In een interview met een krant stelt de Italiaanse econoom Petrella het zo voor dat ingevalle armoede een bank zou geweest zijn die armoede niet meer zou bestaan.
Zelf ben ik ervan overtuigd dat moest er geen grof geld kunnen worden verdiend aan armoede die er ook niet meer zou zijn. Langs de andere kant denk ik dat net de hebberigheid van de banken en de privatisering/ globalisering één van grootste oorzaken zijn van armoede. Tot nu toe heb ik nog geen enkele privatisering mogen ervaren als zijnde positief. We worden er met z'n allen alleen maar armer van en een paar rijker.
zou het geen tijd worden dat we de echte behoeften om te overleven terug wegnemen van het grootkapitaal om uiteindelijk onszelf en maatschappij te redden. ? Probleem is alleen hoe je dat aanpakt. Want zij die verkondigen dat ze voor ons belangen opkomen ook wel politiekers genoemd zijn niet in staat om iets deftigs te doen (denk aan onze fameuze Waal ivm energie) of sluiten een ik-sta-in-mijn-bloot-gat- pact met het grootkapitaal zelf (denk aan onze blauwe premier en Electrabel)