Wat moet mijn titel voor mijn 1L-zomerbaan op mijn cv?

neager543
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat moet mijn titel voor mijn 1L-zomerbaan op mijn cv?

#1 , 09 apr 2022 12:21

Ik ga werken bij een klein bedrijf dat normaal gesproken geen stagiaires heeft, dus er is geen standaardtitel voor mij. De baan is betaald (hoeveel nog niet). Zou het raar zijn om 'zomerpartner' op mijn cv te zeggen? "Gerechtsambtenaar"? Ik denk dat "legal stagiair" een veilige gok is, maar als iets anders beter zou klinken en geen ongeschreven regels zou schenden, dan zou ik dat willen zeggen.
https://nox.tips/ https://xender.vip/

eylis
Berichten: 8841

#2 , 09 apr 2022 12:33

Als ik het goed begrijp, neemt het bedrijf géén tijdelijke werknemers aan in het statuut van studentenjob. Hoe u dat op uw Cv omschrijft is eigenlijk aan geen regels gebonden. Maar het interessantste voor u is dat u het omschrijft als "interim" en dan uw functie én denaam van het bedrijf. Let wel op hoe het contract in werkelijkheid opgesteld is. Want als u nog student bent dan is de nettoberekening anders.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 09 apr 2022 13:16

Ik begrijp de vraag niet.
Wat is het probleem????
Hoe komt u bij "gerechtsambtenaar"???
Wat houdt dat werk eigenlijk in?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 09 apr 2022 14:19

Ambtenaren zijn personen die vb werken voor een of andere overheid en die in de meeste gevallen benoemd worden en een bepaalde overheidsbevoegdheid hebben al naargelang hun niveau.
Contractuele werknemers worden ook ambtenaren genoemd omdat ze voor een overheid werken.

Een bedrijf heeft geen ambtenaren in dienst en zeker geen gerechtsambtenaren.

Bepaalde benoemde functies zoals notaris gerechtsdeurwaarder zijn ook een vorm van ambtenaar of zelfs vb als arts of apotheker officier van gezondheid.

LYNX XX
Berichten: 2518
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 apr 2022 14:47

Begrijp de topic niet.
U gaat werken in een klein bedrijf = dus u zou al een contractje moeten hebben. Of u heeft al contacten met die firma.
Dus zult u ook weten wat voor werk u zult doen ??
En een CV zullen ze toch al hebben van u gezien u zegt : ik ga werken in een kleine firma.

And what's in a name. Titeltjes maken de werknemer niet. En zomerpartner : opgepast voor verkeerde interpretatie.

lukasi
Berichten: 1145

#6 , 09 apr 2022 15:30

Bediende/stagiair/ tijdelijke/ arbeider/ van maand X tot maand x+2 , jaar zoveel, verantwoordelijk voor ...
Niet teveel tamtam over maken.

Iemand die afkomt met zomerpartner of associé van de secretaris van de consul generaal van de protocollaire ambassadeur - om het zomaar eens te zeggen,
verticaal geklasseerd.

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 09 apr 2022 15:39

Iets minder hoog van de toren blazen is m.i. meer aan te raden...

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 09 apr 2022 16:01

" maar als iets anders beter zou klinken"
onvolledig geschoold kneusje
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 09 apr 2022 16:36

Zoals ik hier zoeven gelezen heb zou die L1 verwijzen naar NL. Die hebben van dergelijke zotte afkortingen.

eylis
Berichten: 8841

#10 , 09 apr 2022 16:39

inderdaad, is wellicht een afkorting in NL mbt opleidingen...

Terug naar “Praat café”