RECHT VAN ANTWOORD OP LEENW

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

Re: RECHT VAN ANTWOORD OP LEENW

#16 , 25 jun 2020 22:51

Dit forum is eigendom van Jureca die kunnen bepalen wat er gebeurd.
Er zijn een aantal leden die inderdaad een topic kunnen sluiten of een tekst in te voegen in een antwoord of topics samenvoegen.
Die kunnen ook indien het te gortig is een bericht verwijderen.
Niemand van ons kan een gebruiker schrappen dat kan enkel de verantwoordelijke bij Jureca.
Als moderator JurecaBE - moderator
JurecaBE moderator

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#17 , 26 jun 2020 00:08

De opmerking van Father B is mijns inziens 100% terecht.

Waar individuele kritieken ten aanzien van specifieke personen beter geregeld worden via persoonlijke berichten, is het nodig en ook volledig gepast om structurele problemen aan te kaarten.

Hoewel er strikt genomen met het huidige systeem geen 'juridische' problemen zijn, is het systeem onvoldoende transparant en niet harmonieus. Hierbij moet opgemerkt dat - door gebrek aan een duidelijke beleidslijn vanuit de eigenaars van het forum - er achter de schermen gewerkt wordt op basis van algemene principes, 'gezond verstand' en een ruime mate van individuele opportuniteitsbeoordelingen. Dat resulteert in uiteenlopende beoordelingen over wat kan en niet.

Ook is de opdeling tussen 'beheer' en 'juridische expertise' niet altijd duidelijk te maken. Dit zorgt ook voor wrevel. Deze problemen zijn al veelvuldig aangekaart.

Het zou bijzonder jammer zijn dat gekende en ervaren forumleden afscheid nemen van dit forum - al hebben ze natuurlijk die vrijheid. Als er specifieke klachten zijn aan mijn adres, is er steeds de mogelijkheid om dit via persoonlijk bericht aan te kaarten. Ik neem dat zeker serieus.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 jun 2020 07:48

Man man toch wat een gekrakeel, probeer het toch even netjes te houden, ik denk dat het aan de warmte ligt, en ja Father heeft wel een punt, ik zelf ben ook minder actief en alles zal wel zijn reden hebben zeker .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

lukasi
Berichten: 1138

#19 , 26 jun 2020 08:39

Ik vind dat er heel weinig respect is vanwege de 'geschoolde' of ' anciens ' naar leken toe die in hun vakgebied wel geschoold en/of expert zijn.

Met andere inzichten , die soms niet 100% juridisch zijn maar wel van betekenis kunnen zijn voor de topicstarter, wordt omgegaan op een degenererende manier. Er wordt op de man gespeelt en niet meer op de bal. En sommige zijn in deze manier van benaderen dan zeer herkenbaar.

En of ik weet wie een moderator of beheerder of master is? Dat mag toch gene rol spelen? Je kunt op elk moment een probleem aankaarten bij een van hen via de meldknop. En eerlijk , het is mij gelijk of piet, jan of klaas dit oplost en of ze nu ancien, leek of pro zijn is van minder belang .

Of is het de bedoeling : oei Leen is moderator , ik zal maar opletten met wat ik schrijf ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 jun 2020 08:52

.

Met andere inzichten , die soms niet 100% juridisch zijn maar wel van betekenis kunnen zijn voor de topicstarter, wordt omgegaan op een degenererende manier. Er wordt op de man gespeelt en niet meer op de bal. En sommige zijn in deze manier van benaderen dan zeer herkenbaar.
Ben van het zelfde gedacht

En eerlijk hier is dit nog zeer beschaaft, maar ik ben beheerder en moderator op een groep van 22.000 aktive leden, daar gaat het VEEL slechter aan toe, en het probleem is dat iedereen met zijn eigen naam spreekt en iedereen kan weten waar hij woont, en dit is niet gezond.

Hier kom je met een nickname en dit is het je bent +/- anoniem .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Topic Starter
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 jun 2020 09:59

De reacties hierboven verheugen mij ten zeerste.
Behalve deze van de MODERATOR - JURECA.BE welke door zijn reactie echt bevestigt waarom deze topic belangrijk is. En bewijst het non-respect voor de leden die zich dagelijks inzetten om TS'ers te helpen en mogelijke oplossingen te zoeken ( ten koste van energie en opzoekwerk ).
En dat leden dikwijls zeer goed werk leveren ( kan men dagelijks vaststellen ) en als men zelfs bedankjes langs private ontvangt; daar doen wij het voor.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 26 jun 2020 10:10

