Dure hulpverleners maken er vaak een uitputtingsslag van

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

Dure hulpverleners maken er vaak een uitputtingsslag van

#1 , 29 apr 2011 14:09

Scheiden kost gemiddeld 5.600 euro

Mensen die de scheiding aanvragen, staan vaak voor een financiële kater. Gemiddeld kost een scheiding 5.600 euro. De Gezinsbond heeft een rondvraag gedaan bij zijn leden.

De kost van een scheiding kan zelfs oplopen tot 10.000 euro. "Gemiddeld kost een procedure dus 5.600 euro, maar we zien dat er vaak ook aanslepende conflicten zijn, bijvoorbeeld de verblijfsregeling voor de kinderen of de verdeling van de kosten van diezelfde kinderen", zegt Anne-Mie Drieskens van de Gezinsbond.

"Telkens weer beroep doen op professionele hulpverleners kost een bom geld en maakt dat echtscheidingsprocedures vaak een financiële uitputtingsslag worden voor vele gezinnen."
bron: http://www.clint.be/actua/binnenland/sc ... -5600-euro" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja... maak maar eens 10.000 kosten in een financiele uitputtingsslag waarin je als het ware moet bijgestaan en geholpen worden in een procedure over hoeveel je financiele bijdrage moet zijn in de gezamelijke opvoedingskost van je kind. proffessionele hulpverleners die het niet zo goed voor hebben met hun clienten of de kinderen me dunkt.

RR

mapleleiah

#2 , 29 apr 2011 22:35

Er moet nog niet eens een huwelijk geweest zijn ... er moeten nog niet eens kinderen zijn ... een relatie is voldoende ... ben ook met zo'n uitputtingsslag bezig omtrent een gemeenschappelijk onroerend goed ... Ex rekt de procedure al 2 jaar en wil alle kosten ten gevolge daarvan op mij verhalen ... zowat iedereen in het verhaal liegt ... en de wet laat dat alles toe ...

Je zou er bijna cynisch van worden en zeggen "alleen blijven, geen kinderen, geen gemeenschappelijk goed" ... dan kan je niet gepest worden!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

ganapathi tantra

#3 , 02 mei 2011 17:13

Spijtig genoeg zal dat bij velen het zelfde smaken. Persoonlijk heb ik met de verloning van advocaten geen probleem. Voor wat hoort wat.
Als je ziet wat een advocaat of rechtsbijstand in het algemeen kost bij iemand in het buitenland dan mogen wij niet echt klagen.
Maar ik denk dat vooral de onduidelijkheid en het mistgordijn die sommige advocten optrekken omtrent de verloning van hun diensten
veel vragen oproept. Zo heb ik zelf een ellenlange lijst van een bekend televisiekantoor over mensen met finaciele problemen met allerlei
frutsen, dingetjs, kattebellekes en van dies meer. Kortom die lijst samengeteld kost dus meer dan de eigenlijke dienstverlening zelf.
en ik denk dat daarom veel mensen zich vragen stellen. Het excuus dat een gerechterlijk dossier moeilijk in te schatten is en "ze" er geen
enkel zicht kunnen op hebben vind ik als argument op zijn minst nog van de jaren stillekes. In mijn vak zijn sommige renovatiedossiers zo
moeilijk en ook van ons verwacht men een kostenraming of op zijn minst een zeer degelijke communicatie mbt kosten verwachtingen acties
en dergelijke. Een de (h)orde op zaken stellen me dunkt. Want waar vele dienstverleners (advocaat) in die sector (justitie) over klagen doen
ze in vele gevallen zelf namelijk de zonde der traagheid. Iedereen begrijpt dat er bepaalde regels en procedures moeten worden gevolgd
maar als je 5/6 uur moet doen om bijvoorbeeld 2 blz conclusies vol te schrijven dan stelt men zich toch vragen wat de moeilijkheidsgraad van
een dossier ook is.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Praat café”