Elke Drugswet onwettig

Veebee
Berichten: 565

Re: Elke Drugswet onwettig

#16 , 17 nov 2010 13:36

Tja, het zijn en blijven roesmiddelen, mij overtuig je niet. Ik heb er geen nood aan :)
Ik vraag me trouwens af op basis van welke wettelijke grond je dit gaat aanvechten

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#17 , 17 nov 2010 13:47

Dat het niet alleen een volledig dossier moet zijn maar dat er evenzo de man in de straat moet geinformeerd worden over drugs, zodat dit niet als een groot gevaar gezien word.

Zodat de justitie verplicht word om dit ernstig te nemen want dan staat hun geloofwaardigheid op het spel.

Geen rechter is te vertrouwen, hoe kan die voor God spelen zonder Goddelijk te zijn?
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#18 , 17 nov 2010 13:57

Een goede raad.
Voor men met drugs gaat experimenteren kan men zich beter eens informeren niet bij een leek maar in goede drugslectuur.
Drugs is zoals sex aantrekkelijk en Mysterieus.
En de meeste drugs komen uit de apotheek de natuur waarom er dan niet van snoepen.
Oh, ja was vergeten hoe katholiek we hier zijn. Adam die eet van de verboden vrucht of was het eVA?
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Reclame

Veebee
Berichten: 565

#19 , 17 nov 2010 14:01

volgens mij gebruikt ge wat teveel ;)

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#20 , 17 nov 2010 15:21

Van wat zou ik teveel gebruiken van de geneugden van het leven kan men nooit teveel gebruiken, maar alles met mate.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

eylis
Berichten: 8843

#21 , 17 nov 2010 15:40

beste jpc 6000,

Ga er dan voor! We zijn allemaal raaazend nieuwsgierig hoe je het in het hof van de rechten van de mens zal doen.
Geef ons een seintje als je er bent.
PS: Neem wel genoeg voorraad mee voor onderweg op je scooter.
Want ik weet niet of je in die hof ook paddestoeltjes kan plukken.
enne laat ons weten wat ze er van vonden hé 8_)

PS: zou Jamaica geen leuke plek voor jou zijn?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#22 , 17 nov 2010 18:26

Mijn quasi onfeilbaar buikgevoel vertelt me dat u door de drugs in aanraking bent gekomen met het gerecht en daardoor (in combinatie met het gebruik van drugs) met uw frustraties geen blijf meer weet. Indien ik me vergis dan zou ik u toch aanraden uw idealisme voor nuttige doeleinden in te zetten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#23 , 17 nov 2010 21:39

Niet alleen vanwege drugs ben ik met het gerecht in aanraking gekomen op allerlei vlakken.
Valselijk van brandstichting beschuldigd, tien tallen verhoren daarover, opgesloten in psychiatrie daarvoor.
Mijn bezittingen taloze malen door justitie verloren. (7x) Een een aantal keer uit mijn huis gezet.
Verschillende keren beschuldigt van pedofielie en daarvoor onterecht opgesloten in psychiatry.
Verschillende malen opgesloten in de gevangenis voor drugs waar men gefustreerd en ontchoocheld buitenkomt, alles verloren en met een trein of busticket om thuis te komen die er niet meer is.

De justitie dat is het echte monster van onze maatschappij.
De justitie heeft ook nog twee van mijn honden (mijn kinderen) op hun geweten.
Als men mensen of dieren opsluit moet men hun goed behandelen.
Dergelijke wraakacties van de staat zijn onproductief.
Ik word niet gefustreerd door drug wel door onrecht.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#24 , 17 nov 2010 22:56

Jamaica teveel wapens en ze beginnen er dan nog ook eens snel te schieten,
neen geef mij maar Belgie.
Als ik een revolutie wil starten dan lijkt het hier best fijn.
De koning vn zijn troon, het gerecht buiten spel, en de politiek in de tuin aan het werk en we zijn er.
En dan huppelen in de tuin van eden met de bloempjes en de bijtjes.
Ik ben hippie en blijf hip.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Veebee
Berichten: 565

#25 , 18 nov 2010 00:56

go with the flow dude :)

Bijtje
Berichten: 755

#26 , 18 nov 2010 06:22

Ik vind het al erg dat er sigaretten bestaan, laat staan dat alle andere drugs toelaatbaar worden ... dan hebben we hier binnen de kortste keren ipv kinderen alleen nog zombies rondlopen...

mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 18 nov 2010 12:33

Niet alleen vanwege drugs ben ik met het gerecht in aanraking gekomen op allerlei vlakken.
Valselijk van brandstichting beschuldigd, tien tallen verhoren daarover, opgesloten in psychiatrie daarvoor.
Mijn bezittingen taloze malen door justitie verloren. (7x) Een een aantal keer uit mijn huis gezet.
Verschillende keren beschuldigt van pedofielie en daarvoor onterecht opgesloten in psychiatry.
Verschillende malen opgesloten in de gevangenis voor drugs waar men gefustreerd en ontchoocheld buitenkomt, alles verloren en met een trein of busticket om thuis te komen die er niet meer is.

