Onrechtmatige arrestatie

kulderzipken
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Re: Onrechtmatige arrestatie

#16 , 09 okt 2021 22:12

TS Ik sluit mij aan bij # 10 Marcus
U zegt : ik ken mijn rechten, maar ik zeg u kent uw plichten niet. Bovendien recidiveren is niet wat het JF moet aanmoedigen of u gelijk geven.
Keer eerst eens terug op deze planeet.
In de maatschappij leven moet men zich houden aan de regels. Vermits de politie zijn job deed en u niet hardhandig heeft opgepakt : waar zit dan het probleem ? Politie deed zijn job ( tot misnoegen van uzelf als overtreder ) hoe kan het JF u dan wijze raad geven om deze actie te veroordelen of juridische raad te geven.
Stop met uw levenswijze en als u begrijpt dat u verboden zaken doet, waarom nu eens niet uw gezond verstand gebruiken en problemen vermijden.
Wat voor onzin is dit, ongeacht van of ik een strafbaar feit heb gepleegd moet ik toch vragen kunnen stellen betreffende procedures en wat mijn rechten zijn?

Als men mij hier had verteld dat de politie geen sterke en duidelijk oorzaak nodig heeft om mij een nacht op te sluiten, had ik mij hierbij neergelegd. Maar er blijkt wel degelijk een kader te bestaan waar de politie binnen moet handelen en dat hebben ze niet gedaan.

Bijna elke post die ik maak ben ik verplicht van te vermelden dat ik mijn boetes voor drugsgebruik aanvaard en niet zal aanvechten. Kunnen we dan gewoon over de essentie spreken en juridisch advies geven, of anders gewoon niet reageren alstublieft? Hier zijn toch mensen die het kunnen en mij objectieve informatie kunnen geven zonder te stigmatiseren, als die dat kunnen moet jij dat ook kunnen toch? Een advocaat die weigert in zee te gaan met mensen die strafbare feiten hebben gepleegd zou maar een slechte advocaat zijn.

Issued
Berichten: 1227

#17 , 09 okt 2021 22:57

U gaat geen pv aankrijgen. Indien er pv voor verstoren openbare orde is opgesteld valt dit vermoedelijk in de categorie vpv (vereenvoudigd pv) en dat wordt niet naar het parket verstuurd. U kan daar wel een kopie van opvragen bij de politie zone die het opstelde, ergo de politie die u opsloot.

Even nog wat nuanceringen
Opsluiting om de roes te laten uitslapen: zou vallen onder openbare dronkenschap en niet openbare orde. Dronkenschap door drugs is een max opsluiting van 6u.
Arrestatie omdat hij openbare orde verstoord is max 12 u of korter als de kans op verstoring weg is zoals bv bij een betoging, als de betoging helemaal gedaan is moet men de arrestaties ook beëindigen.

BloodNight
Berichten: 621

#18 , 10 okt 2021 10:58

Beste

Het gebruik van handboeien bij de aanhouding/arrestatie van mensen die onder invloed (drugs, alcohol) zijn wordt algemeen aanvaard. Als je het artikel in de wpa leest kan je zien dat het trouwens een niet limitatieve lijst is waarbij de persoon in kwestie (politie) makkelijk het gebruik van handboeien kan verantwoorden.

Het gebruik/bezit van drugs (ostentatief) is in verschillende politiezones voldoende om enkele uren in de cel te zitten. Dat is een beslissing van de OBP (officier) waar je weinig gaat tegen kunnen inbrengen. Zelf comité P heeft hier in het verleden geen probleem van gemaakt.
De politie is niet verplicht om te motiveren waarom ze u meenemen, de wettelijke reden werd namelijk gezegd, zijnde openbare ordeverstoring. De uitleg waarom zij van mening zijn dat dit zo is, moet men u niet uitleggen. Dit dient men uit te leggen aan de officier.
Bij openbare ordeverstoring is het trouwens niet verplicht een pv voor op te stellen. Dit kan echter wel zo zijn maar is geen verplichting. Dit zou kunnen in een vpv, pv of GAS kunnen zijn.

Het indien van een klacht is uw recht, net zoals de persoon waartegen u klacht indient eenzelfde recht heeft om hiervoor klacht tegen u in te dienen. Dit slaat volledig los van de drugs en de aanhouding.

