waar nog juridisch hulp vinden?

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

waar nog juridisch hulp vinden?

#1 , 19 dec 2020 10:14

Besten,

ik zit reeds bijna veertien jaar in een vechtscheiding. De eerste tien jaar had ik een advocaat die mij enorm veel geld heeft gekost. Toen zij op pensioen ging, was ik blut. Ik heb dan een pro-deo advocaat gevraagd. Ik kreeg een supergoeie. Echter zij stopt er ook mee. Ik kreeg dan een andere toegewezen. Vanaf het begin kreeg ik nauwelijks antwoorden. Tot zij mij helemaal niet meer antwoordde. Ik heb haar telefonisch proberen te bereiken ongeveer twee maanden lang. Ik sprak telkens in dat ze mij moest terugbellen. Niks. Na een half jaar bleek zelfs dat ze niks had gedaan van wat ze had moeten doen. Ik heb dan een andere pro-deo advocaat genomen. Ik heb haar in september en oktober 3 maal een email gestuurd omdat er dringend bepaalde zaken moeten geregeld worden. Tot op heden, vandaag 19/12 geen antwoord. Hetzelfde liedje gaat weer beginnen. En nu weet ik het dus niet meer. Waar kan ik nog juridische hulp vinden?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2020 11:13

Misschien eens nadenken of u uw verwachtingen niet moet bijstellen?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 19 dec 2020 11:39

Ik heb dus geen recht op juridische hulp? Dat is de enige verwachting die ik kan bijstellen.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2020 11:53

Mevrouw u moet leren een tekst te lezen. Ik spreek nergens over het feit dat u geen recht zou hebben op juridische hulp. Misschien uw antwoord nog eens goed lezen, misschien is dit een onderdeel van uw probleem?
enkele zaken ter overweging:
- zijn mijn eisen realistisch?
- zijn mijn eisen juridisch haalbaar?
- waarom duur deze procedure al meer dan 14 jaar? Wat zijn de voornaamste knelpunten? Zijn deze knelpunten overbrugbaar?
- is het nog realistisch om oplossingen voor u uit te schuiven, rekening houdend met de kosten en de baten?
- U heeft er niets aan om enorme uitgaven te doen met uiteindelijk geen of nog steeds geen resultaat?

Ik raad u aan om eens contact op nemen met de juridische dienst van het OCMW of het CAW, of een scheidingsbemiddelaar. Ik ben ervan overtuigd dat deze mensen heel wat ervaring hebben met realistische oplossingen/voorstellen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

#5 , 19 dec 2020 12:05

Ik had uw tekst zeer goed begrepen. Ik had ook meteen begrepen dat u oordeelt dat ik onrealistische eisen heb en ik de 'moeilijke' ben. Het tegendeel is echter waar. Ik heb u niet gevraagd om mij te veroordelen. Ik heb gevraagd hoe ik aan een advocaat kan geraken die zijn werk doet.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 dec 2020 13:12

https://www.advocaat.be/zoek-een-advocaat

In mijn vorig antwoord heb ik ook verwezen naar het CAW en de juridische dienst van het OCMW en desgevallend een dienst voor bemiddeling.

U heeft dan ook een VOLLEDIG antwoord op uw vraag ontvangen.

Die zijn werk goed doet is een zeer subjectief en relatief beperkt begrip.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 19 dec 2020 21:44

Mijn inziens zijn de juridische antwoorden in dit topic reeds gegeven.

Voor interessante theorieën over de voornaamste inkomstenbronnen bij advocaten of de winstmarges op rechtszaken vanuit de overheid, verwijs ik u door naar het café om de hoek, vanaf het moment dit weer geopend is weliswaar.

Ik sluit dit onderwerp dan ook af.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Praat café”