Arrest van 1997

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

Rva terugvordering

#1 , 03 mei 2019 19:50

Best.
Ik heb een schrijven gekregen van dienst fod inning zij schrijven dat ik een niet fiscaal schuld.
Er staat in indien je inforatie wil over je schuld moet ik contact op nemen met de Rva van Antwerpen
Ik vraag mij af of daar geen verjaaring op staat want dit gaat over een periode van 1996 als ik mij kan herineren
Ondertussen heb ik al 2 email gestuurd naar de Rva maar krijg ook geen antwoord. Op mijn vraaag wat kan ik doen ? Ik ben ook all mijn documenten van die jaren verloren.
Ik hoop dat jullie meer infomatie kunnen geven over mijn rechten
Vriendelijke groeten

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2019 20:09

1996 je praat hier over 23 jaar ??

Verjaring

De RVA beschikt over een termijn van 3 jaar om een administratieve beslissing te nemen waarbij de terugbetaling van de onrechtmatig ontvangen werkloosheidsuitkeringen wordt bevolen.

Deze termijn van 3 jaar wordt op 5 jaar gebracht wanneer de onrechtmatige betaling het gevolg is van bedrog door de werkloze.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 mei 2019 10:37

Ik heb een schrijven gekregen van dienst fod inning zij schrijven dat ik een niet fiscaal schuld.
Belastingen zijn volop aan het proberen oude boetes en dergelijke, toch nog te innen
Zelfs als die eigenlijk al (lang) verjaard zijn.
In de hoop dat ze hiermee indruk maken, en de mensen alsnog betalen ...


Hebt u ooit (deels) betaald, een afbetalingsplan gehad ?
Zo ja, wanneer ?


Veroordeeld hierover ?
Zo ja, wanneer ?
(gerechtskosten hebben nl. een langere verjaringstermijn ...)

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 04 mei 2019 10:50

Gelieve uw probleem helder te stellen, van wie komt het schrijven uit? wat is de inhoud van de vordering? ik wil vermijden dat we hier weer topic-antwoorden krijgen naast de kwestie.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 04 mei 2019 11:47

Ik heb een schrijven gekregen van dienst fod inning zij schrijven dat ik een niet fiscaal schuld.
Belastingen zijn volop aan het proberen oude boetes en dergelijke, toch nog te innen
Zelfs als die eigenlijk al (lang) verjaard zijn.
In de hoop dat ze hiermee indruk maken, en de mensen alsnog betalen ...


Hebt u ooit (deels) betaald, een afbetalingsplan gehad ?
Zo ja, wanneer ?


Veroordeeld hierover ?
Zo ja, wanneer ?
(gerechtskosten hebben nl. een langere verjaringstermijn ...)
Er staat wel bij dat het een NIET fiscale schuld is.

Wel straf dat de fiscus probeert verjaarde schulden terug te vorderen. Dat mag, maar de belastingslaaf moet dan enkel de verjaring inroepen. Wel niet mooi van de fiscus dat ze proberen te profiteren van de onwetendheid van hun onderdanen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 mei 2019 12:10

Er staat wel bij dat het een NIET fiscale schuld is.
En dat is dus net wat de overheid alsnog probeert in te vorderen.
Onder andere ook oude penale boetes (boete tgv straffen door rechter) ... dat is evenmin een fiscale boete
Wel straf dat de fiscus probeert verjaarde schulden terug te vorderen. Dat mag, maar de belastingslaaf moet dan enkel de verjaring inroepen.
Verjaring inroepen is effectief, maar werkt uiteraard enkel in de gevallen dat de invordering inderdaad verjaard is .

Daarvoor moet men weten
- over wat het precies gaat
- of dat al dan niet verjaard is

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 04 mei 2019 12:34

Hopelijk laat de fiscus dat niet terugvorderen door de rva ( de fiscus moet dat toch zelf kunnen )

Wat wel kan is, bv. " loon"beslag bij de rva dat ze leggen

Mathieu Rutten

#8 , 04 mei 2019 13:19

zoals ik reeds voorspelde is het topic een eigen leven gaan leiden. Dus duidelijk omschrijven wie terugvordert en vooral wat men terugvordert. Gaat het om een terugvordering voor rekening van derden? Loonsoverdracht?

