Vlaamse wegenbelasting........

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Vlaamse wegenbelasting........

#1 , 24 mar 2021 09:51

Dit is gewoon een discussie op basis van een ervaring.
Schetsing van situatie:

Ik koop een 2dehands wagen, schrijf deze in en wacht tot ik een betalingsverzoek krijg van de belastingdienst om de inschrijving + jaarlijkse belasting te betalen.

Krijg een 3 weken later tijdelijke factuur van 300 en nog een kwak maar normale bedrag voor mijn auto is +- 800-900 euro. Ik bel ze op, 'geen probleem, u mag deze betalingsverzoek negeren, de juiste komt later toe'.

Goed, ik gerustgesteld op weg naar werk, word ik eruit gepikt door belastingscontrole, blijkt dat ik inderdaad een openstaande schuld heb van zo'n 850 euro.

Daar sta je dan hé, niets van bewijs, enkel die 300 euro betalingsverzoek waar zij niets op zeggen, is geen bewijs. Bevestiging van die 'geen probleem, u mag deze negeren' heb je ook niet want contact was telefonisch.

Lap, ter plaatse een mooie 1200 euro betalen, mijn geruststelling was: 850 ervan gaat toch naar de belasting. De werkelijke factuur van 850 euro is tevens nooit toegekomen bij mij.

Zo'n interne fouten zouden veel beter aanwijsbaar moeten zijn om niet de pineut te moeten zijn van een medewerker in de overheidsdiensten die zijn werk niet juist uitvoert. En als je dit leest en hetzelfde mee maakt.. Laat in de toekomst een mail sturen met bevestiging wat er gezegd wordt.

LeenW
Berichten: 12828

#2 , 24 mar 2021 09:59

Dat is niet alleen bij de overheid, altijd schriftelijk communiceren bij een geschil!

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2021 10:34

Dat is niet alleen bij de overheid, altijd schriftelijk communiceren bij een geschil!
Bij mij ging het gelukkig maar om een wegenbelasting maar ik kan mij al gemakkelijk voorstellen dat er heel wat mensen zwaar de pineut zijn geweest door dergelijke fouten.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 mar 2021 12:11

Ik vraag na een telefonische contact met de overheid of ziekenkas ed steeds een schriftelijke bevestiging, evt per mail. Heb ik steeds gekregen.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mar 2021 14:12

Ik vraag na een telefonische contact met de overheid of ziekenkas ed steeds een schriftelijke bevestiging, evt per mail. Heb ik steeds gekregen.
Grote fout van mij, ik had zoiets van enfin als de belastingdienst het bevestigt zal het wel goed zijn zeker?
En dan nog eens mijn volledige naam telefonisch spellen is een lastige praktijk aangezien ik een buitenlander ben :D

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 24 mar 2021 14:52

Manke werking van Bpost is een hoop mensen in problemen aan het brengen ...

(Want ja, je hoort dergelijke dingen ook bij mensen die hun rekeningen probleemloos kunnen betalen)

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 apr 2021 16:52

Manke werking van Bpost is een hoop mensen in problemen aan het brengen ...

(Want ja, je hoort dergelijke dingen ook bij mensen die hun rekeningen probleemloos kunnen betalen)
Precies, als ik 1200 op zak heb om op een spontane moment te betalen zal het toch wel dat ik ook mijn rekening op tijd betaal?
Het is spijtig maar wat doe je eraan

Terug naar “Praat café”