Help! Keuze Master

rechtenstudent1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Help! Keuze Master

#1 , 06 sep 2023 18:05

Beste m/v,

Ik heb recent mijn bachelor aan de UAntwerpen gehaald. Echter twijfel ik momenteel aan welke universiteit ik moet studeren en zou ik graag de mening willen van iemand die professioneel actief is. Dit zijn mijn opties:

UAntwerpen: Master afstudeerrichting fiscaal recht (dit vervangt de MaNaMa Fiscaal Recht)
Ugent: Master met opvulling vakken vennootschapsrecht en fiscaal recht
VUB: Dual Master dat resulteer in twee masters: economisch recht en fiscaal recht

Ik twijfel omdat:
UAntwerpen omdat dit enkel fiscaal georiënteerd is en dit blijkbaar niet voldoende is en een bijkomende fiscale opleiding wordt vereist (en de algemene master niet de opvulling heeft dat ik wens)
UGent: de afstand
VUB: De reputatie (ik heb vernomen dat dit wordt beschouwd als zijnde 'makkelijker' en de 'vuilbakuniversiteit' en dat men al snel op de 'nee stapel' wordt geplaatst, klopt dit???)

Welke universiteit zouden jullie aanraden?

Dankjewel, paniekerige rechtenstudent

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 06 sep 2023 21:45

Gent natuurlijk. Die hebben RUGgegraat

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 08 sep 2023 23:59

Beste

Veel hangt af van wat je echt wil bereiken. En elke Univ heeft richtingen waar het sterker in is, andere waar het zwakker in is. VUB is zeker in rechten gereputeerd. Heel wat top magistraten studeerden er. De VUB wint boven proportioneel internationale universitaire pleit wedstrijden. In fiscaal recht is Michel Maus VUB een autoriteit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Praat café”