 jan 2012 20:33

T'is dus waar van die aannemers ? :P :P

Lanox

#13 , 04 jan 2012 16:03

De bib, mijn kot en bij mooi weer op het kerkhof.

Djoppenbeek: Kandidaturen Natuurkunde
Antwerpen: Licenties Natuurkunde, GAS Informatica en bedrijfswiskunde
Leuven: Doctoraat Economie

roderidder
Contacteer: Website

#14 , 04 jan 2012 16:44

Ik vroeg me af waar jullie allemaal ... hebben gestudeerd/studeren?
Nu ben ik vergeten te zeggen dat logica, zeker de onzekere logische logica bij momenten een sterk punt van mij kan zijn.
Mag ik aannemen dat het op Uw kot niet altijd even rustig was of slechts ondergeschikt is/was aan het kerkhof?

RR

Lanox

#15 , 05 jan 2012 08:30

Het kerkhof is inderdaad de rustigste plaats die ik ken, en lag op slechts 50 meter van mijn kot.

Terug naar “Praat café”