sociale fraude melden

Herman36
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

sociale fraude melden

#1 , 26 jan 2021 11:45

In het verleden zijn wij opgelicht door een koppel. Wij zijn hierdoor veel geld kwijt gespeeld en in de miserie terecht gekomen.
De vrouw van het koppel woont in dezelfde stad als wij en heeft het blijkbaar ook nu weer mooi voor elkaar gekregen.
Waar wij al jaren aan het wachten zijn op een sociale woonst heeft dit mevrouwtje het blijkbaar enkel jaren geleden voor elkaar gekregen om een sociale woonst te bemachtigen. Blijkbaar had ze de toenmalig voorzitter van de huisvestingsmaatschappij mee. Als we het koppel tegenkomen lachen ze ons uit. Wij laten dit aan ons voorbij gaan maar toch stoort ons het volgende feit. U kan dit aanzien als klikken maar ik vind persoonlijk dat als de maatschappij dergelijke oplichters straffeloos hun gang laten begaan dit ook eens mag gemeld worden. Ze plunderen de sociale zekerheid. Mevrouw woont dus in een sociale woning en is eigenlijk alleenstaande. Ze is al jaren een koppel met dezelfde man.

Natuurlijk trouwen ze bewust niet anders kan ze niet meer genieten van de lage kost van haar sociale woonst. De man waarmee ze samen is is zelfstandige en bezit een eigen woning, maar in feite woont hij een groot deel van de week bij haar. Ik kan dit bewijzen adhv mailverkeer. Zijn dikke bmw parkeert hij met volle indruk voor haar sociale woning. Als ze in het land zijn dan hangen ze de grote sier uit in de stad, groot gaan eten, champagne drinken enz. Uit goede bronnen weet ik dat de man een een woning bezit in Spanje. Dit zal ook wel kloppen want mevrouw zit meerdere keren per jaar weken achter elkaar in Spanje en post dan leuk foto's op internet waar ze staat te pronken in dure kleding en champagne zit te drinken.

En ja hoor mevrouw is ziek en leeft van een ziekte uitkering en dit ook al jaren. Kijk dit stoort mij enorm en ja ik zou dit graag willen melden dit straffeloos oplichten van mensen en dan nog de sier uit hangen en van uitkering genieten. Waar kan ik dit melden? Is dit echt anoniem want ik weet dat ze er niet voor terug deinzen om u te bedreigen? Wat als hun nu een klacht neerleggen tegen onbekenden is mijn naam dan nog anoniem?


denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2021 12:54

Bij klacht moet je steeds je Rijksregisternummer opgeven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 26 jan 2021 13:48

Hoe ver zou je daar mogen in gaan want ik ken veel vrouwtjes in dezelfde situatie (meestal wel wisselende partners) die bewust geen relatie in de vorm van samenwonen of trouwen willen aangaan. Dat is de moderne tijdsgeest.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 26 jan 2021 13:58

Hoe ver zou je daar mogen in gaan want ik ken veel vrouwtjes in dezelfde situatie (meestal wel wisselende partners) die bewust geen relatie in de vorm van samenwonen of trouwen willen aangaan. Dat is de moderne tijdsgeest.
Inderdaad, en ze bezetten dan (ten onrechte!!) een aantal sociale woningen...
Niet dat het tekort aan sociale woningen daarmee kan opgelost worden, maar alle beetjes helpen zeker ?

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jan 2021 21:47

Als ze iedereen met een LAT uit hun sociale woning zetten... Als ik om me heen kijk gaat dat op voor zoiets van 1 op 4! Als het geen 1 op 3 is. Ben niet zo zeker of een LAT (waar treks men de grens?) een reden is om ze eruit te zetten.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jan 2021 22:22

Mevrouw huurt deze woning en betaalt een huurprijs berekend op haar inkomen. Het feit dat zij een bemiddelde vriend heeft doet hier niets aan af. Zolang er geen partnerschap is, is er m.i. dan ook niets aan de hand. Het kan u storen dat mevrouw een bemiddelde vriend heeft. Ik zie hierin echter geen vorm van sociale fraude. Ik zie hier geen domiciliefraude. Indien mevrouw een leefloon zou genieten, dan kan u altijd het OCMW contacteren.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Herman36
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jan 2021 12:14

Kijk maar dit is nu net het probleem van heel die sociale fraude met socialewoningen of vervangingsinkomens. Bepaalde personen trouwen bewust niet alhoewel ze dit wel zouden willen maar doen dit dus niet omdat hun uitkering dan naar beneden gaat. En het gaat mij niet enkel om domociliefraude hoor mevrouw is ook op ziekte verblijft maanden achter elkaar in het buitenland doet niets anders als foto's posten dat ze aan het feesten is. Er zijn mensen die echt ziek zijn hoor en mensen die echt recht hebben op een sociale woonst. Natuurlijk is het gemakkelijk om niet te trouwen en uzelf voor te doen dat je ziek bent en niets hebt om van heel dit systeem misbruik te maken.

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 27 jan 2021 12:28

Tenzij u arts bent en mevrouw onderzocht hebt, is het niet aan u om uitspraken te doen of ze al dan niet ziek is.

Terug naar “Praat café”