Pakketjes bij de vleet

LennieK
Topic Starter
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

Pakketjes bij de vleet

#1 , 17 feb 2020 16:54

Ik las vandaag dit artikel;

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~ad98eed1/

Ben ik juist als ik veronderstel dat je hier in België al die pakketjes gewoon zou mogen houden? Ze zijn immers ongevraagd aan jou geleverd? Of ga ik dan te kort door de bocht :lol: Ben nu wel eens nieuwsgierig :P

LeenW
Berichten: 12839

#2 , 17 feb 2020 16:58

Inderdaad te kort door de bocht, het gaat hier om een abuis adres, niet een ongevraagd opgestuurd pakje.

GraagAnoniem
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2020 10:38

Ik had begrepen dat je ze niet mag houden maar dat je zelf geen enkele inspanning moet doen om ze terug te bezorgen. M.a.w. ze moeten er zelf terug omkomen of een koerier zenden op een tijdstip dat jou past.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 21 feb 2020 16:27

Maar waar blijf je intussen met al die pakketten? Dat kan een gewone mens niet stockeren.

Een paar jaar terug nam mijn man hier aan de deur een pakket aan zogezegd voor mij, maar ik had niets besteld. Ik open de doos en zie lakensets + een leveringsbon met de naam op van de koper. Heb hun nummer kunnen vinden en heb die gebeld. Op de site van de webshop zag ik dat mijn naam en adres er stond als mogelijk afhaalpunt :-)

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 feb 2020 16:49

Maar waar blijf je intussen met al die pakketten? Dat kan een gewone mens niet stockeren.
Hoeft ook niet. Afzender laten weten (via AS, bijvoorbeeld) dat je een ongevraagd pakket gekregen hebt en dat hij 14 dagen de tijd heeft om het terug op te halen, of dat u het anders naar het containerpark brengt. Is het na 14 dagen niet afgehaald, doe je met het pakket wat je wil...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Praat café”