opzegging contract beheer per direct

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

opzegging contract beheer per direct

#1 , 11 mar 2020 09:11

Ik heb een klant en die heeft in october vorig jaar zijn contract van beheer van zijn woning per direct opgezegd .
Reden is me onduidelijk zijn punten waren zeer goed en had nog maar net van booking.com een beoordeling gekregen van 9.6 op 10
In September 2019 heeft hij zijn beheer voor 2020 betaald , maar zoover is het nooit gekomen .

Nu ik kijk altijd vooraleer ik een periode van vakantie plan naar de boekingen , en op dat moment stond er niks op , het ging maar over 8
dagen dat ik er niet was . Iedereen heeft dat bericht gekregen begin september en iedereen begreep dat omdat de 1x was dat ik op 6 jaar
8 dagen weg ging . ik heb geen klagen en iedereen ging daarmee akkoord , behalve 1 persoon , die antwoorde , " denk niet dat ik daarna kijk " .

Nu ben ik in overleg gekomen met hem dat ik vroeger zou terug keren , ik wilde iets doen met men ouders van in de 80 , die dementerend zijn
en weet ook niet hoelang ik dat nog kan dus was dat het moment .

Nu de persoon had dus zijn woning verhuurd van 8 october 2019 , ik vond dat niet oke , maar swat , ik ben vroeger terug gekeerd en heb de woning
en ben in plaats van 8 dagen 6 dagen gegaan , en heb mijn ouders bij aankomst savonds letterlijk gedumpt , om zeker de klant niet te verliezen .
De huurders kwamen pas tegen 00.00 snacht aan , dus had ik tijd om te poetsen en in check te doen .

Hij stelde voor om andere beheerder te nemen om de poets eenmalig te laten doen wat ik niet wilde , is kwestie om klant te behouden , ik wilde deze niet kwijt dus zei ik ik doe het zelf wel .

Dus eenmaal mijn ouders afgezet , bben ik onmiddelijk gaan poetsen en check in gedaan . Dat wist de eigenaar , terwijl hij zegt tegen zijn advokaat
dat hij van niks wist , daar heb ik bewijzen van .

De in check was er en ik checkte de mensen in , plots kwam er nog andere man binnen die er niet hoorde en begon de gehele appartement te checken
zonder 1 woord te zeggen . Toen had ik door dat hij al ander had , en dat kwam uit , nadien toen huurders weg waren vroeg hij om de sleutels binnen te doen bij zijn gestor . Ik vond dat jammer , ik zei dat is eerste dat ik ervan hoor en n uw contract staat er Min. 1 maand voor einde schriftelijk opzeggen .
Ik heb gedaan wat ik kon .

Nu nadat mensen vertrokken waren moest ik van hem sleutels naar zijn gestor doen , wat ik ook deed , er moesten nog sleutels in de woning zijn , en ik had nog linnen dus deed ik daar naar de woning , en ook om die sleutels op te halen , maar bleek dat er geen sleutels waren , er zat ondertussen al andere beheerder in de woning . Zonder dat ik dat wist .

Dus ik ga naar de gestor en vertel mijn verhaal en die zei dat in Spanje de klant geen recht heeft bij terugbetaling bij opzegging , zijn gestor schreef hem aan en hij heeft nooit naar haar gereageerd .

Nu begon hij mijn naam op facebook en bedrijf met naam en toenaam te gebruiken en slechte info te maken met leugens , dat wij met zen geld weg zijn .
Wat niet is ik heb tal van mails staan met oplossingen , maar zoals in spanje de gewoonte is zijn er geen terug betalingen en verliest de klant betaalde gelden .
Dat vind ik zelf niet 100% correct , daarom zeg ik tegen de klant om alles af te werken , of eventueel terug betaling op voorwaarde dat hij alles van facebook haalt . Dat wil hij niet .

Dus de klant misbruikt onze , naam , naam van bedrijf , en strooit leugens rond , hij zegt dat hij niet wist wanneer ik terug kwam op 8 october terwijl hij wel wist dat ik de poets ging doen en in check , hij heeft zen contract niet nagekomen en hij staat ook betalingen achter .

Ik heb daar alles voor gedaan 7/7 dag en nacht etrwijl in check maar tot 22.00H was , meestal was dat in weekend , en snachts , of huurders kwamen te laat , nooit heeft hij dat betaald , nooit heeft hij de ramen cleaning betaald of zen terras cleaning , dat jaren aan een stuk .

Nu eist de klant een terug betaling van zijn beheer , kan dat zomaar ??? het loopt via zijn advokaat en moet binnen de 8 dagen betalen . Anders dienen ze klacht in gerechtelijk .

Dat heb ik nog nooit meegemaakt en problemen mee gehad . Buiten nu dus

Heb ik geen recht , moet ik daarmee zomaar akkoord gaan ? Hij heeft alles stop gezet voor ik dat zelf wist want hij had al ander beheerder .

Die man kreeg dan ook veel voordelen he , zoals bv 6 beurten betalen voor schoonmaak ( dat is bewoonbare oppervlakte binnenhuis , ) en das enigste
dat hij moets betalen in 2019 , en hij had gemakkelijk 15 verhuren , fout en dom van mij maar kon niet terug ik ging daarmee tewerk op verhuren van 2018 om deze actie te geven , dan was verhuur minder , maar hij begon net veel te verhuren dus ja ....... fout van mij , wil ik maar zeggen dat wij helemaal niet slecht waren , gewoon de 8 dagen die 6 geworden zijn verlof , terwijl hij het wist er niemand op stond , heb bij hem nooit 1 dag verlof genomen en verlof is een wettelijk recht . Dat is de reden dat hij zomaar stopzette , niet dat ik er niet was ik heb mijn vakantie speciaal voor hem in gekort voor de poets te doen en check in , dan had hij al ander beheerder .

Heeft hij nu recht op deze terug betaling voor beheer 2020 dat hij in September 2019 voldeed , terwijl hij de opzegging niet deed , en elke voorstel van mij uit niet wiilde ?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 mar 2020 09:50

Veel te lange en uitgebreide tekst. Sedert wanneer staan huurders op Booking?

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#3 , 11 mar 2020 10:07

hog die staan er op van 2018 geloof ik. wet dat niet juist ik verhuurde niet he hij verhuurde , dat is eerste dat ik hoor van die advokaat en ik moet nu onmiddelijk akkoord zijn terwijl ik nooit ervoor een brief van hem heb ontvangen , ze dreigen alles op sociale media te gooien .

Reclame

Terug naar “Praat café”