de vier trappen van vergelijking

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: de vier trappen van vergelijking

#16 , 24 jun 2020 20:17

Politiek is ook nadenken:
Ik wist niet dat onze politiekers dat konden. Met dat mondmasker zijn hun hersenen verstopt.

Toppunt is die procedure , aangespannen door een kleine 100 Belgen tegen de regering met de eis sommige voorzorgsmaatregelen in te trekken. Hun argument: beperking van hun vrijheden. Hopelijk krijgen die allemaal een boete voor nodeloze en tergende procedure
Laatst gewijzigd door mava105 op 24 jun 2020 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 24 jun 2020 20:22

In Duitsland ging gisteren een volledig Bezirk in quarantaine.
Ivgl met Vlaanderen is de discipline daar veel hoger.
Ik ben liever een levend karikatuur dan een vermijdbare covid-19 dode.

Het dragen van een mondmasker bestempelen als "karikatuur" is vandaag wel een straffe uitspraak tenzij men van oordeel is dat de virologen zwakzinnigen zijn.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 24 jun 2020 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 jun 2020 20:26

De maskers dienen om te voorkomen
Beeld je in wat er te voorkomen was toen er 200+ doden per dag vielen ...
Die zijn ook ergens besmet

Dit nu verplichten maakt van België helemaal een karikatuur - en dictatuur
Misschien eens buitenkomen, in NL, D, of zo ...
Je gaat weinig maskers zien ...
Inderdaad Inazuma, maar wij nuchteren bezien ook de resultaten : Duitsland, Korea, Japan, Zweden en Nederland, UK, VS ...
De meeste maskers zijn reeds afgevallen. :evil:
En België een karikatuur en dictatuur : dat is niets nieuws. Belachelijker kunnen wij in het buitenland niet meer overkomen.
Staan wel op kop van het aantal doden per inwoner.

Zou graag eens een grondig onderzoek willen in het dossier mondmaskers, wie er zijn zakken heeft gevuld ten koste van de doden en de
corona zieken. :mrgreen:

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#19 , 24 jun 2020 20:29

Het zal uw kind, familielid of naaste maar eens wezen in de verbrandingsoven.

bosprocureur
Berichten: 6853

#20 , 24 jun 2020 20:35

Laat ze aub niet zomaar iedereen een beetje tevredenstellen met hun toegevingen.

Je ziet wat ervan komt in Duitsland, en dat is hier ook in zekere mate mogelijk (maar of ze ook zo doortastend zouden optreden???)
Hallucinante cijfers qua aantal positieve testen tov het totaal . https://www.morgenweb.de/mannheimer-mor ... ent=corona

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#21 , 24 jun 2020 20:47

#20 Zeer goede bijdrage aus Deutschland.

Is al erg genoeg : verschillende districten ( vergelijkbaar met onze provincies ) weigeren mensen van de betrokken gebieden binnen te laten. Mensen in situatie terug van ver af.
En deze uitbraken reeds in verschillende districten en men spreekt hier al ongeveer van 640000 personen in Gütersloh alleen en daarbij de rest = de helft van Vlaanderen ???
En dan die quarantaine appartementenblok ( 100 den mensen ) in Berlijn.

En overal die uitbraken in de vlees verwerkende bedrijven in diverse landen. De schuld van die immigranten ??? Neen wel van de kapitalisten en de CEO's achter de schermen : mensen late nwerken zonder bescherming, en huisvesten als beesten. Binnenkort krijgen we weeral besmet voedsel toestanden zoals weleer. Aber wir haben es nicht gewüsst. Herkenbaar/

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#22 , 24 jun 2020 20:55

Juist gelezen in de digitale krant : WHO waarschuwt voor medisch zuurstof te kort voor patiënten met ernstige symptomen Covi-19 : krapte is er al.

Enorme stijging aantal besmettingen in de ganse wereld.

Leest ook allen eens de digitale krant HLN over de nieuwe maatregelen van de super club.

bosprocureur
Berichten: 6853

#23 , 24 jun 2020 21:07

Krapte voor zuurstof voor medische doeleinden?

Lap, dan kunnen ze weer kiezen welke categorie patiënten in aanmerking mogen komen, en welke niet.
Ontwaak, jij ouderen der aarde.... op een triestig muziekske dan.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#24 , 24 jun 2020 21:22

Laat ons allen even rustig de digitale kranten lezen, en vormt u dan een eerlijk oordeel over de situatie gecreëerd door onze politieke caste. Zelfs de bedrijfsleiders van de winkels en vooral de supermarkten vragen om dringend mondmaskers te laten dragen in de winkels. Is de rode loper voor een nieuwe broeihaard.

