probleem uit de digitale wereld

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: probleem uit de digitale wereld

#16 , 16 okt 2020 16:54

Neen het is geen spam die binnenkwam. Allemaal zaken die ik onder de noemer persoonlijke administratieve aangelegenheden zou klasseren.
Bv. syndici die jaarafrekeningen sturen, uitnodigingen voor vergaderingen, briefwisseling van private hospitalisatieverzekeringen, bankdocumenten, enz....dat soort zaken.
Het is eerst in de laatste maanden dat het fenomeen erg is geworden (Covid-19?).
Maar niets van Overheidswege. Daar is er geen probleem mee.

Omdat het mailaccount niet meer bestaat zal één en ander voortaan in een zwart gat verdwijnen vrees ik.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

freelance
Berichten: 2615

#17 , 19 okt 2020 01:14

Daar zeg je zo wat . ( " alleen de laatste maanden" ) .
Het mag stilaan duidelijk worden , dat niet alleen de " oudere " generatie aan " digibetes " lijd . Ook vele digitale systemen en werk organisaties lijken niet voorzien te zijn op een " pandemie " , met alle gevolgen vandien .( telewerk thuis , teleconferenties , achterstallig werk moeten doen in een omgeving ( thuis ) die men niet gewoon is , enz.... )
Voor velen is dit alles niet bevorderlijk geweest voor de kwaliteit ( ALS er al gewerkt werd ) .

Afgelopen zomer bleek mijn "gemeentelijk container park " badge geblokkeerd wegens openstaande facturen ( ik werk met facturen en overschrijvingen , aangezien het over ' bedrijfsafval ' gaat ) .
Op het bureel gingen ze mijn klacht nazien . Heeft maanden geduurd , en pas vorige week kreeg ik een factuur van eind 2019 toegestuurd .
Aangezien deze factuur nooit ( op tijd ) verstuurd was , werd mijn badge geblokkeerd . Zij zijn er om bekend om facturen slechts 3 of 4 maanden later te versturen , maar TOEN kwam de grote Corona kladaradatsch , en het systeem draaide in de soep .
Zij konden wel in tijdelijke werkloosheid gaan , maar wij bleven zitten met ons afval .
En het is niet de enige digitale aberratie die ik dit jaar ondervonden heb . ( van openbare en/of semi overheids instellingen ) .

Gelukkig nog geen probleem met mijn email adres(en) .Maar die geef ik dan ook niet door aan openbare of overheids instellingen :evil:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Praat café”