tweede golf corona

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: tweede golf corona

#16 , 02 jun 2020 22:37

microbioloog prof Goossens zegt:
"Als de grenzen weer opengaan, bijvoorbeeld dat jongeren in het buitenland naar discotheken trekken en daar besmet geraken, dan krijgen we terug situaties zoals bij de skigebieden (1). Daar moeten we ons op voorbereiden. Onderschatting is de beste vriend van het virus. Dat mogen we niet doen. Dat zou een grote vergissing zijn."

Losbolligheid en permissiviteit gaan ons dus niet helpen...kort plezier, lange miserie.
Qua niveau ben ik in goed gezelschap!
(1) = DE oorzaak van het slechte palmares van België. Losgeslagen nalatigheid en onwil (of onkunde?) van de beleidsmakers...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 jun 2020 09:58

Voorstel aan die -42.

Vertel eens aan uw vader, uw moeder, zuster Ursula, opa, oma, schoonma, schoonpa : mensen jullie zijn de ballast van de maatschappij en moeten geïsoleerd worden. Jullie zijn overbodig geworden. Maar vergeet mijn erfenis niet.
En kijk dan eens in de spiegel.

Als ik op TV de beelden van Amsterdam en nu van Parijs bekijk : dan huiver ik. En tussen die 5000 en 10000 mensen heb ik geen ouderen opgemerkt. Ik heb ook de optredens van dame ( ? ) burgemeester van Amsterdam gezien op de Nederlandse TV : ben ik goed gekapt, mijn schmink oké, heb ik een mooi figuurtje, zonder masker of iets dergelijks, ben ik goed in beeld ... Ik tref geen schuld, ben slechts geïnformeerd ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 03 jun 2020 10:04

Mag hier geen slotje? Het gaat hier maar over een zeer beperkt aantal leden die hierop reageren, en steeds in dezelfde zin. Als zij zich willen beschermen tegen Covid 19, dat is mijn enige raad: BLIJF ZELF IN UW KOT

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#19 , 03 jun 2020 10:09

#18 Mava : dat is zeer laag. Toch weer misbruik van positie ? Als het niet in jullie stramien past, weg er mee.
Is net hetgeen in deze topic aangeklaagd wordt in verband met Corona.
Ook in mijn KOT wil ik geen risico op besmetting door onverlaten.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 03 jun 2020 10:48

Minister Beke gaat zijn mismanagement nu gebruiken om tellingen "bij te stellen"

Eerst zieken & doden zelfs niet testen
Dat gegeven nu gebruiken om dodental "bij te sturen" in de hoop er zelf beter uit te komen
Ik was er al wéken op aan het wachten, nu gebeurt het effectief

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~ac1932b0/

Oude Belg
Berichten: 3192

#21 , 03 jun 2020 11:09

Politici willen maar één ding : scoren. De negen verantwoordelijke ministers, maar ook de anderen. Van al onze regeringen en parlementen en deelraden en gemeentebesturen en ...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6853

#22 , 03 jun 2020 11:50

Minister Beke gaat zijn mismanagement nu gebruiken om tellingen "bij te stellen"

Eerst zieken & doden zelfs niet testen
Dat gegeven nu gebruiken om dodental "bij te sturen" in de hoop er zelf beter uit te komen
Ik was er al wéken op aan het wachten, nu gebeurt het effectief

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~ac1932b0/
Het gaat er hen dus vooral om dat de cijfertjes (achteraf ! ) kloppen; dat er achter die cijfertjes ook mensen, families, zelfs kiezers schuilgaan, dat is van minder belang, dat valt gewoon tussen de plooien.
En zo zitten we helemaal buiten het actieterrein van JF :(

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#23 , 03 jun 2020 11:57

Maar we zitten wel op PRAATCAFE welke rubriek daar voor bestemd is.
Op een ander café mogen we toch niet gaan, en zeker niet als 65+ want isolement wacht mij op.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#24 , 03 jun 2020 12:05

Hebben de maatregelen dan geen juridisch karakter?
Dit alles heeft nu net te maken met het epicentrum van alle wetgeving!!!!
Namelijk met het recht op leven of overleving.

