de vier trappen van vergelijking

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

de vier trappen van vergelijking

#1 , 24 jun 2020 14:56

"Verschillende virologen zijn voorstander van een verplichting om een mondmasker te dragen in winkels, maar de politiek is de experten niet gevolgd. "

Geen drie maar VIER trappen van vergelijking.
In stijgende lijn:

DOM, DOMMER, het DOMST en: ZO DOM ALS EEN POLITICUS.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2020 17:29

#1 Thomas u drukt het nog zachtjes en netjes uit. Beschaafd man.
Maar ja ze hebben belangrijker zaken : zoals zwarte piet; de zwarte piet doorspelen, de belangen van hun belangengroepen verdedigen ten koste van ...

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 24 jun 2020 18:16

Politiek is ook nadenken: je moet de hinder van een mondmasker afwegen tegen het (kleine) minderrisico als je afstand respecteert. Ik wil geen mondmasker (wordt ik mottig van) bij t boodschappen doen (ik doe thuis alle boodschappen) maar respecteer wel uit respect voor de anderen de afstand.

Veel mekkerende oudjes met hun masker vegen hun voeten aan afstand en gemarkeerde wandelrichtingen: respecteer dat ! Mij in De Panne vorige week kwaad gemaakt op menig bompaatje/bommaatje die de eenrichtingsaanduidingen op de dijk en in de winkelstraten aan hun rollator lappen.

Dus chapeau voor deze moedige politieke beslissing

Reclame

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 24 jun 2020 18:26

"Mij in De Panne vorige week kwaad gemaakt op menig bompaatje/bommaatje die de eenrichtingsaanduidingen op de dijk en in de winkelstraten aan hun rollator lappen. "

Ik ben op dit ogenblik in De Panne en moet hier vaststellen dat niet alleen seniele oudjes niet verder denken/opletten dan hun neus lang is.
Ik denk dat de beslissingen van de politiek die vandaag werden genomen niet moedig zijn maar laf (einddoel:"ik moet toch worden herverkozen...").

Van moed merk ik hier niks, nada!
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 24 jun 2020 18:31, 3 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2020 18:28

Het rapport van de GEES dat overgemaakt werd aan de veiligheidsraad adviseert niet om mondmaskers te verplichten in winkels.

De politiek zou dus niet zijn afgewezen van het advies van de GEES.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 24 jun 2020 18:33

IK bedoel het advies van de virologen en epidemiologen.
Onder andere degene die deel uitmaken van de GEES. Dat is niet gelijk aan de GEES.
In de GEES zetelen ook belangengroepen waar de politici de dienaars van zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 jun 2020 19:12

#6 Volledige steun aan Thomas.
Is een echte schande en kaakslag voor de mensen die nog enkele jaartjes willen leven.
Ik doe mijn mondmasker altijd op in het warenhuis uit respect voor het personeel dat daar de ganse dag in .vuurlinie staat, en ook om mijn bezorgdheid voor de medemens.
Personeel dat steeds ten dienste staat voor de klanten ( ook de onverantwoorde ) moet niet dienen als kanonnenvlees. Zij krijgen ook geen applaus voor hun inzet om ons ten dienste te zijn. Net zoals pakjesbezorgers, brievenbestellers, de mensen van vuilnisophaling ... daar ik heb ik een enorm respect voor.

Wij hebben niet zoals de politiekers knechtjes ( butlers ) die de vuile karweien opknappen. Of de ruimte om mensen te ontvangen.

Wij zullen eens kijken wat zij die dit positief vinden, zullen reageren bij een volgende lock down : there is no way back.

Geen lessen getrokken uit de situaties in Duitsland, Korea, Zweden, Brazilië en China ??? Ik zoek een supermarkt met een rayon : grijze cellen.

Wij leven in een wegwerpmaatschappij van over consumptie, alles moet kunnen zonder regels, een maatschappij van wegwerpmensjes ???

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 24 jun 2020 19:17

Alles gaat goed zegt de Belgische Regering terwijl de corona-brand wereldwijd nog aanwakkert en de wereldeconomie bedreigt:
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... source=SIM

In België "is alles veilig" en krijgt het plebs zijn brood en spelen.

