Elke dag worden belaagt

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Elke dag worden belaagt

#1 , 15 jun 2019 11:57

Op een horecaplatform verschijnen elke dag één of meerdere foto's van iemand die veroordeeld is om te gaan eten zonder te betalen.

Nu als deze persoon ergens komt, verschijnen er onmiddellijk foto's van haar op het platform, bv ze komt in Blankenberge aan en onmiddellijk zet men een foto met de tekst: zij is in Blankenberge, s'middag bv in Nieuwpoort net hetzelfde.

Ik dacht dat men geen personen mocht fotograferen, om het op een openbaar forum zoals Facebook te plaatsen .

Deze persoon wordt dagelijks gevolgd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2019 12:03

Is volgens mij een vorm van stalking of anders opgezet spel.
Ik dacht is ergens gelezen te hebben : dat men de hongerigen en de dorstigen moest voeden en laven.
Hoeveel hoogwaardigheidsbekleders eten en drinken niet zonder te betalen ?

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 15 jun 2019 12:12

Het is wel duidelijk over welk persoon het hier gaat. De dame die er een sport van maakt om elke dag gratis te gaan eten. Eten wat je als normaal persoon ook niet doet ( dure menus, dure drank, ... ). Op een jaar tijd 68 keer opgepakt, laat staan de keren dat een horeca zaakvoerder het zo laat. De schrik van de'kust.

Wie belaagt wie?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 15 jun 2019 12:35

Voor beroemdheden geldt dat soort privacy toch niet? En deze dame blijkt een beruchtheid te zijn...
Koning Flup, voetballers en andere intelligentsia staan dagelijks in zoveel kranten en op idem dito websites...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 15 jun 2019 12:42

"Ik dacht is ergens gelezen te hebben : dat men de hongerigen en de dorstigen moest voeden en laven."
Dat staat in de Bijbel. Niet in de aardse wetgeving.

"Hoeveel hoogwaardigheidsbekleders eten en drinken niet zonder te betalen"
Die eten niet zonder dat het eten is betaald. Alleen: zij betalen het niet zelf.
Kritisch verschil!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jun 2019 12:47

Eten wat je als normaal persoon ook niet doet ( dure menus, dure drank, ... ). Op een jaar tijd 68 keer opgepakt, laat staan de keren dat een horeca zaakvoerder het zo laat. De schrik van de'kust.
Een croque en een koffie zie ik nu niet meteen dure drank of dure menu's.

Als men dit één keer doet maar elke dag, er is zelfs iemand van Blankenberge die er een sport van maakt ondanks hij niks met de horeca te maken heeft maar aan de haven in Zeebrugge werkt !

En het ergste van al dat er zeer veel supporteren voor die mensen die de foto's nemen, en echt zou willen dat men haar in de cel zou steken.

Persoonlijk van ik triestig dat mensen zich verheugen als iemand naar de cel zou moeten, en voor een paar koffies en een paar croques.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 15 jun 2019 12:53

Niet naar cel, wel verplichten om ineens 100 croques op te eten!
Gratis welteverstaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 jun 2019 12:55

Wat is de werkelijk kostprijs van een koffie en een crocque ??,

te samen één euro ?

Maar men vindt wel dat uitgestelde koffies en uitgestelde menu's overal normaal zouden worden, nu is dit enkel in zeer grote steden al, zoals in Gent, Antwerpen en wel nog meer, in Italië bestaat het al meer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bambipower
Berichten: 1034

#9 , 15 jun 2019 13:03

Als je elke dag een brood pikt, met kaas en een pak koffie in de supermarkt, dan kan dit ook niet. Je gaat er niet voor in de gevangenis geraken, gelukkig maar. Maar om iemand dan zomaar te laten doen, is er toch ook over. Madam vind haar nog een klasse hoger en wil er bediening bij. Volgens wat ik gelezen heb, gaat het in sommige gevallen toch over 100 euro plus maaltijden.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 jun 2019 13:16

"Ik dacht is ergens gelezen te hebben : dat men de hongerigen en de dorstigen moest voeden en laven."
Dat staat in de Bijbel. Niet in de aardse wetgeving.

"Hoeveel hoogwaardigheidsbekleders eten en drinken niet zonder te betalen"
Die eten niet zonder dat het eten is betaald. Alleen: zij betalen het niet zelf.
Kritisch verschil!
Beste Asperger,
staat in de bijbel, weet ik wel. Maar is de wetgeving van de katholieken. Mevrouw is misschien katholiek of christen,
en maakt misschien van deze wetgeving gebruik.

Hoogwaardigheidsbekleders hun restaurants bezoeken worden uiteindelijk door de belastingbetaler betaald; als de horeca uitbater
dit aftrekt van zijn belastingen, is het ook de belastingbetaler die betaalt. Dikwijls moeten ze gewoon zo niet betalen ( in afwachting
van gunsten ).

Keur het niet goed, maar zijn dat de misdaden waarmee het rechterlijk ambt zich moet bezig houden ? In Antwerpen weeral een vrouwelijke
rechter ( 57 jaar ) in dronken toestand 2 x gecrasht en gevlucht en politie achtervolgingen opgepakt. Plaats van onheil in de buurt van haar werk
( justitiepalies ).