Kaduke juridische maatregelen die levensbedreigend zijn horen dus zeker en vast thuis op een juridisch forum, ze hebben te maken met de essentie van de samenleving en meer bepaald met de staatsvorm die we wensen.
Ik zou de twijfelaars de raad geven om hun geschiedenisboek opnieuw in de hand te nemen en de geschiedenis van de 20ste eeuw te herlezen (helaas mag ik niet citeren want dan wordt mijn bericht telkens verwijderd door duistere krachten).
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 03 jun 2020 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#25 , 03 jun 2020 12:05

Daar hebt u wel gelijk, maar ik dacht dat alle cafés gesloten waren :)

Het zou wel interessant zijn om eens het percentage te weten van regelmatige posters zou overblijven met zo'n 65+ isolement.

bosprocureur
Berichten: 6853

#26 , 03 jun 2020 12:10

En Thomas Morus, ik kan u voor een groot deel bijtreden. Maar als we de staatsvorm en zo er gaan bij betrekken, dan vrees ik dat de discussies op dit forum serieus uit de hand gaan lopen.

En die geschiedenisboeken, tja, je moet al echt historicus zijn om nog ongeveer juist te weten hoe de vork aan de steel zit. De geschiedenisboeken zijn meestal het produkt van de tijd waarin ze geschreven zijn, met elk een eigen opvatting van objectiviteit, met elk zijn eigen accenten....

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#27 , 03 jun 2020 12:21

Kennis van het verleden helpt het heden beter te begrijpen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#28 , 03 jun 2020 12:28

Een waarheid als een koe !

Maar wie, o wie, heeft daar nog een gedegen, weinig gekleurde, kennis van ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 03 jun 2020 12:37

Hebben de maatregelen dan geen juridisch karakter?
Dit alles heeft nu net te maken met het epicentrum van alle wetgeving!!!!
Namelijk met het recht op leven of overleving.
Recht, voor wie het door geklungel niet haalde, of zelfs geen kàns kreeg op genezing.
Rechtstaat, voor wie overleeft.

Uitzonderingsmaatregelen zoals de regering uitvaardigde, vereisen een gegronde rechtvaardiging.

Zoals er mee omgegaan werd en wordt, is duidelijk dat die volledig ontbreekt, en "de regels" en evolutie ervan puur nattevingerwerk zijn .
Hier zit 0,0 wetenschappelijke of zinnige basis achter.
Je mocht op dezelfde datum weer op bezoek in rusthuis (epicentra besmettingen en doden) als naar sommige 2de verblijven
Zegt IMO toch genoeg over absurditeit.

Tegelijkertijd wordt 1 TViroloog een nodeloos rondreizend theater op zichzelf, met journalisten en TV er achteraan.


Schoktherapie zoals pakweg 3 weken lockdown om verspreiding drastisch te stoppen, kan je daarmee nog rechtvaardigen
Maar we zitten intussen wel bijna aan 3 màànden
Wat u wil doen zit toevallig niet in een uitzondering op de uitzonderingsmaatregel vervat ?
Dan heb je pech ... ook al is er geen gevaar bij


Pas na zo'n 2 maanden, worden mondmaskers op openbaar vervoer verplicht
Dat verder laten rijden was al een stommiteit op zich.
Dat ook laten doen zonder enige bescherming was ronduit crimineel.
Gelukkig waren meeste burgers snuggerder dan politici & de TVirologen - ze bleven massaal weg van bus & trein, tram


Nu 't bijna gedaan is , krijg je een (1) masker dat niet past, en niets tegenhoudt
Net zoals de doe-het-zelf maskers, totaal zinloos zonder extra, geschikt filterdoek
Intussen worden door burgers in buitenland bestelde maskers tegengehouden bij douane ...

China & Thailand leveren zelfs maskers voor hun landgenoten in buitenland.
Gratis, meer & van betere kwaliteit !
Bijbestellen kan tegen lage prijzen - ver onder de woekerprijzen die hier gevraagd worden.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#30 , 03 jun 2020 13:58

Daar hebt u wel gelijk, maar ik dacht dat alle cafés gesloten waren :)

Het zou wel interessant zijn om eens het percentage te weten van regelmatige posters zou overblijven met zo'n 65+ isolement.
Zouden wij op het praatcafé en het forum het virus kunnen over krijgen ?

Misschien dat de overheid eens investeert in ruimten waar 60 + kunnen kaarten, babbelen, biljarten en dergelijke en een matig pintje. Dan houdt ge die zeker in een aangenaam isolement. In onze gemeente ken ik geen zulke plaatsen.

Houdt u toch ook maar gezond Bosprocureur.

Terug naar “Praat café”