de nationale onveiligheidsraad

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

de nationale onveiligheidsraad

#1 , 23 jul 2020 14:03

Tja, zachte heelmeesters maken lelijke wonden. De statistieken bewijzen het reeds en dat is maar het prille begin.
Vooral als ze hun ziel hebben verkocht aan....
Duidelijk dat ze spreken "met gespleten tong", weigeren een duidelijk beleid te voeren en alle verantwoordelijkheid afwentelen op het individu.
Hebben we nu echt een staatsgreep nodig om onze gezondheid en overlevingskansen te vrijwaren en niet langer de ultra korte termijn belangen van bepaalde milieus en drukkingsgroepen te dienen?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 23 jul 2020 20:01

Je overdrijft.

Als de economie en t leven volledig zou stilgelegd worden om de oudjes te plezieren dan is er binnenkort geen geld meer om hun genereuze pensioenen te betalen die de werkenden moeten verdienen door belastingen te betalen. ... Maar zonder werk en economoe geen belastingsinkomsten ... t Is dus koorddansen op een slap touw.

Sommige zaken hadden beter gekund en er is geklungeld maar fulmineren na pasen is met vijgen werpen.

Had ik Corona correct ingeschat dan was m n beleggingsportefeuille nu een veelvoud waard geweest ipv een (klein) beetje gekrompen te zijn. ;-)))

Dus graag wat volwassen redelijkheid: de vorige pandemie dateert van de spaanse griep zo n 100 jaar geleden ! Veel ervaring was er dus niet ...

Met vriendelijke groeten uiteraard.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 23 jul 2020 23:12

"Sommige zaken hadden beter gekund en er is geklungeld maar fulmineren na pasen is met vijgen werpen."

Ik heb het over NU! Ze hebben niets geleerd uit de eerste golf. Integendeel...
De economie hoeft niet volledig te worden stilgelegd. Wel het deel " geneugten en spelen" hetwelk de voornaamste oorzaak is van het probleem.

Nu rijden we ons te pletter op de finale economische ramp want de tweede golf zal veel erger zijn dan de eerste. Zonder te spreken over de verloren mensenlevens.

"Had ik Corona correct ingeschat dan was m n beleggingsportefeuille nu een veelvoud waard geweest ipv een (klein) beetje gekrompen te zijn. ;-)))"

Het is nu niet het moment om alle aandacht aan een effectenportefeuille te besteden. Niet erg nuttig als men er niet meer is. Maar door beter te luisteren naar de experten ipv naar de praters kun je misschien toch nog een meerwaarde boeken.

"Veel ervaring was er dus niet ..."

Flauw. Ze hebben obstinaat de meeste raadgevingen van degenen die er wel iets van afweten in de wind geslagen en ze gaan er onverminderd mee door..

Het pensioen dat ik als "oudje" ontvang mogen ze gerust -al of niet tijdelijk- verminderen als dat de prijs is om mede-mensen in leven te houden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 26 jul 2020 12:48

"Een mensenleven weeg je niet af in Euro's"
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200726_93775520

Klopt. En aangezien de som van de Belgische vermogens een veelvoud is van het jaarlijkse netto-nationaal product kunnen de gevolgen van het economisch verlies (dat uiteindelijk beperkt zal zijn in de tijd) door een éénmalige belasting op de grotere vermogens worden weggewerkt (1).

Gebrek aan volwassenheid en niet doeltreffend optreden is nalatigheid vanwege de overheid in een noodsituatie en dient strafwettelijk beteugeld te worden.

(1) ik was nooit voorstander van vermogensbelasting, maar nood breekt wet
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 26 jul 2020 16:52

Topic gesloten aangezien sommige reacties weer de foute kant opgaan.

Terug naar “Praat café”