Father best niet erg aan tillen, het is ten slotte maar een forum, en wat je aanhaalt dit is hier altijd zo geweest ik zit hier al MEER dan 9 jaar, mag zeggen heb veel mensen hier geholpen tot zelfs buiten het forum heb ik er geholpen, tot en met op de griffie gratis en voor niks, veel benzine gereden , maar het is een hobby, en ik laat dit niet aan mijn hart komen hoor .
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#23 , 26 jun 2020 10:20

De reacties hierboven verheugen mij ten zeerste.
Behalve deze van de MODERATOR - JURECA.BE welke door zijn reactie echt bevestigt waarom deze topic belangrijk is. En bewijst het non-respect voor de leden die zich dagelijks inzetten om TS'ers te helpen en mogelijke oplossingen te zoeken ( ten koste van energie en opzoekwerk ).
En dat leden dikwijls zeer goed werk leveren ( kan men dagelijks vaststellen ) en als men zelfs bedankjes langs private ontvangt; daar doen wij het voor.
Hier wil ik toch ook nog aan toevoegen dat dit ook geldt voor mezelf en mijn mede "moderatoren". Wij doen bovendien ook nog heel wat werk achter de schermen, het verplaatsen van topics naar de juiste categorie, het verwijderen van spamberichten (dat zijn er eigenlijk nog heel veel) en algemeen overleg. Ook zonder enige vergoeding. Zoals u zegt, we doen het voor de bedankjes.

Ik wil mij ook niet verschuilen achter de webmaster zoals door iemand anders gesuggereerd werd, maar dit is gewoon de realiteit.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#24 , 26 jun 2020 10:26

beste is gewoon deze topic verwijderen, niet akkoord met de werkwijze, start zelf een juridischforum, kan je alles zelf bepalen volgens eigen wensen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

LeenW
Berichten: 12813

#25 , 26 jun 2020 11:52

De reacties hierboven verheugen mij ten zeerste.
Behalve deze van de MODERATOR - JURECA.BE welke door zijn reactie echt bevestigt waarom deze topic belangrijk is. En bewijst het non-respect voor de
Hier wil ik toch ook nog aan toevoegen dat dit ook geldt voor mezelf en mijn mede "moderatoren". Wij doen bovendien ook nog heel wat werk achter de schermen, het verplaatsen van topics naar de juiste categorie, het verwijderen van spamberichten (dat zijn er eigenlijk nog heel veel) en algemeen overleg. Ook zonder enige vergoeding. Zoals u zegt, we doen het voor de bedankjes.

Ik wil mij ook niet verschuilen achter de webmaster zoals door iemand anders gesuggereerd werd, maar dit is gewoon de realiteit.
Beste LeenW met alle respect, maar waar we het over hebben in dit topic.
Waar staat ergens vermeld of kenbaar en zichtbaar voor iedere gebruiker, dat u moderator bent en dat er ook nog medeoperators zijn?
Wij hoeven uw echte naam niet te weten, maar wel dat LeenW moderator is en dat kan je alleen tonen als bij je naam Moderator staat en dat is duidelijk voor iedereen. Moet echt moeilijk zijn om toe te geven aan regels en verzuchtingen van gebruikers.
Zoals al enkele keren herhaald, zijn wij daar zelf vragende partij voor, maar is dit niet mogelijk zonder technische interventie van de webmaster.

Voor het overige denk ik dat het aangewezen is te melden dat "Think" de nieuwe account is van verbannen lid DogDog, zodat zijn pogingen om olie op het vuur te gooien onderscheiden kunnen worden van de terechte opmerkingen die anderen hier maken.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#26 , 26 jun 2020 12:01

Een vijfde poging, gelukkig had ik deze keer wel mijn antwoord gekopieerd:

Ik stel voor dat we dit topic even laten "afkoelen". Ik ben reeds sedert 26.11.2005 lid van dit juridisch forum. Ik heb dit forum dus wel zien evolueren. Aanvankelijk is dit forum ontstaan uit enkele opportunisten die zich zich hadden voorgenomen om op een eenvoudige en verstaanbare manier een antwoord te bieden op vragen van juridische dan wel administratieve aard van Jan en Miek Modaal. Het forum kende een expansieve groei. Experten sloten zich aan en trachtten samen met de oprichters een forum uit te bouwen dat antwoorden gaf op heel wat vragen. Jammer genoeg heb ik moeten vast stellen dat de kwaliteit van dit forum er toch wel op achteruit is gegaan nadat dit forum werd overgenomen door Jureca.be. Ik ga dit niet aan personen wijten, doch eerder aan het gebrek van een echte structuur, rangorde. Persoonlijk zie ik als enige oplossing om uit deze impasse te raken dat het schrappen van topics enkel nog kan door de hoofdmoderator op voorspraak van kernleden en in overleg met juristen binnen dit forum. Ook leden moeten kunnen vragen dat een topic wordt afgesloten omdat men dit zelf wil, omdat men voldoende antwoorden heeft ontvangen, omdat het ontaardt of discriminerend dan wel racistisch wordt. Dit garandeert ook een zekere objectiviteit/ neutraliteit, alhoewel dit nooit echt kan gegarandeerd worden. Dit betekent dat enkel de hoofdmoderator moet vermeld worden. Verder vind ik het persoonlijk uiterst belangrijk te vermelden waarom een topic wordt gesloten en/of in het uiterste geval, wordt verwijderd.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

