Vechtscheiding met kinderen : waarom ?

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Vechtscheiding met kinderen : waarom ?

#1 , 16 apr 2011 01:07

Jullie hebben elkaar ooit graag gezien. Onthoudt vooral dat. De slechte eigenschappen zijn nu bijzaak want je hebt er geen last meer van... je bent namelijk niet voor niks gescheiden.

Begin een nieuwe lei. Van nul ... Leer uit elkaars fouten ipv de andere te verbeteren ?

En waarom willen alsmaar meer ouders hun exen vanalles opleggen ? Is een ouder verplicht om naar een oudercontact/tenniswedstrijd/... te gaan ? NEEN, als één van de ouders regelmatig gaat is dit voldoende. Toen jullie getrouwd waren gingen jullie ook niet overal samen naartoe. Dit hoort bij het leven. Dat moeten kinderen ook leren.

Echt, waarom vechten mensen met elkaar ? Denk eens voor jullie zelf na over de échte redenen ...

Mijn motto : ik heb alleen in de hand wat ikzelf doe en ik kan met een gerust hart zeggen dat mijn kind gelukkig is. Ookal is de papa niet altijd aanwezig op oudercontacten of voetbalwedstrijden. Hij weet dat papa bijvoorbeeld moet werken of zelf een hobby heeft (wat ook belangrijk is)

Spreek met elkaar af wie er wanneer gaat en wanneer jullie eventueel samen gaan ... zo doen wij dat.

Zoveel rechtzaken zijn eigenlijk overbodig, of niet ?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 apr 2011 08:36

Allemaal goed en wel, maar dat is geen realiteit. Bijna alles qua familierecht is altijd emotioneel geladen en dan gaat emotionaliteit boven rationaliteit. Simple as that ;-)

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#3 , 19 apr 2011 13:16

Maar de redenen gaan er toch niet in bij mij ... maar misschien heb ik geen emoties en ben ik een alien :D

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 21 apr 2011 09:33

Persoonlijk denk ik dat veel is terug te brengen tot het feit dat men wel denkt dat hij/zij belangrijker is dan de ander.
Ook worden vele mensen door hun advocaat, rechtsreekse familie en directe omgeving naar de mond gepraat.
Zelf ben ik ook een kind van gescheiden ouders. Ik heb het mijn moeder steeds kwalijk genomen mbt uitspraken
en beeldvorming omtrent mijn vader. Hij was zeker niet de ideale man verre van zelfs maar ik had hem wel graag
leren kennen op mijn voorwaarden. Principieel had ik geen enkel uitstaans met de ruzies en geschillen die hebben
geleid naar de scheiding van mijn ouders en evenmin wat daarna gebeurt is. Spijtig genoeg heb ik maar 2 jaar de
kans gekregen om hem te leren kennen. Dat was dan vanaf wat men noemt the age of consent 18/20 jaar.
Persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik een vaderfiguur heb gemist. Waarschijnlijk zullen er nog veel mensen zijn met
dat gevoel zoals er evenveel zullen zijn zonder dat gevoel. Dus tja waar beslis je dat kinderen moeten opgroeien
tussen 2 ouders ook al zijn ze gescheiden. Het kwalijkste dat je (ge)scheiden(de) ouders kan nemen is dat ze hun
kinderen gebruiken als boksbal tussen hen beiden. En zelf snap ik ook niet goed hoe je elkaar soms zo komt te
haten nadat je jaren lief en leed hebt gedeeld. Zelf heb ik al een paar vriendinnen gehad, deels mijn keuze is ben een
vrije vogel (maar geen flierefluiter voor alle duidelijkheid), deels door toeval maar met geen enkele heb ik ooit de wens gehad
om ruzie te blijven maken over wiens schuld het nu was dat de relatie spaak liep . Je bent altijd met 2 nooit alleen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

tianneke
Berichten: 279

#5 , 21 apr 2011 09:52

Jullie hebben elkaar ooit graag gezien.
Ervan uitgaande dat dit de basis van de relatie was, hoe vaak zijn er andere motivaties om een relatie te starten...

Creatief
Berichten: 2513

#6 , 21 apr 2011 10:45

Jullie hebben elkaar ooit graag gezien.
Ervan uitgaande dat dit de basis van de relatie was, hoe vaak zijn er andere motivaties om een relatie te starten...
Als basis van het huwelijk: geld, vlucht uit het oudershuis, uithuwelijking (alochtone jongeren), gedwongen huwelijk door ongewenste zwangerschap, ...

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#7 , 21 apr 2011 11:25

oke als je het zo bekijkt maar zulke relaties houden meestal toch niet lang stand of ?

tianneke
Berichten: 279

#8 , 21 apr 2011 18:21

Wat is lang..in die paar jaren kunnen er kinderen geboren worden.

Terug naar “Praat café”