Postbedeling straat loopt al jaren mis uitzichtloos

Hercules69
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Postbedeling straat loopt al jaren mis uitzichtloos

#1 , 01 mei 2021 11:57

Bij mijn ouders (80+) in Wallonië loopt de postbedeling in hun straat reeds lange tijd verkeerd. Allerhande poststukken (dagblad, weekblad, brieven, ..) komen soms niet aan, ofwel in een andere postbus ofwel totaal niet. Bij verkeerde leveringen worden de poststukken soms teruggebracht bij mijn ouders door alerte buren, maar doordat het al jaren bezig is, hebben sommige buren het ook opgegeven. Onlangs het kabinet van de minister aangeschreven maar daar verwees men mij door naar de helpdesk van De Post zelf. Daar kreeg ik een vriendelijk antwoord ("..we zullen het plaatselijk nakijken en steekproeven doen.."). Maar concreet is er niets veranderd. Deze week zoals alle vorige weken krijgen ze sommige poststukken niet (dagbladen, weekbladen, brieven, ..). Mijn ouders komen er toevallig op uit dat hun post ergens in een verlaten brievenbus werd gedropt (verlaten huis), of zien ze het bij het wandelen toevallig liggen op een brievenbus in de straat.
---> Nul gehoor bij hun plaatselijk postkantoor, nul gehoor bij de minister, nul gehoor bij de helpdesk,.... Ze zijn radeloos! En ik ook.
Iemand constructieve raad om dit probleem aan te pakken?

LeenW
Berichten: 12813

#2 , 01 mei 2021 12:08

Beste kans lijkt mij de pers. Helaas is uw verhaal niet zo uitzonderlijk meer, als ik alle verhalen op het forum hier lees.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 01 mei 2021 13:09

ombudsman voor de postsector contacteren en daar klacht indienen

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 01 mei 2021 13:32

Dit is in gans België aan de gang

Klagen bij Bpost zelf is vrij zinloos zoals ze gemerkt hebben

Beter ineens boven hun hoofd schieten:
https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmanne ... postsector

Mijn ouders komen er toevallig op uit dat hun post ergens in een verlaten brievenbus werd gedropt (verlaten huis),
Dat ligt daar weinig toevallig ...

Geregeld langslopen
Maar niet ophalen bij een volgende keer (als ze dat zouden kunnen)
Politie bellen en door hen laten vaststellen dat post daar "besteld" is

Vermoedelijk gaat het om een postbode die wel meer post doet "verdwijnen"
Als gemakkelijkheidsoplossing, diefstal, of beide


Zijn overigens correctioneel strafbare feiten

eylis
Berichten: 8836

#5 , 01 mei 2021 14:47

En in het verlengde hiervan het verhaal van de "overlast zakken van de Post" die zelfs gewoon op de straat achtergelaten werden. Was een tijdje geleden te horen bij "De Inspecteur". Herlees maar eens het wedervaren. Je gelooft je oren niet...
https://radio2.be/de-inspecteur/luister ... inspecteur

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 01 mei 2021 16:45

En in het verlengde hiervan het verhaal van de "overlast zakken van de Post" die zelfs gewoon op de straat achtergelaten werden. Was een tijdje geleden te horen bij "De Inspecteur". Herlees maar eens het wedervaren. Je gelooft je oren niet...
https://radio2.be/de-inspecteur/luister ... inspecteur
Da's nog wat anders
Dat zijn zakken die tijdelijk achtergelaten worden (per auto) en dan door de postbode op ronde opgepikt kunnen worden als die daar passeert

Liggen inderdaad volledig onbeheerd en voor iedereen te grabbel ... maar dat is dus de werkmethode van Bpost :!:

Al loopt dat ook wel eens mis
In Lier stond er ooit een stapeltje op straat
Postbode ziek
Zakken werden er wel neergezet, maar er was niemand om ze te verdelen :!:

https://radio2.be/antwerpen/politie-nee ... inspecteur

eylis
Berichten: 8836

#7 , 01 mei 2021 17:51

Inazuma, normaal gezien worden die overlastzakken in +/- veilige omgevingen achtergelaten in afspraak met de bewoners: bvb ingangen van appartementsgebouwen enz. Maar in dit verhaal (en het was niet het enige voorval ) lag de zak gewoon los op straat....Bovendien kreeg de brave burger die de zak naar het postkantoor droeg nog een erg onbeleefd antwoord als dank.