bosprocureur
Berichten: 6853

#27 , 26 jun 2020 12:19

En dat "verbindingsrecht" , hoe brengt u dit in verband met een deelname aan een forum als dit?

Een vraag die ik mij nu stel, toegegeven, als volslagen leek : Wat is trouwens verbindingsrecht, wat houdt dat in ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#28 , 26 jun 2020 12:32

De eigenaar van dit forum doet wat hij wil, hij betaald jaarlijks zijn bijdragen, en ja eigenlijk is het wel om het even wie dit hier beheert, dit hoeft eigenlijk niet kenbaar te zijn om goed te werken, ik heb in de jaren +/- 2000 tot +/- 2011 moderator geweest in Nederland het grootste recepten platform +/- 400.000 recepten en duizenden recensies van restaurants in Nederland, forum gesloten ze hebben het gesloten ook door de zeer vele ruzies, ik heb daar NOOIT de eigenaar van gekend, enkel de geldsponsor .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#29 , 26 jun 2020 12:38

En dat "verbindingsrecht" , hoe brengt u dit in verband met een deelname aan een forum als dit?

Een vraag die ik mij nu stel, toegegeven, als volslagen leek : Wat is trouwens verbindingsrecht, wat houdt dat in ?
Er zal wel "verbintenissenrecht" bedoeld worden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

KJ86
Berichten: 2662

#30 , 15 jul 2020 23:01

Een vijfde poging, gelukkig had ik deze keer wel mijn antwoord gekopieerd:

Ik stel voor dat we dit topic even laten "afkoelen". Ik ben reeds sedert 26.11.2005 lid van dit juridisch forum. Ik heb dit forum dus wel zien evolueren. Aanvankelijk is dit forum ontstaan uit enkele opportunisten die zich zich hadden voorgenomen om op een eenvoudige en verstaanbare manier een antwoord te bieden op vragen van juridische dan wel administratieve aard van Jan en Miek Modaal. Het forum kende een expansieve groei. Experten sloten zich aan en trachtten samen met de oprichters een forum uit te bouwen dat antwoorden gaf op heel wat vragen. Jammer genoeg heb ik moeten vast stellen dat de kwaliteit van dit forum er toch wel op achteruit is gegaan nadat dit forum werd overgenomen door Jureca.be. Ik ga dit niet aan personen wijten, doch eerder aan het gebrek van een echte structuur, rangorde. Persoonlijk zie ik als enige oplossing om uit deze impasse te raken dat het schrappen van topics enkel nog kan door de hoofdmoderator op voorspraak van kernleden en in overleg met juristen binnen dit forum. Ook leden moeten kunnen vragen dat een topic wordt afgesloten omdat men dit zelf wil, omdat men voldoende antwoorden heeft ontvangen, omdat het ontaardt of discriminerend dan wel racistisch wordt. Dit garandeert ook een zekere objectiviteit/ neutraliteit, alhoewel dit nooit echt kan gegarandeerd worden. Dit betekent dat enkel de hoofdmoderator moet vermeld worden. Verder vind ik het persoonlijk uiterst belangrijk te vermelden waarom een topic wordt gesloten en/of in het uiterste geval, wordt verwijderd.
Ik ben het daar niet mee eens, de vorige kern van juridisch forum was extreem links. Ik kan enkel spreken over het subforum huren maar dat is in mijn ogen veel neutraler geworden. Vroeger moest er serieus tegengas gegeven worden om al de 'links' geïnterpreteerde wetgeving te nuanceren. Moderators zoals Vandebos en JPV waren zonder twijfel linkse rakkers. Uit de berichten van moderators Franciscus en LeenW kan je geen politieke voorkeur afleiden. Het evolueert dus zeker positief. Ze zijn juist gekozen, doe zo voort.

Terug naar “Praat café”