.
Blijkbaar ben jij OVERAL valselijk van beschuldigd en heb je zowat overal ONTERECHT gezeten. Wat een dictaruur toch hier in België. Als ik u was zou ik het eerste vliegtuig nemen naar Afrika of een andere gezellige buurt, ergens waar GEEN JUSTITIE is om u te pesten.

xena

#28 , 18 nov 2010 14:39

Ik wil dit voor het hof voor de rechten van de mens brengen. :mrgreen:
Dit is naar mijn mening een manier om te trachten deze zinloze drugsoorlog op te laten houden.
Wie wil zijn mening geven en/of kan mij daarbij helpen?
op 1 punt heb je gelijk ze zouden het beter legaliseren en flink belasten zoals sigaretten iedereen die wil gebruiken geraakt er toch aan . wel zouden ze dan een drugsbewijs moeten invoeren net zoals ze een jaarlijks rokersbewijs moeten invoeren vooraleer men sigarretten kan kopen en mag roken in het openbaar, en verplicht terugbrengen van peuken .
en het instaleren van een aantal boete maatregelen zoals bij gebruiken in het bijzijn van kinderen

ik doe gevaarlijk werk en geregeld weiger ik samen te werken met collega's die te hard onder invloed zijn stel dat het toegelaten word te gebruiken , ben ik dan verplicht in het gevaar te gaan staan ?

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#29 , 20 nov 2010 19:37

man man man wat ne braven belgg toch allemaal kan overkomen hé
kdenk dak mijn petekid voor zijnSt niklaas een hasjpijp kado ga doen.
toch niks verkeerd mee ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

sysrq
Berichten: 59

#30 , 21 nov 2010 12:06

Laat eerst en vooral laten we duidelijk zijn de drugswetten zijn er om de bevolking te beschermen en maar goed ook.
Persoonlijk heb ik het meeste problemen met de criminaliteit en enorme zwarte economie dat het gevolg is van de drugshandel.
Wel is het zo dat ik geloof dat uiteindelijk iedere persoon zelf de vrijheid heeft met zijn lichaam te doen wat hij wilt.
@Mava: Hoewel ik weet dat het ironisch bedoeld is vind ik u opmerking toch ongepast. Euthanasie is een gevoelig thema, ook voor anderen.

@Vandenbos: Mooi, Heisenberg gebruiken en uitleggen op "juridische" wijze. Natuurlijk was de onzekerheidstheorie van Heisenberg oorspronkelijk een puur wetenschappelijke hypothese die geleid heeft tot één van de belangrijkste inzichten in de quantummechanica.
U hebt touwens volledig gelijk met u kritiek op studies. Je kan bijna alles bewijzen aan de hand van studies. De kwalitatieve waarde van een medische of wetenschappelijke studie inschatten is voor gewone mensen (en ja zelfs juristen :p) moeilijk.

Het is wel zo dat er veel (vooral amerikaanse) staatsgefinancierde populatieonderzoeken duidelijk alleen op repressie gericht waren en zo een verkeerd beeld gaven van de invloed van drugs op de mortaliteit.

Vooral als het gaat over cannabis komt men de laatste jaren tot de consencus dat de invloed op de mortaliteit en morbiditeit niet enorm is en dat er in vergelijking met rokers zelf een positief effect was. Wel weet men wel al veel meer over de psychische en sociale problemen die kunnen voorkomen uit het (veelvuldig) cannabisgebruik en die mischien wel de lichaamlijke risico's overstijgen.

Ook is het natuurlijk zo dat de impact van alcohol op de mortaliteit van de hele populatie veel groter is dan zelfs alle andere drugs te samen.
Kan men door het te legaliseren alle criminele handel en dergelijke uitroeien zonder een onaanvaardbaar risico te nemen?
Realistisch gezien, denk ik van niet!

groetjes sysrq

Terug naar “Praat café”