artemis
Berichten: 3293

#8 , 01 mei 2021 19:11

Bpost zou liever hebben dat er geen post meer bestond is mijn ervaring. Zelfs hun Prior-zegels helpen niets. Die zouden de dag erna moeten bezorgd zijn maar dat is niet zo.
Wij hebben hier een periode een deel post nooit aangekregen, met alle problemen vandien. Anderzijds zat hier eens een enorm dik pak brieven in onze bus die voor +10 personen/buren bestemd waren. Ik ben ze allemaal netjes in hun brievenbus gaan deponeren. Er waren ook maaltijdcheques bij.
Heb nadien klacht ingediend bij de ombudsdienst Bpost. Dat is klagen tegen een muur, levert totaal niks op. Een schande

Sianna
Berichten: 156

#9 , 01 mei 2021 19:50

10 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Woonde toen in een doodlopende straat, alle post van de straat werd gewoon in de eerste brievenbus van de straat gestoken of soms weken achter elkaar helemaal niet bedeeld. Wij hebben toen met de ganse straat klacht ingediend, en na dit een aantal keren gedaan te hebben kort na elkaar, kregen we een andere postbode en was het probleem opgelost.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 02 mei 2021 10:51

Inazuma, normaal gezien worden die overlastzakken in +/- veilige omgevingen achtergelaten
Lokaal op trottoir voor een krantenwinkel en in volledig open portaal van een andere winkel

Voor iedereen te grabbel

Het gebeurt ook dat er postpakjes uit gestolen worden, of ineens gans de zak om die te doorzoeken - in de rekeningen zijn dieven helaas niet geïnteresseerd :mrgreen:



Voor de vraagsteller:

Als er nog post gedumpt wordt in leegstaand huis: politie verwittigen zodat er minstens een onderzoek kan volgen (diefstal, lakse postbediende, ...)

Overweeg om het onbetrouwbare Bpost zoveel mogelijk NIET meer te gebruiken
Domiciliëringen
Doccle
ZoomIt

Al kan dat voor oudere mensen lastiger zijn.
Zelf was ik er principieel nooit fan van.
Maar de alternatieven zijn veel betrouwbaarder dan Bpost tegenwoordig.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#11 , 02 mei 2021 16:42

Ik vind het jammer dat BPOST weerom zo te grabbel wordt gegooid. Het lijken me eerder uitzonderingen.

T.S. neem contact op met de Nationale Ombudsman en maak je klacht zo concreet mogelijk zodat een onderzoek kan ingesteld worden en de schuldige kan bestraft worden.

Ik heb nog steeds het volste vertrouwen in BPOST en mijn ervaringen zijn tot op heden nog steeds zeer positief te noemen, zeer vriendelijk, zeer behulpzaam en betrouwbaar.

Maar ja, ik behandel de postbode dan ook met het nodige respect.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 02 mei 2021 16:51

Mijn brievenpost is meestal beschadigd. Natgeregend, uitgelopen en/of gescheurd.

De postbode doet niet de moeite om ze volledig in mijn (zeer grote en met ruime toegangsgleuf voorziene) brievenbus te stoppen.

Geregeld gaat mijn post verloren. Dikwijls wordt ze verkeerd afgeleverd in naburige gemeente waar een straat is met zelfde naam. Ik vermoed dat de bewoner op dat adres dit beu is en mijn post vernietigt.

Bij klachten krijg ik steeds een vriendelijk brief van Bpost met verontschuldigingen alom maar het resultaat is noppes.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 03 mei 2021 06:52

Ik vind het jammer dat BPOST weerom zo te grabbel wordt gegooid. Het lijken me eerder uitzonderingen.
Je kan hierover al lang niet meer van uitzonderingen spreken
BPost gooit haar eigen reputatie te grabbel ...

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#14 , 03 mei 2021 11:38

Hoog tijd dat Bpost (door PostNL) wordt overgenomen.
Alles wat Bpost aanraakt verandert in miserie.
Zie hun overnames in binnen- en buitenland in het laatste decennium: allemaal verprutst.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 03 mei 2021 12:28

Het ging stukken beter met een vorige CEO: Johnny Thijs.
Was trouwens daarvoor mijn vorige baas bij mijn werkgever, maar is opgestapt toen hij geen CEO werd van de firma. Werknemers hadden hem graag.

Terug naar “Praat café”