Arrest van 1997

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

Re: Rva terugvordering

#31 , 05 mei 2019 18:18

Ik heb zelfs van 2000 tot 2010
Geen inkomen van belgie gehad zelfs niet door de dienst De FOD sociale zekerheid die betaalde niet meer uit omdat ik geen adres meer had in belgie

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#32 , 05 mei 2019 18:23

Het gaat over een terugvoring van de Rva dat staat duidelijk in schrijven van dienst belasting.

Mathieu Rutten

#33 , 05 mei 2019 20:24

Wat soort inkomen had u dan wel? Hoe en waar was u verzekerd in de jaren dat u in Spanje woonde? Was u tijdens uw verblijf in Spanje zelfstandige? Werknemer? Indien u in Spanje werknemer was, kan u mogelijk rechten openen op werkloosheidsuitkeringen? Genoot u een invaliditeitsuitkering in Spanje, dan kan die verder betaald worden? Er zijn te veel onduidelijkheden om ook enig zinnig antwoord te kunnen geven.

Reclame

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#34 , 05 mei 2019 21:28

Ik had van 1996 tot 2000 invaliditeitsuitkering vanaf de datum van inschrijving in belgie consulaat betaalde de de dienst De FOD sociale zekerheid van brussel niet meer reden dat zij gaven was dat ik geen adres meer had in belgie dus ook geen inkomen meer van belgie
Mijn ex parnder had daar in spanje een vast werk hij had mij tenlaste zodat we ik kon genieten van sociale zekerheid via hem voor enkel medice dokters niet voor een uitkering
Maar het gaat niet over de periode van.2000.tot 2010
Ik ben er bijna zeker van het gaat over de peiode van 1994 tot 1996
Dus is mijn vraag is dit verjaard

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#35 , 05 mei 2019 21:48

Wat probleem nu is dat ik alle documenten van de Rva ben verloren door mijn relatiebreuk ik heb ook al mijn persoonlijke spullen moeten achterlaten in spanje omdat ik geen geld had om met een container over te laten komen naar belgie
Zellf mijn stiefmoeder heeft mij in 2010 geld geven om terug naar belgie te kunnen komen met mijn auto die ondertussen ook verkocht is omdat ik die in belgie niet kon onderhouden
Als je maar 1016.80 euro hebt per maand van de invaliditeitsuitkering
Kan je geen auto van onderhouden
En nu krijg ik dit op mijn dak
Vind in eerst plaats heel vreemd dat Rva nu gaat innen via de belastingen
En dat na 23 jaar

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#36 , 06 mei 2019 17:18

Beste daar ik vandaag va Minfin
Aanmeld zie ik onder betalen
Twee dossier staan
Hoe kan ik een betwisting voor deze twee dossier op maken
Kan iemand mij daar bij helpen ?
Omdat ik niet goed ben in schrijven
Vriendelijke groeten

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#37 , 07 mei 2019 20:31

Beste leden daar ik vandaag heel mijn
Dossier heb gekregen via email van de dienst Rva kom ik op een conclutie
Dat hun laaste schrijven aan mij gericht is op 13-02-2013 en op 29-04-2013.waar in staar dat ze mijn dossier hebben doorgeven aan de belastingen
Wat heel vreemd is dat nu 6 jaar later de belastingdienst nu mijn dossier in behandeling is is dit wel terecht
Ook vind ik in mijn dossier een uitvoerig arrest 23-04-1997 maar zelf heb ik daar geen vonis van
Ik vraag mij af of dit nier verjaard is

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#38 , 12 mei 2019 15:26

Ik heb op 10-05-2019 een email
Gekregen van deze dienst
p.antwerp.team5@minfin.fed.be
In de email staat het volgende

Geachte,

Zou u deze e-mail even kunnen doorsturen? Een negatieve fiche van een werkloosheidsuitkering van een recent aanslagjaar kan wel worden rechtgezet, maar aangezien dit zou gaan om het inkomstenjaar 1993, en de beslissing in 1997 genomen werd, vrees ik inderdaad dat dit verjaard is.

Met vriendelijke groeten,

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#39 , 12 mei 2019 15:36

Dan heb ik een tweede email gekregen van de zelfde dienst heb op 10-05-2019 een email
Gekregen van deze dienst
p.antwerp.team5@minfin.fed.be
In de email staat het volgende
Wij kunnen alvast niets rechtzetten via een ambtshalve ontheffing voor aanslagjaar 1994, aangezien dit buiten de termijn valt... Als ik het goed begrijp dient u een bedrag aan onterecht verkregen werkloosheidsvergoeding terug te betalen en zou dit eveneens in uw aangifte moeten worden rechtgezet. U kan, indien u dit heeft terugbetaald, een officieel bezwaar indienen om de onterecht in uw aangifte opgenomen sommen, te laten schrappen. Onderstaand een link naar hoe u bezwaar kan indienen:
Met vriendelijke groeten,

Ps ik ben radeloos nu is welverstandig om een afbetalingsplan aan te vragen ? Omdat ze ook schrijven
Deze aanslag zelf is zeker GEEN personenbelasting,
Ik hoop dat iemand mij een raad kan geven vriendelijke groeten

Mathieu Rutten

#40 , 12 mei 2019 15:44

Uw uitleg wordt per topic onduidelijker.

