verbruik stookolie

ritavanlooy
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

verbruik stookolie

#1 , 14 dec 2020 10:24

wij wonen in een kangeroe woning met 1 cv ketel
wij zelf gebruiken geen centrale verwarming (pelletkachel)Het andere gezin wel
mijn vraag is nu wat is het gemiddelde verbruik van stookolie voor ons 2 personen voor douche en warm water keuken
Dank u
https://t.me/pump_upp

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 dec 2020 11:26

Hoeveel maal per dag / week / maand / jaar neem je een douche?
Dezelfde vraag voor de keuken. Hoeveel maal was je af, en met welke watertemperatuur?
Met uw zeer minieme info kan hier geen deftig antwoord op gegeven worden.
Woon je op het gelijkvloers of op de verdieping? De gelijkvloerse verdieping kan genieten van de verlieswarmte van de opstijgende leidingen, en hoe goed is de isolatie van de zoldering van het gelijkvloers? Een slechte isolatie kan er toe leiden dat bovenbuur mee geniet van uw pellet warmte of omgekeerd

dako
Berichten: 333

#3 , 14 dec 2020 12:58

wij wonen in een kangeroe woning met 1 cv ketel
wij zelf gebruiken geen centrale verwarming (pelletkachel)Het andere gezin wel
Hoe ga jij trouwens "bewijzen" dat jij geen CV gebruikt? Indien op basis van caloriemeter vermoed ik dat deze ook op het warm water staat en je daarmee perfect jullie aandeel kunnen bepalen. Indien geen van beide zal het in onderlinge overeenstemming moeten gebeuren waarbij inderdaad zonder het gebruik (hoe vaak) en de installatie zelf (verbruik/rendement) geen deftig antwoord gegeven kan worden.

Bovendien is het vreemd dat dergelijke afspraken niet vooraf werden gemaakt vermits bij een kangeroewoning de zorgbehoevende personen meestal wel bekenden zijn. Dergelijke afspraken worden dan normaal met alle partijen samen in de gehele context bekeken waarbij regelmatig de hulpbehoevende personen een groter deel van de kosten voor zich nemen in ruil voor de hulp die ze krijgen/nodig hebben...

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 14 dec 2020 13:02

Ik mis vooral een juridische insteek in deze vraag.

ritavanlooy
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 dec 2020 14:44

ik wou enkel weten wat het gemiddelde verbruik is zodat we goede afspraken kunnen maken Het is een laagbouw dus geen verdieping maar de pellethachel heeft toch niets te maken met het verbruik van stookolie voor warm water. Afwassen gebeurd met machine en douche is +- 4 maal per week

Dank u
https://t.me/pump_upp

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 14 dec 2020 17:08

Stookolie kost vandaag een kleine 60 cent per liter. Als je 2000l per jaar verstookt dus elk 50€ per maand. Als je daarover valt dan ga je mi beter uiteen. Pellets kosten evenveel als stookolie .... zet die kachel dus alleen aan voor de gezelligheid en verdeel de stookolie navenant de ingenomen oppervlaktes of zoals je overeengekomen bent. Of anders de kangaroe buiten dan is t allemaal voor u.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 dec 2020 19:26

Ik mis vooral een juridische insteek in deze vraag.
²

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 dec 2020 09:43

Ik mis vooral een juridische insteek in deze vraag.
Staat ook in 'praatcafé'.
Als alle antwoorden of vragen gaan beoordeeld worden naar 'juridische insteek' dan is mijn inziens een praatcafé overbodig.

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 dec 2020 09:48

wij wonen in een kangeroe woning met 1 cv ketel
wij zelf gebruiken geen centrale verwarming (pelletkachel)Het andere gezin wel
mijn vraag is nu wat is het gemiddelde verbruik van stookolie voor ons 2 personen voor douche en warm water keuken
Dank u
Hier zat het zomerverbruik ( 3 volwassenen ) voor warm water aan 30 liter elke twee weken.
(iedereen gebruikt dagelijks douche of bad)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 15 dec 2020 12:49



Hier zat het zomerverbruik ( 3 volwassenen ) voor warm water aan 30 liter elke twee weken.
(iedereen gebruikt dagelijks douche of bad)
Hangt al van ouderdom en rendement van de ketel

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 dec 2020 20:40


Hangt al van ouderdom en rendement van de ketel
Dat is ook waar. Ik denk dat de ketel hier zo'n 30 jaar oud is. Rendement zal dus wel beter kunnen.

Terug naar “Praat café”