Vraag over de kaaimantaks

gasboete
Topic Starter

Vraag over de kaaimantaks

#1 , 17 sep 2021 12:03

Persoon A (ondernemer met verschillende Belgische vennootschappen) woont in België, deze natuurlijke persoon bezit privé holding B in een normaal belast land (UK). Deze UK-vennootschap bezit enkel aandelen van andere vennootschappen in andere landen. Waaronder een laag belaste vennootschap C die zou vallen onder de kaaimantaks als deze rechtstreeks zou worden aangehouden door persoon A.

1. Valt vennootschap B en/of C onder de kaaimantaks?
2. Of is het enige gevaar dat vennootschap B en/of C wordt gekwalificeerd als een Belgische vennootschap waardoor de Belgische CFC-regels voor vennootschappen van toepassing is?

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2021 12:48

Indien persoon A zulk aantal vennootschappen heeft, met bindingen met belastingparadijzen;
kan hij dan geen duur betaalde expert in de hand nemen om te helpen bij die constructies ( ? ).
Of de behandeling van zulke constructies ( dubieus ? ) op het JF hoort, weet ik niet, moderators zullen mij terechtwijzen indien wel.

Thomas Morus

#3 , 17 sep 2021 14:15

Kaaimantaks is enkel van toepassing op Belgische belastingplichtigen.
Op de UK vennootschappen zeker niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Lonniecoece

#4 , 24 sep 2021 20:08

Binkske: Bedankt voor de goeie tips Ik denk dat een paar algemene boeken toch niet mogen ontbreken. Zou Hew Strachan geen goeie zijn?

Memory: ik maak een eigen topic voor je vraag.

Terug naar “Praat café”