opleiding rechten

kurt79
Topic Starter
Berichten: 8
Locatie: Belgium

opleiding rechten

#1 , 15 jun 2010 20:01

Beste,

Kan iemand mij inzake het werkstudentenprogramma rechten wat meer uitleg verschaffen? Iemand die het programma reeds volgde of volgt mag zeker en vast zijn ervaring delen. Ik denk er ook aan, maar wil me eerst en vooral grondig informeren zodoende ik weet of het wel te combineren valt met mijn job/familiale situatie/ ...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Kurt

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 jun 2010 21:23

Ik ben werkstudent aan de VUB. Voor mij is alles heel goed combineerbaar, maar met een gezin zal het heel wat moeilijker zijn.
Je zal ook af en toe tijdens het jaar de stof moeten doornemen.

Voor de rest zal je toch specifieke vragen moeten stellen want de eerste vraag is te ruim :-)

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 15 jun 2010 23:22

Eveneens werkstudent aan VUB, wel niet richting rechten...

In feite komen komt het op het volgende neer: je krijgt een zeer beperkt aantal uren les vergeleken met de dagstudenten. Deze lesuren gebruik je het beste om vragen te stellen over gedeeltes van de cursus die je niet duidelijk zijn. Voor de rest is het zelfstudie, zelfstudie en nogmaals zelfstudie...

Hierbij dien ik wel te vermelden dat de proffen van wie ik les krijg aan de VUB zich kosten noch moeite sparen om je te helpen. Als ik hen per mail een vraag stuur betreffende een gedeelte van de cursus om 23.00 heb ik vaker dan niet nog dezelfde dag een antwoord... Lessen aan de werkstudenten worden bij de overgrote meerderheid door de proffen zelf gegeven. (ben nu in mijn derde bach en kan me geen drie vakken herinneren die werden gegeven door assistenten) Van horen zeggen is dit uniek aan de VUB. (heb hiervoor enkel ervaring als werkstudent aan een gerenommeerde hogeschool in het Leuvense; daar werden we enkel bekeken als wandelende portefeuilles...)