Brandstof

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Brandstof

#16 , 23 apr 2020 14:42

integendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.
Je zou het niet zeggen
Maar in het geval van TS is het een selectief te werk gaan aan wie leveren en aan wie niet.
Blijkbaar is er geen selectie
Ze leveren gewoon niet meer ...

Bij stookolie is het vaak zo dat bestellingen worden afgebeld zodra men hoort dat prijs nog zakt
Maar handelaar is dan mogelijk al wel gaan halen, of heeft zelf levering besteld ...

Mag gerust een boete clausule ingebouwd worden, voor zulke gevallen.


Kan gerust ook op autobrandstoffen gaan overslaan
Want laten leveren aan "oude" prijs, en daags nadien niet meer mogen verkopen aan een overeenkomstige verkoopprijs, dat gaat ook niemand lang blijven doen.
Gebeurt dat een keer, OK, bluts, buil, maar in langere perioden van sterk dalende prijzen ... nope.

Klantenbinding is nog altijd cruciaal.
Klanten bellen zonder scrupules bestellingen af hoor ...
Bij bestelling door klant mag gerust een boete clausule zijn bij afbellen. Men moet langs beide kanten realistisch blijven.
Handelaar heeft reeds nodige inspanningen geleverd en die moeten ook vergoed worden.


Wil deze discussie niet op de spits drijven, want we zitten in PRAATCAFE. Gewoon onze mening etaleren met respect voor de anderen.
Is nu een zeer ongewone tijd, dus zullen onze meningen ook een beetje ongewoon zijn.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 23 apr 2020 14:52


Wat gebeurt er dan met de overstock ? Of gewoon zijn stock aan zeer lage inkoopprijzen en nadien forse stijgingen = extra winsten ?
Normaal hou je bij aan welke prijs je je stock inkocht
En verkoop je pas vanuit stock als verkoopprijs weer in verhouding is tot aankoopprijs
Anders leg je er aan toe ...

Leveren doe je dan vanuit goedkopere, extra aangekochte stock, of direct: gaan ophalen, en meteen dag zelf leveren
Dan moet je wel zeker zijn dat je klant afneemt & betaalt

Als prijzen zodanig zakken, dat je klanten passen omdat ze denken dat 't overmorgen nog goedkoper wordt, blijf je met stock zitten, en uiteindelijk is alles vol.


Beide kanten blijven niet realistisch, dat is net de realiteit ...
Bestelling is vaak telefonisch, niet bewijsbaar

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 23 apr 2020 17:34


Wat gebeurt er dan met de overstock ? Of gewoon zijn stock aan zeer lage inkoopprijzen en nadien forse stijgingen = extra winsten ?
Normaal hou je bij aan welke prijs je je stock inkocht
En verkoop je pas vanuit stock als verkoopprijs weer in verhouding is tot aankoopprijs
Anders leg je er aan toe ...

Leveren doe je dan vanuit goedkopere, extra aangekochte stock, of direct: gaan ophalen, en meteen dag zelf leveren
Dan moet je wel zeker zijn dat je klant afneemt & betaalt

Als prijzen zodanig zakken, dat je klanten passen omdat ze denken dat 't overmorgen nog goedkoper wordt, blijf je met stock zitten, en uiteindelijk is alles vol.


Beide kanten blijven niet realistisch, dat is net de realiteit ...
Bestelling is vaak telefonisch, niet bewijsbaar
Inazuma : dat is pas een reactie naar mijn hart. Volstrekt naar mijn visie. En eentje volgens de regels.
Maar van die boete clausule bij nutteloze annulering bestelling; dat zou ik logisch vinden; maar zoals u schrijft, telefonisch bewijzen ?
Paragraaf 1 : dat is boekhoudkundige redenering = correct. Maar handelaar moet wel stockage in het oog houden.

Top.

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#19 , 23 apr 2020 23:41

Er zijn op internet sites waar je aan de hand van je postcode een aantal voorstellen krijgt van leveranciers, heb je daar al naar gekeken.
Ik heb deze al een paar maal gebruikt https://carbu.com/stookolie/verwarmingsbrandstof

jef007
Berichten: 1681

#20 , 26 apr 2020 11:04

"""Ik heb deze al een paar maal gebruikt https://carbu.com/stookolie/verwarmingsbrandstof"""

ik heb hier zonet naar gemaild, na 3 sec antwoord gekregen met prijs en levering binnen 7 dagen!!!

Terug naar “Praat café”