Chat Box

wanton
Topic Starter
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Chat Box

#1 , 27 mei 2006 16:09

Als ik het weg en weer sturen van berichten bij sommige items bekijk , denk ik dat het misschien raadzaam zou zijn dat naast het Forum , ??n of ander systeem van chatbox zou georganiseerd worden. Op die manier dient het Forum echt voor wat de bedoeling is : een eerste advies geven.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 27 mei 2006 16:53

Een chatbox is weinig zinvol voor een dergelijk forum! Tenzij er mensen zijn die willen zagen en klagen over het slecht weer, maar daarvoor zijn m.i. genoeg andere chatboxen op het net te vinden.

Tevens moet een 'eerste advies' nog niet betekenen 'direct advies'. Daarenboven kunnen dan alleen zij die op de chatbox zitten antwoorden meelezen...terwijl een forum 24/24u - 7/7d kan geraadpleegd worden.

Ik kan U ook verzekeren dat er regelmatig zoekwerk in databanken/literatuur aan te pas komt om een vraag te kunnen beantwoorden. En vragen beantwoorden tussen de soep en de patatten...daar heeft niemand baat bij!
Laatst gewijzigd door Lex op 27 mei 2006 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#3 , 27 mei 2006 18:39

Beste,

Ik kan LEX haar reactie enkel maar toejuichen.

Van wie denkt u op een chatbox antwoord te ontvangen op uw prangende juridische vraag ?

Van een niet-jurist, die denkt de waarheid in pacht te hebben, maar keer na keer flagrant de mist ingaat ?

Wij (Juridisch Forum Team) hebben de bedoeling om de rechtzoekende een ENRSTIG antwoord te verstrekken op hun JURIDISCHE VRAAGSTELLING, niet dat soort advies dat kan bekomen worden aan de toog van een caf? !!

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 28 mei 2006 14:10

Als OCMW medewerker zo je toch ook moeten weten dat sommige dingen niet op 1,2,3, zijn te beantwoorden, wat wel zou gebeuren via een chatbox. Zelfs door rechtsgeleerden, wat tot ruzies op het forum zou leiden.

Deze die het forum hebben opgestart zullen wel eerst uitgezocht hebben hoe zij het beste konden werken.
Voor een chatbox moet je ook steeds iemand hebben die alles in het oog houd en kan optreden bij beledigende of onzedige berichten. Vind maar eens mensen die dit dag en nacht willen/kunnen doen.
Ook zijn er veel vraagstellers die via het emailadres gaan omdat zij niet weten wat wel en wat niet bekent moet gemaakt worden om een zo juist mogelijk antwoord te krijgen.
Daar komt bij dat men bij een chatbox niet kan gaan nakijken wat er is geschreven geweest na het sluiten van de box en zijn antwoorden op de vraag dus kwijt is, wat soms nodig is om het antwoord met wettekst te begrijpen en/of uitleg.

En zoals Lex en Anke reeds stelden zijn er voor veel vragen opzoekingen van de wetten en regelgevingen nodig. Zelfs voor de niet judidische vragen.
Enkel voor onderlinge vragen zou een chatbox nut hebben en deze gebeuren nu ook via PB en/of andere gesloten chatboxen. Wat een chatbox bij het forum overbodig maakt

wanton
Topic Starter
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 29 mei 2006 12:13

Als ik het had over een chatbox , los van het Forum , dacht ik voor ??n en ander aan Sperwer , geloof het of niet.Niet alleen als controleur-organisator , maar zeker als deelnemer. Als ik een paar items van de voorbije dagen bekijk , is dit blijkbaar al zover voor hem : 'Da Vinci Code' of 'schietpartijen'.

sperwer
Berichten: 1155

#6 , 29 mei 2006 13:03

'Da Vinci Code' of 'schietpartijen'.

Wanthon, je moet eens kijken onder wat die vallen en wat er bij staat waarvoor die blokken dienen. Geloof mij maar, er zitten hier ook nog waakhonden hoor. En die durven bijten.

Terug naar “Praat café”