Pagina 1 van 1

Verkopen via internet

Geplaatst: 09 jun 2009 14:25
door rerocknedie
Onlangs verkocht ik via Kapaza schoenen van Gucci.
De vrouw storte het geld op mijn rekening en ik stuurde de schoenen met de post op.
De vrouw heeft mij nu een mail gestuurd waarin ze zegt dat ik een oplichter ben.
De schoenen zouden niet echt zijn, wat ik niet wist. Ik kreeg ze van mijn ex-vriend voor mijn verjaardag.
De vrouw vermelde ook in de mail dat ze ondertussen de schoenen terug op de post heeft gedaan en haar geld terug wil.

Nu is mijn vraag: moet ik dit geld terug storten?
Gekocht is toch gekocht of niet?

Geplaatst: 09 jun 2009 14:52
door Vandebos
Geldt er bij online verkopen geen wettelijke bedenktijd van 7 dagen na ontvangst van produkten??

Geplaatst: 09 jun 2009 17:30
door Franciscus
Als een partij handelaar is --- anders ???

Geplaatst: 09 jun 2009 20:14
door Vandebos
bij deze 2 artikelen uit testaankoop hierover.

http://rapidshare.com/files/242697808/s ... eiding.pdf

http://rapidshare.com/files/242698275/w ... et_net.pdf


Bovendien en dat is een risico waar hier nog niet werd over gesproken is Gucci één van die merken die een zero namaak policy hanteren. Als je in België wordt wordt betrapt op handel in namaak stappen ze naar de rechter om een schadevergoeding te eisen ten bedrage van de prijs van hetzelfde produkt alsof het een origineel van hun was. ( denk maar aan de voorwerpen uit Turkije die door de douane worden tegengehouden in Zaventem.)

Geplaatst: 10 jun 2009 09:16
door Joeri_J
Zou aanraden:

Wachten tot je de schoenen terug gekregen hebt.
Het kan altijd truk zijn van de koper om te zeggen dat ze vals zijn
en ze zogezegd terugsturen
(zogezegd terugsturen gebeurd veel, en dan maken ze van hun oren dat ze het wel gedaan hebben en veel 5/6-e om je onder druk te zetten...)
Dus je niet onder druk zetten zolang je ze niet terug hebt...

Indien je ze terugkrijgt betaal je terug.
Indien je ze niet terugkrijgt zou ik ook niet terug betalen.
Indien ze door haar toedoen (niet verzonden via tracking, verzekering etc) verloren geraken in de post is het haar woord tegen het uwe.
Het is altijd de verzender zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat het goed toekomt.
En dan is zij in de fout gegaan door het gewoon te verzenden...