Brandstof

LeenW
Topic Starter
Berichten: 12828

Re: Brandstof

#1 , 23 apr 2020 12:32

Waarom niet? Er is toch geen enkele verplichting om uw winkel te moeten opendoen?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 apr 2020 12:57

Tenzij ze gevorderd worden door de overheid, zijn ze niet verplicht te leveren

Niks verdienen is beter dan moeten toeleggen aan wat je verkoopt ...

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 23 apr 2020 13:08

Tenzij ze gevorderd worden door de overheid, zijn ze niet verplicht te leveren

Niks verdienen is beter dan moeten toeleggen aan wat je verkoopt ...
Hoe zou je zelf zijn... Werken en er nog voor moeten betalen ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2020 13:11

https://www.brafco.be/nl vereniging brandstofleveranciers
tel. 02/5024200 info@brafco.be

Zeg tegen uw brandstofleverancier dat u zonder brandstof zit.
Leveren waarschijnlijk liever aan de grote klanten waarmee ze waarschijnlijk een vast contract hebben ( ook voor de prijs ).

Er is momenteel helemaal geen schaarste aan brandstoffen, integendeel, ook lage prijzen.

https://www.unizo.be/advies/corona-welk ... en-blijven

https://www.advocatenbureau-gevaco.be/n ... delszaken/


Indien er geen reden ( slechte betaler ... ) is om niet normaal te verkopen/leveren; zie ik niet in waarom geen levering ( enkel uit eigen belang ). Onverantwoord.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 apr 2020 13:19

#4 en #5 Wat moeten zij dan doen : tijdelijke werkloosheid aanvragen wegens overmacht ? Premies aanvragen ?
Dat de winstmarges verkleinen, is zeker maar verlies doen ?? Profitariaat.

#2 Bedrijf dan maar sluiten. Dan maar klagen dat er geen inkomsten zijn, en tegemoetkomingen op de kap van de andere belastingbetalers aanvragen of faillissement.

Bovendien moeten deze sectoren maar werken met het principe : de bluts met den buil. Bij plotse forse prijsstijgingen zullen ze snel leveren.
Laatst gewijzigd door father b op 23 apr 2020 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 23 apr 2020 13:26

#4 en #5 Wat moeten zij dan doen : tijdelijke werkloosheid aanvragen wegens overmacht ? Premies aanvragen ?
Dat de winstmarges verkleinen, is zeker maar verlies doen ?? Profitariaat.

#2 Bedrijf dan maar sluiten. Dan maar klagen dat er geen inkomsten zijn, en tegemoetkomingen op de kap van de andere belastingbetalers aanvragen of faillissement.
En waar haalt u die precieze info? Bent u brandstofhandelaar in bijberoep ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 apr 2020 13:31

#8 Staan ???? in de reactie.
In de reactie staat geen PRECIEZE INFO maar wel vraagtekens. En ben absoluut geen brandstofhandelaar in bijberoep. Heb als hoofdberoep belastingen/taksen betalen.

LeenW
Topic Starter
Berichten: 12828

#8 , 23 apr 2020 13:54

We leven nog steeds in een vrije markt, verplichting tot verkoop (met verlies?) ben ik echt geen fan van.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 23 apr 2020 14:19

Dat de winstmarges verkleinen, is zeker maar verlies doen ?? Profitariaat.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/22 ... ofprijzen/

Je spreekt over dalingen op één dag, die nagenoeg even groot zijn als hun marge
Niet winstmarge
Totale marge, die alle kosten moet dekken ...
Onder die omstandigheden kan je niet werken als handelaar

https://www.energiesoorten.be/brandstof ... stookolie/

Bij plotse forse prijsstijgingen zullen ze snel leveren.
Ja, en vaak nog aan de oude, lagere prijs ...

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 apr 2020 14:24

We leven nog steeds in een vrije markt, verplichting tot verkoop (met verlies?) ben ik echt geen fan van.
Beste Leen, ik ben ook geen voorstander van verkopen met verlies; integendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.
Maar in het geval van TS is het een selectief te werk gaan aan wie leveren en aan wie niet.
Men moet ook rekening houden met de klantgerichtheid en goodwill. Klanten naar de concurrentie dwingen is zeker ook niet aangeraden als de prijzen terug stijgen. Klantenbinding is nog altijd cruciaal.
En bij kleinere winstmarges moet men de omzet zien te verhogen ( vraag het maar aan de supermarkten ).
En in deze tijden de overheid de accijnzen laten dalen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#11 , 23 apr 2020 14:28

........
En gelukkig is het nog altijd de handelaar zelf die mag beslissen.

Een handelaar die levert met verlies prefereren? Hoe lang blijft die nog in de markt denkt u ?
En men kan toch moeilijk beweren dat ze hun klanten in de kou laten staan he? Al eens naar de temperaturen gekeken?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 apr 2020 14:30

#11 Inazuma

Uw 2 linken bevestigen zo ongeveer mijn stelling. De prijs aan de pomp en aan uw brandstoftank wordt bepaald zoals in de linken ( dus met inbegrip van de kosten ).

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 23 apr 2020 14:32

integendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.
Je zou het niet zeggen
Maar in het geval van TS is het een selectief te werk gaan aan wie leveren en aan wie niet.
Blijkbaar is er geen selectie
Ze leveren gewoon niet meer ...

Bij stookolie is het vaak zo dat bestellingen worden afgebeld zodra men hoort dat prijs nog zakt
Maar handelaar is dan mogelijk al wel gaan halen, of heeft zelf levering besteld ...


Kan gerust ook op autobrandstoffen gaan overslaan
Want laten leveren aan "oude" prijs, en daags nadien niet meer mogen verkopen aan een overeenkomstige verkoopprijs, dat gaat ook niemand lang blijven doen.
Gebeurt dat een keer, OK, bluts, buil, maar in langere perioden van sterk dalende prijzen ... nope.

Klantenbinding is nog altijd cruciaal.
Klanten bellen zonder scrupules bestellingen af hoor ...

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#14 , 23 apr 2020 14:34

#13 Handelaar beslist zelf, MAAR NADIEN OOK DE KLANT.

Wat gebeurt er dan met de overstock ? Of gewoon zijn stock aan zeer lage inkoopprijzen en nadien forse stijgingen = extra winsten ?
Als de consument dan eens goedkoper gesteld raakt, is het een probleem. Maar als de klant bij dure prijzen in de problemen raakt wat dan ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 23 apr 2020 14:35

Uw 2 linken bevestigen zo ongeveer mijn stelling. De prijs aan de pomp en aan uw brandstoftank wordt bepaald zoals in de linken ( dus met inbegrip van de kosten ).
Dan moet je toch duidelijk zijn waarom die handelaars passen ?

0,044€ prijsdaling
0,048€ totale marge

Moet er tekening bij :?:

Die gaan dus geen liter halen of bestellen zonder zeker te zijn dat ze er aan de overeenkomstige verkoopprijs weer vanaf geraken

Terug naar “Praat café”