Hou liever van die eerste dame.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 jun 2019 13:40

Als je elke dag een brood pikt, met kaas en een pak koffie in de supermarkt, dan kan dit ook niet. Je gaat er niet voor in de gevangenis geraken, gelukkig maar. Maar om iemand dan zomaar te laten doen, is er toch ook over. Madam vind haar nog een klasse hoger en wil er bediening bij. Volgens wat ik gelezen heb, gaat het in sommige gevallen toch over 100 euro plus maaltijden.
Ik denk dat die horeca uitbaters deze gratis meegenomen reclame wel zien zitten. Keur absoluut stelen en misbruiken niet goed; maar in dit land spreken we hier over peanuts

Misschien kent u het verhaal nog van DE BONNENMAN in het Antwerpse. Die ging op een wettelijke en juridische manier met kortingsbonnen betalen in de winkels. Werd steeds wettelijk vrijgesproken; maar door de winkelketens ( met hun legertje advocaten ... ) onder druk gezet voor hun eigen tekortkomingen.
Hij deed het om producten te bekomen ( wettelijk ) en te bezorgen aan minder bedeelde mensen. Hoe een simpele mens soms slimmer kan zijn dan die zo genaamde hooggeschoolden en dik betaalden. Robin Hood : toch een man naar mijn hart.


Lees ook eens de massa's kritieken op de supermarkten en winkelketens in tijden van de solden; hun dubieuze prijszettingen. En de supermarkten ( bij kortingen, 2 + 1 gratis, 9 + 3 gratis ... 2de aan halve prijs ... ) dan zetten ze de waren aan de aanbevolen prijs en komt men terug op de gewone dagelijkse prijs.
vb. deze week gezien in supermarkt : 6 flesjes bier merk X aan € 6.28 9 flesjes + 3 gratis zelfde merk bier X aan € 11.75 ( prijs achter de komma kan iets
afwijken ). Reken zelf maar en controleer steeds de reclameblaadjes naar de prijs per L of KG met of zonder korting.


Dus oordelen en veroordelen ??

LeenW
Berichten: 12825

#12 , 15 jun 2019 13:51

Kortingen zijn legaal, dit is een misdrijf duidelijk omschreven in het strafwetboek

Met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van tweehonderd [euro] tot vijftienhonderd [euro] of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die, wetende dat hij in de volstrekte onmogelijkheid verkeert om te betalen, zich in een daartoe bestemde inrichting dranken of spijzen laat opdienen, die hij daar geheel of gedeeltelijk verbruikt, zich logies doet geven in een reizigershotel of in een herberg, of een huurrijtuig huurt.

Goedpraten kan je dit dus niet doen. Ik denk ook niet dat er aan het criterium voor kwaadwillige ruchtbaarheid is voldaan aangezien dit niet wordt gebruikt om de persoon in kwestie te schade, maar om collega's te waarschuwen dat er bij hen mogelijk een misdrijf gaat gebeuren.

Laten we de Bijbelcitaten ook achterwege laten aub, dit is een juridisch forum en we leven in een seculiere staat.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 jun 2019 14:02

Kortingen zijn legaal, dit is een misdrijf duidelijk omschreven in het strafwetboek

Met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van tweehonderd [euro] tot vijftienhonderd [euro] of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die, wetende dat hij in de volstrekte onmogelijkheid verkeert om te betalen, zich in een daartoe bestemde inrichting dranken of spijzen laat opdienen, die hij daar geheel of gedeeltelijk verbruikt, zich logies doet geven in een reizigershotel of in een herberg, of een huurrijtuig huurt.

Goedpraten kan je dit dus niet doen. Ik denk ook niet dat er aan het criterium voor kwaadwillige ruchtbaarheid is voldaan aangezien dit niet wordt gebruikt om de persoon in kwestie te schade, maar om collega's te waarschuwen dat er bij hen mogelijk een misdrijf gaat gebeuren.

Laten we de Bijbelcitaten ook achterwege laten aub, dit is een juridisch forum en we leven in een seculiere staat.
Paragraaf 3 : goed praten absoluut niet; maar dramatiseren ook niet.
Leen : bijbelcitaten weglaten : de topic is opgestart in praatcafé, moet kunnen in een praatcafé = de juridisch luchtige kant van het forum. Ben zelf ook geen bijbelaanhanger. Maar citaten daaruit zijn niet verboden. Plus bovendien : als men eed aflegt op de rechtbank WAT MOET MEN DAN ZEGGEN EN HAND OP LEGGEN ?

LeenW
Berichten: 12825

#14 , 15 jun 2019 14:11

Kortingen zijn legaal, dit is een misdrijf duidelijk omschreven in het strafwetboek

Met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van tweehonderd [euro] tot vijftienhonderd [euro] of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die, wetende dat hij in de volstrekte onmogelijkheid verkeert om te betalen, zich in een daartoe bestemde inrichting dranken of spijzen laat opdienen, die hij daar geheel of gedeeltelijk verbruikt, zich logies doet geven in een reizigershotel of in een herberg, of een huurrijtuig huurt.

Goedpraten kan je dit dus niet doen. Ik denk ook niet dat er aan het criterium voor kwaadwillige ruchtbaarheid is voldaan aangezien dit niet wordt gebruikt om de persoon in kwestie te schade, maar om collega's te waarschuwen dat er bij hen mogelijk een misdrijf gaat gebeuren.

Laten we de Bijbelcitaten ook achterwege laten aub, dit is een juridisch forum en we leven in een seculiere staat.
Plus bovendien : als men eed aflegt op de rechtbank WAT MOET MEN DAN ZEGGEN EN HAND OP LEGGEN ?
Teveel Amerikaanse films gekeken?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 15 jun 2019 14:27

@ father b
Ik geef je 100% gelijk.
Waar houden de mensen zich in godsnaam mee bezig ?

Ik lees dit elke dag, een paar vind deze foto's niet kunnen , andere geilen erop, en dan de meeste worden geplaatst door een NIET horeca man !.

Moest ieder wanbetaler zo gestalkt worden, dit zou hier nogal wat zijn zeker, het forum was te klein !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Praat café”