Indien het om een terugvordering van ten onrechte genoten werkloosheidsuitkeringen zou gaan, dan dient de terugvordering te gebeuren door de RVA en niet door de belastingdienst. Het enige wat eventueel zou kunnen is dat de RVA aan de belastingen zou gevraagd hebben om een tegoed bij de belastingen te reserveren voor de schulden bij de RVA, maar dan moet de RVA hiervoor een uitvoerbare titel hebben. De belastingen kunnen niet namens de Rva terugvorderen. Gezien het hier om een dossier werkloosheid gaat, kan u best contact opnemen met uw vakbond. Tenzij u natuurlijk niet durft om contact op te nemen met de vakbond omdat.....Indien u terugbetaalt aan de RVA zal de RVA een negatieve fiche moeten afleveren en deze fiche kan u dan inbrengen in het jaar dat u terugbetaalt. Wil u een correct antwoord dan zal u toch alle kaarten op tafel moeten leggen.

jefke007
Berichten: 1812

#41 , 12 mei 2019 18:49

Blijkbaar een KB van 17-02-2019 dat in werking is getreden op 01-05-2019 zou dat blijkbaar wel kunnen dat de fiscus de invordering van oude schulden van bv. de rva op zich neemt.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#42 , 12 mei 2019 22:00

Ik heb nog een andre email gekregen van p.antwerp.team5@minfin.fed.be
Waar in staat
Een negatieve fiche van een werkloosheiduitkering van een recent aanslagjaar kan wel worden rechtgezet
Maar aangezien dit zou gaan om het Inkomstenjaar 1993,en beslissing in 1997 genomen werd,vrees ik inderdaad dat dit verjaard is
Met vriendelijke groeten

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#43 , 12 mei 2019 22:19

Dus als zij zeggen dat verjaard
Is dan verstandig om wel een afbetalingsplan aan te vragen ?
en als ik dat niet doen kunnen ze dan een dwangbevel sturen ?
Ik heb ook een brief gestiurd naar de Rva en gewezen naar wat op hun website staat https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t82
Maar daar heb nog geen reactie op gekregen
Het schrijven heb ik ook door gemaild aan de dienst belasting
Ik krijg ook de indruk dat dienst belastingen mij onderdruk zet om toch een afbetalingsplan in viullen wat ze geven mijn tijd tot 19/05/2019
Maar ik wil eerst wachten op reactie van de rva
Wat raad u mij aan ?
Vriendelijke groeten

Mathieu Rutten

#44 , 12 mei 2019 22:33

Een negatieve fiche kan enkel afgeleverd worden als werkloosheidsuitkeringen worden terugbetaald. Ik denk dat u best alles eens op een rijtje zet en chronologisch alles eerlijk weergeeft.
Waarom wordt de werkloosheidsuitkering teruggevorderd? Heeft u ten onrechte werkloosheidsuitkeringen genoten, dubbel inkomen? Wanneer werd u voor de eerste maal in kennis gesteld dat u ten onrechte had genoten? Heeft u dit betwist? Indien ja, wat is de uitslag? Ging om een vermoeden van fraude? Wanneer werd de eerste terugvordering ingesteld? Hoe vaak werd dit herinnerd?
Welke vragen heeft u gesteld aan de Fod Financiën? Welke vragen heeft u gesteld aan de RVA? Heeft u uw dossier besproken met uw vakbond? Wat was de reactie van de vakbond?

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#45 , 12 mei 2019 23:03

In 1992 had ik een bvba met als titel onbezolde zaakvoerder voor ik deze bvba heb geopend bij de notaris heb ik de vraag gesteld mag ik blijven stempelen de notaris heeft er op geantwoord van ja wat je heb geen inkomen van uit de bvba in 1993 kreeg ik controle van de rva en zij zeggen dat ik niet kon blijven stemplen daar mee hebben ze mij gechorst en in 1997 hebben ze en schrijven gestuurd met een uitvoerbaar arrest op datum 21-041997 maar zelf heb ik geen vonnis
Hun laast schrijven was Dat hun laaste schrijven aan mij gericht is op 13-02-2013 en op 29-04-2013.waar in staar dat ze mijn dossier hebben doorgeven aan de belastingen
Wat heel vreemd is dat nu 6 jaar later de belastingdienst nu mijn dossier in behandeling heeft
Ik een brief geschreven op 9-05-2019
En gevraagd of dit niet verjaard is en hun er op verwezen wat er op hun website staat daar heb nog geen antwoord op gekregen

Terug naar “Praat café”