Arrest van 1997

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Rva terugvordering

#61 , 14 mei 2019 08:57

Ok een andere vraag dan het laaste schriijven van de rva was in 2013 maar wel op gestuurt gewoon via de post niet aangetekend gelt dit voor stuiting? En schrijven van dienst belasting is ook op gestuurd via normale zending niet aangetekend
Kan de belastingdiest een dwangbevel sturen voor de dienst Rva ?
Daar is nu een nieuwe wet op dat de FOD financiën alles kunnen incasseren voor andere openbare zaken zoals RVA en verkeersboetes, zelfs alimentatie geld

Het is juist men kan niet aan je inkomen, maar wel aan je goederen .,, zoals een auto .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#62 , 19 mei 2019 19:44

Beste leden weet iemand hoelang een Arest van Hof Antwerpen hoelang dit geding is en of daar ook verjaaring op staat
Omdat ik een Arrest heb op datum 21-04-1997
En een adere vraag is
Een niet Fiscale schuld kan dat omgezed worden naar een Fiscale schuld

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#63 , 19 mei 2019 19:48

Een arrest vervalt niet. Het is geen pakje etenswaren waarop een uiterste consumptiedatum staat, want niet onderhevig aan bederf.
Via de fiscus kunnen sommige niet-fiscale schulden geïnd worden. Ja dus.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Mathieu Rutten

#64 , 19 mei 2019 20:43

Asperger, het gaat weerom over de topicstarter met zijn terugvordering door de belastingen voor schulden bij de rva. Je lijfspreuk is hier echt van toepassing.....

Wat help een kaars en bril als den uil niet zienen wil.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#65 , 19 mei 2019 20:48

Ook contactlenzen en ledverlichting helpen niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#66 , 19 mei 2019 21:49

Sorry he maar ik stel hier een vraag en. Krijg zo reactie wat voor juridichforum is dit
Is dit hier een juridschform voor informatie of juridichform voor verwijten te sturen

Mathieu Rutten

#67 , 19 mei 2019 22:08

Het is een juridisch forum om mensen die geholpen willen worden, te helpen. Al je vragen zijn beantwoord of heb je zelf al beantwoord. Hou het serieus a.u.b.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#68 , 19 mei 2019 23:11

Dat heb ik aan jou een pesoonlijke vraag kan ik via de rechtbank de Rva op hun wijzen wat op hun website staat zie deze link https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t82
ik heb al twee email gestuurd maar er word niet op gereageerd door de RVA
Als ik de texst lees op hun website dan is het volgens mij Verjaard
Het is spijting genoeg dat ik geen email adres van jou heb want ik kan u zo de brief van de belastigdiest door mailen er staat zelf geen hanteking van de ontvanger onder het schrijven
Gaan hier op deze website niet meer verdrer over spreken
Ik bedank jullie almaal voor de info
Ik probeer hier ook mijn acount te verwijderen maar lukt niet
Vriendelijke groeten

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#69 , 19 mei 2019 23:41

Aangezien er een Arrest is kan er van verjaring geen sprake meer zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#70 , 19 mei 2019 23:55

Dus als ik jou begrijp dan kan Rva blijven terugvoderen tot ik dood ben
En een andere vraag als ik uit eigen wil 30 euro per maand begin af te betalen kunnen ze dan nog iets doen ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#71 , 20 mei 2019 00:02

Destijds werd uw veroordeling toch betekend? In 1997 had men zelfs dertig jaar tijd voor die betekening. Ik begrijp niet dat je nu uit de lucht valt.
Je moet vragen om een afbetalingsplan.
Aangezien jij de vragende partij bent en schuldenaar kun je niets aan eiser opleggen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#72 , 20 mei 2019 00:40

Ik heb nooit een betekening gezien van een deurwaarder.
Ik heb ook kopij op gevraagd aan de Rva omdat ik die verloren had maar in de kopij vind ik wel vonnisen maar geen betekening.
Dat is 1
Tweede in laaste schrijven van de Rva op 23-4-2013 staat in dat ze mijn dossier hebben over gemaakt aan de belastingdienst en er staat in het schrijven ook in dat belastingdienst bewarende beslag kunnen leggen op toekomstige werkloosuitkering maar ik krijg vanaf 1993 geen werkloosuitkering meer en dan gaat de belasting dienst na 6 jaar beginnen schrijven maar onder het schrijven staat ook geen handtekking van de ontvanger zelfs geen naam
Ten derde geeft de Rva de dosiernumer veranderd naar 2010 mag dit wel zijn allemaal vragen die ik stel kan dit allmaal zomaar

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#73 , 20 mei 2019 19:08

Ik heb vandaag een afbetalingplan aangevraagd bij de belastingen
Maar als ze mijn voorstel weigeren wat kan ik dan wel doen ?

Terug naar “Praat café”