De waarheid kan hard zijn en de gevolgen navenant.
Dit tijdperk gaat de geschiedenis in als dat van de struisvogelpolitiek ten top gedreven.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 24 jun 2020 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 jun 2020 19:20

Zelf onderhoud ik mij dikwijls met het personeel van de supermarkt/buurtwinkel ( zij zijn voor mij geen nummers ). Deze mensen zijn dringend vragende partij om verplichting mondmaskers. Maar ja zij zijn ook maar het werkvolk en gewone soldaten.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 jun 2020 19:21

Waarvoor dient de GEES als de veiligheidsraad beslissingen moet nemen op basis van wat bepaalde virologen in de pers verklaren?

Zijn de niet-virologen in de GEES dan zo dom?

Over welke belangengroepen heb je het? Is dat een meerderheid in de GEES?

Overigens, ik draag altijd een mondmasker in de supermarkt.

Ik vind alleen dat ook rekening moet gehouden worden met het feit dat de veiligheidsraad adviezen krijgt en dat het niet opgaat te spreken van een een domme beslissing als de veiligheidsraad zo'n advies volgt.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 jun 2020 19:26

Belangengroepen zijn zij die er BELANG bij hebben dat alles open gaat en alles terug als vroeger gaat.
Dus diegenen waarvan de portefeuille al vol zit en nog voller moet. En zij die beslissingen moeten nemen zitten in hun beheerraden.

Kijk ook maar een naar het bekakte rijkeluizewereldje van de tennis : DJOKOVIC, DIMITROV, CORIC, TROICKI EN dergelijke de upperclass die zich buiten alle wetten beschouwden.
Laatst gewijzigd door father b op 24 jun 2020 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 24 jun 2020 19:28

Het is toch eenvoudig om raadgevende organen samen te stellen zodanig dat er het gewenste antwoord uitkomt?
Als ik denk dat ik ziek ben ga ik naar een dokter (of meer dan één), niet naar een econoom, een jurist, een ingenieur of een kunstschilder.
Die niet medici kunnen wel een bijdrage leveren mbt de meest efficiënte oplossingen om het puin op te ruimen nadat het gezondheidsprobleem is opgelost.

Ik had begrepen dat "corona" de gezondheid betreft.

Het feit dat men geen echte parlementaire onderzoekscommissie wil aanstellen ipv een machteloze poppenkast is het begin van het openen der paraplu's.

Iedereen die tussen de regels leest weet dat er grote onenigheid is in de GEES:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200624_05000318
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 24 jun 2020 19:51

Lachwekkend

Toen er 300+ doden per dag vielen, waren maskers NIET verplicht
Nu, met een paar doden per dag, zitten sommigen volop te pushen om ze wél te verplichten ...

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#14 , 24 jun 2020 20:03

De maskers dienen om te voorkomen.
Niet om te genezen. Daarom zijn ze wegens de stijging van het aantal gevallen wereldwijd extra nodig. NU. Reden: omdat bijna alles terug mag en we niet meer in ons kot zitten.
De maskers waren destijds niet verplicht ook al omdat ze er niet waren wegens nalatigheid van dezelfde overheid.
Ik geef mijn vertrouwen aan de medische experten, niet aan politici die er niet veel van gebakken hebben en reeds veel overlijdens op hun geweten hebben (oa in WZC's).
En daar nu nog eens een schep bovenop doen voor leute en plezier. Alle gedane moeite voor niets....

Door maanden geleden het virus te omschrijven als een banaal "griepje" (dixit Maggie Deblock) hebben ze ook de basis gelegd voor de economische malaise.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 24 jun 2020 20:16

De maskers dienen om te voorkomen
Beeld je in wat er te voorkomen was toen er 200+ doden per dag vielen ...
Die zijn ook ergens besmet

Dit nu verplichten maakt van België helemaal een karikatuur - en dictatuur
Misschien eens buitenkomen, in NL, D, of zo ...
Je gaat weinig maskers zien ...

Terug naar “Praat café”