corona witloof

bosprocureur
Topic Starter
Berichten: 6853

Re: corona witloof

#1 , 24 mar 2020 12:04

Schouder aan schouder kan m.i. gewoon niet !

Raadt u nu aan om geen witloof meer te consumeren?

LeenW
Berichten: 12813

#2 , 24 mar 2020 12:06

In de voedingssector mag alles openblijven mits voorzorgsmaatregelen. Of dit verantwoord is..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2020 12:26

Ja in de slacht huizen staat men ook schouder aan schouder aan de slachtbank maar ook in de versnijding aan de band is dit het zelfde .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 mar 2020 09:03

Dat virus kan maar een bepaald aantal uren overleven buiten het lichaam. eer die voedingsmiddelen in de winkel liggen is die periode al lang voorbij.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 mar 2020 11:21

Een dode persoon is nog geen stronk witloof

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mar 2020 11:05

Dat virus kan maar een bepaald aantal uren overleven buiten het lichaam. eer die voedingsmiddelen in de winkel liggen is die periode al lang voorbij.
Het virus is nog terug gevonden op materialen op de Diamond Princess, 17 dagen nadat het schip ontruimd was. Experts hebben geen idee hoe lang het virus buiten het lichaam kan overleven. Gelukkig weet onze praatbarak het wel. :mrgreen:

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 mar 2020 11:55

#9 Is voor iedereen een raadsel en een onbekend fenomeen. Behalve de happy few die waarschijnlijk wel middeltjes achter de hand houden ( te duur voor de sterveling ) en die beademingstoestellen zelf kunnen aankopen.
Medisch deskundigen weten zelfs alle dagen niet wat zeggen en opdissen. Hadden al jaren vaccins moeten op de markt brengen of ter beschikking houden ( was niet onbekend corona ).
Maar nu de burgers afschrikken, paniekgevoelens opsolferen.
indien u de programma's op TV volgt : conclusie er moet een zuivering, uitdunning van de bevolking komen.
Verwachten tot 10 miljard mensen op deze bol.
Doet mij werkelijk denken aan bepaalde perioden in de geschiedenis.

LeenW
Berichten: 12813

#8 , 26 mar 2020 12:15

Ik denk dat Lanox het meest correcte antwoord heeft. Laten we de wetenschap overlaten aan de wetenschap en zelf geen theorieën bedenken en verspreiden.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#9 , 26 mar 2020 17:59

Beste



Voorschriften en regelgeving voor bedrijven zijn beschikbaar op de wite van de FOD Werkgelegenheid, arbeid en sociaal overleg.


https://werk.belgie.be/nl/nieuws/update ... e-gevolgen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Idioot
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 mar 2020 13:42

50 tot 100 man !? Amai, voor een tuinbouwbedrijf (witloof) is dit zeer veel. Ik denk dat de meeste bedrijven hun uiterste best doen om veilig te werken. Zelf heb ik ook een tuinbouwbedrijf. Wij werken in ploegen om het personeel ruimer te zetten.
Misschien zou je eens terug honger moeten krijgen. Nu de luierik uithangen en commentaar geven is natuurlijk gemakkelijker...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 mar 2020 16:11

Lijkt me tijd voor een slotje.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Praat café”