Familierecht

S.L.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Familierecht

#1 , 29 mar 2023 12:19

Ik ben al enkele jaren in een juridisch kafka verzeild geraakt.
Enerzijds wraakzuchtige ex waar geen bescherming tegen mogelijk is en anderzijds loop ik keer op keer tegen advocaten aan die geen beste bedoelingen hebben. Dit gaat van fraude tot liegen en bedriegen. Met alle gevolgen van dien voor mijn vonnissen in de rechtbank. Ik was oorspronkelijk zonder advocaat gestart maar doordat tegenpartij met advocatuur begin te zwaaien werd ik verplicht ook een advocaat te nemen om al dit juridisch kafka enigzins te ontcijferen. Echter werd daar zomaar vanaales gedaan dat ik niet vroeg, werd er gelogen tegen mij, werd een grosse kwijt gespeeld, werd ik buitengezet omdat gedacht werd dat ik niet zou kunnen betalen ondanks een duidelijke overeenkomst. Hierdoor moest ik zaak opnieuw starten bij andere advocaat en werd ik dubbel op kosten gejaagd in een al zeer schrijnende situatie. In de rechtbank mocht ik niet zeggen dat ik de zaak reeds opgestart had bij andere advocaat waarvoor ik provisie betaalde waardoor mij werd verweten dat ik de zaak te laat opstartte en mijn zonen hun rechten van een jaar verloren. Kindergeld werd gestolen van gemeenschappelijke rekening alsook studiebeurs. Geen betaling van alle extra kosten en geen alimentatie.

Ik heb alle stappen ondernomen: LIGECA, balie, Justitiehuizen, kabinet van Justitie, Hoge raad. Allemaal doodlopende straten.

Het is niet menselijk wat zulke toestanden met de realiteit van mijn gezin doet.

Als ik met vrienden praat krijg ik veel problemen te horen aangaande familierecht. Iedereen lijkt wel iemand te kennen die gedupeerd is. echter vind je hier bijna nergens iets over terug.
De deurwaarder, de belastingen waar ik contact mee had geven ook zelf aan dat er gigantische problemen ontstaan door familierecht en dat dit schrijnende toestanden meebrengt voor wie hierin gezogen wordt.

Zijn hier nog ouders die gewoon hun recht op alimentatie en extra kosten maar niet verkrijgen wegens ellenlange procedures?
Dat DAVO enkel over alimentatie gaat en niet over de extra kosten die nu net het zwaarst doorwegen want ik had me destijds schappelijk opgesteld en dus zeer weinig alimentatie verkregen. Bij gerechtsdeurwaarder kom je weer terecht in procedure en die kost kan ik niet meer dragen.
Zijn hier nog mensen die meer in de problemen komen door het gedrag en zelfs leugens van advocaten?
Blijkbaar staan die boven de wet en kunnen die zomaar met je voeten spelen.
De balie schermt met 'vertrouwensbreuk'. Maar nergens verkrijg ik info over deze term.
In de codex vind ik terug dat dit van de client naar de advocaat is en niet omgekeerd.

In beroep gaan is geen optie in dit labyrint van justitie? Ik wil daar niet meer in vertoeven. Het gaat hier duidelijk niet over de rechten van het kind. De zaak wordt zo snel beklonken door de rechter dat die toch geen enkel benul heeft van de realiteit. De ellenlange conclusies waar je veel geld voor betaald en die niet eens degelijk bekeken worden want daar wil de rechter zich niet mee bezig houden zoals ik reeds aangaf aan mijn advocaat. Ik wou enkel tot de essentie komen. Het antwoord van mijn advocaat was dat advocaat van tegenpartij dat ook deed en zij dus mee moest gaan. Wat???

Portael
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2023 22:53

Beste tussen 7 November 2022 en 13 februari heeft de mama van de kids klacht ingediend bij de politie dat ik de kids niet wou meegeven en daar had ik een goede rede voor ze is met mijn oudste broer samen gegaan en die heeft contact verbod met de kinderen nu heb ik haar 1 maand de kinderen niet laten zien voor de veiligheid! Nu moet ik het gaan uitleggen waarom ? Wat gaat er nu gebeuren met mij ? Want Ben er van aangeslagen 1 April om 9u moet ik voor een catogorie 3 naar de politie voor verhoor als verdachten maar ik Zou naar huis mogen gaan hier heb ik dus geen idee van wat er mij te wachten staat raar vindt ik dit wel ik doe dit uit veiligheid voor de kinderen nu 13 februari gaf de rechter mij gelijk verbod is verbod maar is dit strafbaar feit want nu word ik als verdachten bezien. Kinderen wonen voltijds bij mij de mama om de 14 dagen dag bezoek maar ze blijft mijn broer er bij betrekken die verbod heeft is dit nog normaal ?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 04 apr 2023 09:33

Heeft #2 iets te maken met #1???

Reclame

Lilibeth
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 apr 2023 11:53

aan S.L. , ik begrijp je volledig. Ik zit al 16 jaar in een vechtscheiding. Nog steeds is de vereffening-verdeling niet gebeurd door toedoen van mijn ex en ook door zijn problemen met schuldbemiddeling. Hier ook zijn alimentaties en bijzondere onkosten al jaren niet betaald. Davo heeft voorschotten betaald maar er is ook een groot bedrag aan achterstallen. Dit allemaal sinds 2017. Davo doet niks om de achterstallen te innen. Meer nog ze sturen mij van het kastje naar de muur. Advocaten zijn al die jaren de nagel aan mijn doodskist geweest. Ik lig momenteel voor de zevende keer op psychiatrie door al het voorgaande. De onrechtvaardigheid, het hun werk niet doen, de desinteresse, soms zelfs onbeschoftheid maar ook het liegen van advocaten ben ik zo beu dat ik euthanasie heb gevraagd. Niet gekregen natuurlijk want ik moet zogezegd nog een hele weg afleggen vooraleer ze mij dat toestaan. Ipv daarvan steken ze mij op psychiatrie en stoppen mij vol pillen. Hint: kijk eens naar de film 'I, Daniel Blake' en je zult alles wat je meemaakt herkennen in die film. Veel sterkte

Terug naar “Praat café”