doe-het zelf en tuingerief kopen

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: doe-het zelf en tuingerief kopen

#16 , 29 mar 2020 19:33

Ik steun de visies van Thomas volledig. Is oneerlijke concurrentie en het faillissement van vele kleine zaken.
En Inazuma wat betreft krantenwinkels : als die ook dicht moeten hebben de supermarkten helemaal vrij spel : zij verkopen kranten, tijdschriften, kaarten De Lijn, LOTTO, rookwaren, sterke dranken ... Dan kunnen al deze krantenwinkels definitief sluiten of failliet gaan. Dan kan men ook bakkers sluiten, want de supermarkten verkopen ook brood en patisserie.

Ik ben voorstander van supermarkten maar ben zeker een aanhanger dat elk dorp zijn goede ouderwetse winkels kan behouden. Ieder zijn tak in de maatschappij. En terug gaan naar de vroegere essentie van de winkels : toen bestonden er nog wetten en bepalingen in de vergunningen wat u in een bepaalde sector mocht verkopen = gelimiteerd.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 mar 2020 20:52

En ze verkopen ook WC papier hé, en waspoeder en zeep
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 29 mar 2020 20:55

Die zeep hebben ze nodig om hun handen in onschuld te wassen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#19 , 29 mar 2020 20:59

Die zeep hebben ze nodig om hun handen in onschuld te wassen.
:D Mooie zegswijze, en dat in de periode voor Pasen, waar ze haar oorsprong vond in ( Italiaanse ? ) collega- politieker Pilatus, die toen al water liet brengen, om zijn handen te wassen, in onschuld.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#20 , 29 mar 2020 21:30

Om maar even aan te halen: in de hypermarkt hier in de buurt (van de Franse-kruispunt-keten) hangen er in de winkel grote posters op dat de non-food afdeling gesloten is tot nader order.
Wat er nog aanwezig is, kan verkocht worden, maar wordt niet meer aangevuld.

bosprocureur
Berichten: 6854

#21 , 29 mar 2020 22:08

Met andere woorden, tot nader order zijn ze open. Beetje schjnheilig , niet?

mbbs1024
Berichten: 474

#22 , 29 mar 2020 23:14

wat betreft krantenwinkels : bij gebrek aan WC papier kunnen kranten ook wel handig zijn.
Een geroosterd krantje bij het ontbijt, daarentegen is niet zo mijn ding.

En een krantenwinkel is bij mijn weten geen winkel die overwegend voeding verkoopt,
maar eerder een winkel die een niet essentiëel produkt verkoopt (tenminste als het wc papier niet op is) waar dus heel wat mensen onnodig besmet kunnen raken.

LeenW
Berichten: 12828

#23 , 29 mar 2020 23:28

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben dat een krant voor de oudere generatie nog steeds de enige bron van info is? Anders begrijp ik het ook niet goed.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 30 mar 2020 09:50


Enkele politieagenten aan de uitgang plaatsen zodat die boetes kunnen schrijven.
Der zijn er nu al veel te weinig, om ze nu ook al te gaan inzetten om aan de uitgang van de hypermarkten iedere boodschappentas te gaan omkeren en nakijken. Waarom geen honden opleiden die beginnen blaffen als er niet voedingswaren in een boodschappentas zitten :lol:

Sirkii
Berichten: 5396

#25 , 30 mar 2020 12:32

Hun drive-in is gesloten voor particulieren. De DIY afdeling van hun warenhuis stelt niet veel meer voor ... Om een lopende DIY verbouwing draaiende te houden val ik nu terug op webshops (ja ook voor cement etc ...). Het level playing field (iedereen gelijk) is dus idd zoek ...

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#26 , 30 mar 2020 13:26

Inderdaad compleet zoek.
De beleidsmensen sluiten de ogen.
Dit gaat een juridisch staartje krijgen want deze discriminatie is perfect vermijdbaar.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#27 , 30 mar 2020 15:30

Enkele politieagenten aan de uitgang plaatsen zodat die boetes kunnen schrijven.
Der zijn er nu al veel te weinig
De Crem had het onlangs over 52000 politiemensen ...

Dat is dus 1 vd grootste korpsen tov bevolking in ganse EU
Dat het niet goed gestructureerd is, is voor iedereen wel duidelijk

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#28 , 30 mar 2020 16:34

Minister van economie laat terug kortingen en promo's toe in de supermarkten. Het werd tijd met die schandalige maatregel : de minstbedeelden nog meer laten betalen. Mensen mogen niet hamsteren, maar moeten wel nog weken/maanden in hun kot blijven : niet hamsteren en in uw kot blijven = verhongeren.
Behalve die slechts hun bankrekening moeten aanspreken, zijn gewoonlijk ook nog zij die de rekeningen fiscaal aftrekken..

Supermarkten hebben momenteel een omzetstijging van + 35% daarbovenop zijn de prijzen tussen de 30 - 40 % gestegen. Van woekerwinsten gesproken in deze zware crisistijden.

De grote C beweert dat het hun geld kost om de promo's ( 2+1 … ) af te schaffen. Weet wel beter, het zijn echter de leveranciers die moeten afdragen aan hun superorganisaties en de supermarkten om hun producten in de rekken te mogen krijgen; en elke actie kost die leveranciers geld.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#29 , 30 mar 2020 16:47

Ik herinner mij ineens weer waarom dit praatcafé wordt genoemd.

Denk dat het tijd voor een slotje is.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#30 , 30 mar 2020 16:58

Ik herinner mij ineens weer waarom dit praatcafé wordt genoemd.

Denk dat het tijd voor een slotje is.
Social distancing :lol: .
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Praat café”