Dochter verliefd op iemand met crimineel verleden

Ariane_Boissevain
Topic Starter
Berichten: 41

Dochter verliefd op iemand met crimineel verleden

#1 , 03 jul 2020 23:32

Dag allen, mijn dochter van 18 is verliefd op een jongeman van 21. Na een maand verteld zij ons terloops dat deze jongeman al twee maanden gevangenisstraf heeft uitgezeten voor drugsmokkel. Ons vertrouwen is nu natuurlijk nihil... Valt er iets te achterhalen over de rechtszaak (oid) omtrent deze zaak?

LeenW
Berichten: 12825

#2 , 03 jul 2020 23:36

Neen, daar hebt u als buitenstaander geen zaken mee.

Ariane_Boissevain
Topic Starter
Berichten: 41

#3 , 03 jul 2020 23:54

Dat vreesde ik al.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 jul 2020 09:20

Tenzij het in een krant heeft gestaan, zal je niets te weten komen.
Google zijn naam eens. Of zijn initialen.

lukasi
Berichten: 1140

#5 , 04 jul 2020 11:24

Vraag het hem op de man af .
Uit je bezorgdheid en je vrees voor in de toekomst, maar achter zijn rug om alles gaan uitpluizen en gaan uitzoeken, gaat de relatie met je dochter en haar vriend ook niet bevorderen. Speel open kaart.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 04 jul 2020 12:00

Delinquent of crimineel gedrag is een verzamelterm voor verschillende soorten gedrag die volgens de wet strafbaar zijn en die daarom tot een boete of straf kunnen leiden.

Bezorgdheid laten afhangen van de feiten. Deze vlag dekt zowel moord als beschadiging van standbeeld van Polle II door een zatte student....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

katwezel
Berichten: 375

#7 , 04 jul 2020 12:16

Als die jongen ondertussen tot beter inzicht is gekomen wat is dan het probleem ( de meeste criminelen hebben zelden of nooit een veroordeling gehad en leven gewoon tussen de mensen zoals u en ik )

Ariane_Boissevain
Topic Starter
Berichten: 41

#8 , 05 jul 2020 22:25

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik had het liever niet geweten, maar goed... mijn dochter is een open jonge vrouw. Dat siert haar. Ik ben alleen erg bezorgd. Ik ben zelf opgevoed met het idee "alles wat een ouder moet doen is zijn/haar kind graag zien en er zijn als hij/zij ergens tegenaan botst". Ik dacht altijd dat ik dit idee honoreerde. Maar nu dit aan de oppervlakte is komen drijven... twee maanden effectieve gevangenis is niet niks. Wij (mijn echtgenoot en ik) zijn overeen gekomen dat we hier niet meer over praten. Dat gaven we ook aan onze dochter mee. De jongeman weet namelijk niet dat zij dit aan ons vertelde... ons volgende diner samen gaat toch een tikje anders zijn, vrees ik.

pho450
Berichten: 192

#9 , 07 jul 2020 11:51

Het is natuurlijk jullie beslissing, maar weet dat het probleem niet zal verdwijnen door er over te zwijgen.

Terug naar “Praat café”