Ik kan u alleen maar aanraden om hulp te zoeken voor uw drugsprobleem, want laten we daar duidelijk over zijn. Het is een probleem, drugs is verboden met een reden...

Reclame

kulderzipken
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 okt 2021 16:11

laten we daar duidelijk over zijn. Het is een probleem
Ik heb een masterdiploma, een goed betaalde vaste job voor meer dan 6 jaar in mijn afstudeerrichting, heb goede contacten met mijn vrienden en familie, bezoek mijn grootouders regelmatig en als er een spin in mijn huis zit zet ik ze buiten. Tevens rook wel eens een jointje in het weekend ter ontspanning. Als ik hier spreek over recidivisme, bedoel ik daarmee dat ik 5 jaar geleden ook wel eens tegengehouden ben. Gewoonlijk heb ik geen weed op zak of rook ik geen drugs op straat. Bedankt voor jullie bezorgdheid, maar ik red mij wel hoor. Jammer genoeg is mijn manier om tot ontspanning te komen onwettig.

Het enige probleem dat ik er zelf van ondervind is afkeuring. Zelf is mijn mening, dat je voor elk product dat je tot jou neemt een prijs betaalt per hoeveelheid. Vanuit dat inzicht matig ik mijn cannabisgebruik, inname van vetstof en alcohol, suiker en cafeïne, en beschik ik als dusdanig over een gezonde geest in een gezond lichaam. Toch bedankt voor de bezorgdheid en informatie.

Ik ben nog steeds van mening dat mijn soevereiniteit is geschonden als burger. Ik heb zelf zo vaak mensen zien vechten, stelen, drugs nemen, de vreselijkste toeren uithalen in het openbaar. Ik ben zelf een behulpzaam en respectvol persoon, die nog nooit gevochten heeft, nooit mensen gekloot. Het is voor mij enorm frustrerend om mijn best te doen in de samenleving, te blijven hard werken, iets op te bouwen. Ondertussen ben ik dit jaar reeds bestolen en valselijk aangeklaagd voor valsmunterij, heb ik ettelijke uren doorgebracht verklaringen in te vullen met 0,0 resultaat. Dit zorgt echt voor een enorme frustratie, en om dan op zulke manier van je vrijheid beroofd te worden voelt echt vreselijk. Het vertrouwen dat ik nog had in de politie is jammer genoeg verdwenen.

kulderzipken
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#20 , 10 okt 2021 16:16

U gaat geen pv aankrijgen. Indien er pv voor verstoren openbare orde is opgesteld valt dit vermoedelijk in de categorie vpv (vereenvoudigd pv) en dat wordt niet naar het parket verstuurd. U kan daar wel een kopie van opvragen bij de politie zone die het opstelde, ergo de politie die u opsloot.

Even nog wat nuanceringen
Opsluiting om de roes te laten uitslapen: zou vallen onder openbare dronkenschap en niet openbare orde. Dronkenschap door drugs is een max opsluiting van 6u.
Arrestatie omdat hij openbare orde verstoord is max 12 u of korter als de kans op verstoring weg is zoals bv bij een betoging, als de betoging helemaal gedaan is moet men de arrestaties ook beëindigen.
Ik heb aan de dame gevraagd voor een kopie van mijn PV, ze kon mij die niet geven zei ze, maar zei wel dat ik het thuis zal aankrijgen.

Er waren blijkbaar 2 dossiernummers, eentje voor drugsbezit en eentje voor verstoren van de openbare orde. Ik weet niet welk dossiernummer dat welk feit betreft. Ik heb een paar uur lang geroepen dat ze mij er uit moesten laten, dan een paar uur geslapen en dan een uurtje later heeft de dame mij er uit gelaten, dus dat is ongeveer 6 uur.

lukasi
Berichten: 1138

#21 , 10 okt 2021 17:33

Ik sta versteld dat er nog steeds mensen zijn die illegale praktijken op één of ander manier willen goedpraten.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 okt 2021 18:47

Ik sta ervan versteld dat dit onderwerp nog niet werd afgesloten.

Jureca, gelieve dit topic onmiddellijk af te sluiten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Praat café”