Discriminatie ten top ?

bosprocureur
Topic Starter
Berichten: 6854

Discriminatie ten top ?

#1 , 07 mar 2020 08:16

Een kop deze morgen in , euh , een belangrijk blad :

bekende advocaat bang voor #MeToo-risico’s: “Ik neem geen vrouwen meer aan”

Is dat op zich geen discriminatie?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2020 15:57

Zie op twitter
@JogchumV

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2020 19:41

Luister ik heb ook altijd met een mix aan arbeiders gewerkt.

En ik ben eerlijk zeer geschrokken toen men De Pauw aan de deur zette bij de VRT !

Het is overdreven als men moet wikken en wegen wat je tegen een andere van een ander geslacht zegt, zelfs een lol mag niet meer !

Wetende wat ik nu weet kwamen er bij mij ook geen enkele vrouw meer binnen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 07 mar 2020 19:54

Ouderdomsseniliteit? Altijd in een 50/50 man vrouw omgeving gewerkt. Nooit heeft een haar op m n hoofd (en k ben niet kaal) er aan gedacht om flauwe vrouwenmoppen te vertellen of denigrerend te doen. Vrouwen zijn equivalent aan mannen (en soms zelfs beter)

Dat we zoiets in 2020 nog moeten lezen ;-((((((

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 07 mar 2020 19:55

Gokje: die bepaalde advocaat is over de schreef gegaan bij een medewerkster en probeert nu met dit verhaaltje via de media de schuld bij haar te leggen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 mar 2020 20:11

Ook steeds met vrouwen moeten werken. Vaststelling die moeten op dit gebied niet onderdoen voor hun mannelijke collega's. Hebben zelfs troeven in handen en gebruiken ze voor … en als het niet lukt = me too.
Als het past is het oké, anders ...
Niet iedereen over dezelfde kam scheren.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 07 mar 2020 21:21

In het lijstje van mijn beste medewerkers op basisniveau staan er 15 vrouwen en 5 mannen.
Zeven van die vrouwen behoren nu tot het middenkader en twee van de mannen. Twee vrouwen behoren nu tot het hoger kader ...

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 07 mar 2020 22:50

ik kan hem ergens wel begrijpen (van uit gaande dat hij niet liegt)

zelf slachtoffer geworden van valse aantijgingen die nooit bewezen zijn in de #meetoo sfeer en er voor veroordeeld, ook al had het SO in een andere zaak die ik had aangespannen reeds onder ede verklaard dat ik nooit iets misdaan had of mij had misdragen

veroordeling heeft mijn leven geruïneerd en moet elke maand bedelen om eten bij mijn moeder


ben 39 sinds januari . . .

mbbs1024
Berichten: 474

#9 , 08 mar 2020 12:13

Net zoals bepaalde migranten al snel racisme inroepen als ze zich benadeeld voelen, roepen bepaalde vrouwen nu metoo in om hun zin te krijgen of om wraak te nemen als ze hun zin niet gekregen hebben.
Het zal hier wel om een minderheid gaan, maar je kan niet ontkennen dat zulke zaken effektief gebeuren.
In de VS is het zelfs al zo dat in een aantal bedrijven er regels zijn die verbieden dat een man en een vrouw zich alleen in een lokaal bevinden, net om zulke toestanden te voorkomen.
En als het in de VS regent, gaat het bij ons al snel druppelen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 08 mar 2020 17:26

Binnenkort voor iedereen verplicht: een body-cam. 24/7

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 08 mar 2020 17:40

Na meer dan 40 jaar in het onderwijs, met veel vrouwelijke collega's en (uiteraard) veel vrouwelijke leerlingen : nooit maar een zweem van een klacht. Het zou trouwens niet bij me opkomen om met een collega of leerling(e) ongepast om te gaan. Hoe fraai ze soms ook zijn...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Praat café”