In mijn eigen omgeving huiver ik van sommige mensen : als ik het krijg dan is ook zo maar, gaan moeten we toch. :mrgreen:
Ik antwoord dan : liever gij dan vroeger dan ik. :lol:

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 25 jun 2020 15:08

UPDATE:
"WHO waarschuwt voor stijgend aantal besmettingen in Europa
Europa telt meer dan 2,5 miljoen besmettingen van het nieuwe coronavirus, zo bevestigde Hans Kluge, directeur van de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, donderdag. Het Europese aandeel in het totaalaantal besmettingen wereldwijd is gedaald in vergelijking met begin dit jaar, maar toch worden er dagelijks op het oude continent nog bijna 20.000 nieuwe gevallen en meer dan 700 overlijdens genoteerd.
Sinds vorige week stijgt het aantal besmettingen in Europa weer, voor het eerst in maanden, en vooral dat zorgt voor de nodige ongerustheid bij het WHO. De stijging werd vastgesteld in dertig Europese landen. In elf landen is er bovendien sprake van een significante stijging in het reproductiegetal, tijdens de voorbije twee weken. 'Als we dat niet onder controle krijgen, zal de Europese gezondheidszorg opnieuw zwaar belast worden', alarmeert Kluge. De WHO Europa-directeur erkent wel dat in Polen, Duitsland, Spanje en Israël snel is gereageerd op nieuwe uitbraken.

De Belgische politieke clowns blijken dit niet te weten (acheraf: wir haben es nicht gewusst).
Ze halen hun mosterd bij de voorzitter van Electrabel en muilkorven de virologen, epidemiologen en biostatistici.
Niettegenstaande zelfs de dubieuze GEES tegen contactbubbels van meer dan tien personen is staan staat de nationale onveiligheidsraad toch in zijn grote wijsheid bubbels van 15 personen toe. Eerdere bewering op dit forum dat de raad van de GEES wordt gevolgd klopt dus ook al niet.
De volgende besmettingsgolf staat op onze drempel maar brood en spelen voor het plebs zijn belangrijker (lees: herverkiezing niet in gevaar brengen).

Dit is een publieke schande. De rechten van de mens op gezondheid worden niet meer gerespecteerd.
Het mediane IQ ligt duidelijk betreurenswaardig laag. Of is het een combinatie van struisvogelpolitiek met (vermeend) eigenbelang?
De gelijkenis met oorlogsmisdaden komt naderbij en zo wordt dit een juridisch probleem van eerste orde.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#26 , 25 jun 2020 15:34

#25 Thomas,

Volledig eens met u. Ik heb tot op dit ogenblik menige krant ( ook buitenlandse ) gelezen en mijn vroegere en huidige mening wordt daardoor volledig bevestigd. Als ik de reacties van jonge snotneuzen in het nieuws hoor, moet ik dringend een groot verpakking WC-papier bestellen.
Ik hoop dat velen mijn raad opgevolgd hebben in # 24. En als ze dan gezond verstand hebben, zullen zij ook beseffen in wat een land ( ?? ) wij leven. Mooiste voorbeeld hoe het zeker niet moet zijn Duitsland ( Sie schaffen das ), Zweden ( Vi kan göra det här ), UK ( we can do this ), Friesland ( Wy kinne dit dwaan ) ...
België ( er is geen probleem, er als er een probleem is dan zullen wij het aanpakken ).

Dit is gewoonweg misdadig en zeker juridisch gezien strafbaar. Schade toebrengen aan andermans gezondheid, en weigering hulp en voorzorgen.
Laatst gewijzigd door father b op 25 jun 2020 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#27 , 25 jun 2020 15:45

Inderdaad schuldig verzuim.
De herfst zal heet worden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#28 , 25 jun 2020 15:56

De hete herfst dus :(

Maar krijg in zo'n situatie maar eens het gelijk aan uw kant.

Desalniettemin vrees ik dat de factor "herverkiezing" in de beslissingen een te zware invloed heeft. Met enige overdrijving (in het praatcafé mag dat, hoop ik) zou ik durven verwijzen naar een overzeese president ,Dhr Tr. , die tegelijk met zijn Oosteuropese tegenhanger Dhr P. allerlei toeren zou uithalen om toch maar een herverkiezing te forceren. En die desnoods de hele Corona-bestrijding daaraan ondergeschikt zouden maken .

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#29 , 25 jun 2020 16:14

#28 In het praatcafé moet dit zeker kunnen.
De politici hebben momenteel een enorme schrik voor verkiezingen, het zo voor sommigen een waar débacle worden. En dan moeten zijn in deze democratie (?) ondemocratische maatregelen nemen om eraan te blijven.
De burgervader van A heeft zich gisteren zelfs aan een test van reddingsoperatie onderworpen ( zie krant en ).

Iemand al een sluitende beslissing/oplossing/maatregelen gezien van de mastodont EU ???
EU afkorting van Europese Uilskuikens.

LeenW
Berichten: 12824

#30 , 25 jun 2020 16:26

Zelfs het praatcafé heeft zijn grenzen. Dit soort discussies hoort eerder thuis op een politics.be. JF heeft altijd geprobeerd om de politiek achterwege te laten omdat zulke discussies meer slecht dan goed doen.

Terug naar “Praat café”