opleiding rechten

werkstudent
Berichten: 52

Re: opleiding rechten

#16 , 26 aug 2010 08:56

Waarom geen voorbereidingsprogramma volgen?
Ga je stoppen met werken? Ga je naar de lessen gaan?
Geen voorbereidingsprogramma, aangezien dat geen diploma geeft + verplichting met zich meebrengt om de master in dezelfde universiteit te doen.
Stoppen met werken: liefst niet, om niet te zeggen "in geen geval", want fantastische job en fijne collega's.

Naar de lessen gaan: dat wijst zichzelf wat uit vind ik, op basis van het aanbod. In het avondonderwijs aan de VUB lijkt het aanbod mij, op basis van de frequentie en de uren, niet echt te bestaan lessen maar eerder contactmomenten (?). Lessen aan de KUL in dagonderwijs zijn sowieso niet echt te volgen. Conclusie: geen lessen volgen zeker? :D

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#17 , 26 aug 2010 10:32

Wat ben je met een diploma bachelor in de rechten? :-)
Waarom zou een getuigschrift van een voorbereidings/schakelprogramma aanleiding geven tot een verplichting om de master aan dezelfde universiteit te volgen?

Aan de VUB valt het te zien over welk vak het gaat. Sommige geven hun lessen, maar concentreren hun op de belangrijkste/moeilijkste aspecten.
Als je geen lessen gaat volgen, kan je kiezen waar je gaat hé ;-)
De begeleiding aan de VUB is goed, maar ik weet niet of de KUL ook zo open staat voor werkstudenten.

werkstudent
Berichten: 52

#18 , 26 aug 2010 14:27

Wat ben je met een diploma bachelor in de rechten? :-)
Waarom zou een getuigschrift van een voorbereidings/schakelprogramma aanleiding geven tot een verplichting om de master aan dezelfde universiteit te volgen?

Aan de VUB valt het te zien over welk vak het gaat. Sommige geven hun lessen, maar concentreren hun op de belangrijkste/moeilijkste aspecten.
Als je geen lessen gaat volgen, kan je kiezen waar je gaat hé ;-)
De begeleiding aan de VUB is goed, maar ik weet niet of de KUL ook zo open staat voor werkstudenten.
Ik heb mij ingelicht bij de VUB, het was oorspronkelijk mijn intentie om daar te gaan studeren omwille van het redelijke lichte programma en de soepelere toelatingseisen in vergelijk in met de KUL. Echter, bij de VUB bevestigde men mij dat het voorbereidingsprogramma op hun master veronderstelt dat je bij hen de masteropleiding doet - ik citeer "Indien u het voorbereidingsprogramma volgt, dient u inderdaad eveneens de master aan onze universiteit te volgen. Iedere universiteit stemt immers de voorbereidings –en schakelprogramma’s af op de eigen Masteropleidingen."
Ik heb geen zin om mij nu vast te pinnen op één universiteit, waar ik voor heel mijn studeertraject vanaf zou hangen.

Bedankt alvast om mijn conclusie te bevestigen dat VUB niet echt "les" geeft, dat is al een geruststelling. Dus geen groot verlies als ik naar de KUL zou gaan.
Ik denk dat de KUL niet zo voorzien is op werkstudenten, maar ik moet zeggen dat de uitleg die ik er tot dusver kreeg en de begeleiding die er tot nu toe was om alles uit te zoeken, veel beter was dan die van de VUB. Daar zwaaien ze telkens met hetzelfde foldertje van een paar blz over de verkorte opleidingen... Extra info is er blijkbaar niet beschikbaar?

Reclame

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#19 , 26 aug 2010 15:32

Info over?

werkstudent
Berichten: 52

#20 , 27 aug 2010 09:24

Info over?
Statuut werkstudent, opleidingscheques, verlof, inschrijvingsgelden, mogelijkheden tot deeltijds studeren, ...
Allemaal weinig omkaderd, eerlijk gezegd. De KUL staat dan volgens jou misschien minder open voor werkstudenten, maar de informatie ervoor is wel makkelijk beschikbaar.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#21 , 27 aug 2010 11:03

http://www.vub.ac.be/infovoor/toekomsti ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false; :D

werkstudent
Berichten: 52

#22 , 27 aug 2010 11:15

Ha, bedankt! Heb de link bij mijn favorieten gestoken, die website van de VUB is een verschrikking... Dit weekend eens uitpluizen.

Terug naar “Praat café”