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 mei 2019 16:44

Het gaat over een terugvorring van de rva zij hebbe in 1996 via de vakbod 10% van mijn wekloosheid gehouden
En in 2010 ben ik naar spanje gaan woonnen dan heb ik er niets meer van gehoord in 2010 ben ik difentief werkonbekwaam gezed door de dienst Fod sociale zekerheid en krijg van 2010 een vervanginginkomen en itergratie inkomen
Op 19/0019 heeft de Fod Financien van Antwepen een brief geschreven dat ik nog niet fscale schuld heb van de Rva er staat ook in waneer ik meee informatie wil moet ik contact op nemen met de rva dat heb ik ook gedaan via twee emails krijg ook geen reactie van hun heb gevraagd om copij van mijn dossiier door te mmailen omdat ik mijn domenten ben kwijt geraakt.
Dan heb ik email email gestuurd naar dienst belastingen en gevraagd of dit niet verjaard is kreeg voor antwoord terug dat mijn email een van dagen zal behandeld worden en dat ze geen verder informatie sturenn op mijn vragen per email er staat ook in dat ik via mefinmin meer kan opzoeken
Als ik mij aanmeld met mijn idkaart en ik klik op betaling geeft die een foutmelding als ik de refretieienumer in zoeken zed zeg hij niets gevonden
Ik zelf vind wel heel vreemd
Ik heb wel al mijn aanslagbiletten van af 2012 tot 2018 kunnen douwlouden en staat allemaal op nul
Wat ik ook vreemd vind is op schrijven staat ook geen contactpesoon en de brief is ook niet ondetekend door de ontvanger
Vind maar heel vreemde.
mijn vraag is hoe kan ik verjaering inroepen als zo moest zijn

Mathieu Rutten

#10 , 04 mei 2019 16:49

Ik kan enkel maar vaststellen dat het een en ander niet klopt aan uw verhaal. Ik begin stilaan de indruk te krijgen dat het hier om fake nieuws gaat. Oplichting? De RVA is niet bevoegd voor fiscaliteit.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 mei 2019 17:01

Ik zelf krijg ook gevoel dat valse schrijven is als ik naar de website gaan van de belastiing en meld mijn aan met mijn edkaart vind hij niets over dit dossier

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 mei 2019 17:18

Er staat een fout in mijn brricht
Ik ben in 2000 naar spanje gaan wonen in 2010 ben ik terugkomen en
ben ik difentief werkonbekwaam verklaad door de dienst Fod sociale zekerheid en krijg vanaf 2010 een vervanginginkomen en itergratie inkomen
Op 19/04/2019 heeft de Fod Financien van Antwepen.

jefke007
Berichten: 1812

#13 , 04 mei 2019 23:24

stond er een telefoonnummer op die brief ? een adres ? al nagekeken of beiden wel kloppen ?

zou alles maar dubbel controleren, desnoods een kopie naar de "echte" rva sturen of die brief wel van hen komt ? Er anderzijds ook niet zomaar vanuit gaan dat het oplichting is.
vermelden ze een belgische rekeningnummer ? of de moneygramtransfert naar "nigeria" ?

Dat ze geen naam vermelden, kan ook zijn dat ze absoluut niet willen lastig gevallen worden. Heb ooit ook al zo een brieven gezien - niet van de rva. Eigenlijk wel schandalig dat ze zoiets versturen, en waaruit duidelijk blijkt dat ze liever hebben dat je hen niet contacteert.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#14 , 05 mei 2019 11:24

Heb een email gekregen terug gekregen van de belasringen en schrijben.

Beste,

Uw mail werd goed ontvangen en zal eerstdaags behandeld worden.

Onze dienst stuurt geen verdere antwoorden op uw e-mail indien dit niet noodzakelijk is.

Indien wij nog verdere informatie nodig zouden hebben, zullen wij u zelf contacteren.

Wist u dat U heel wat zelf kan opzoeken en wijzigen via internet: My Minfin. Ook online betalingen zijn mogelijk.
Met vriendelijke groeten

Staat ook geen naam onder van de contact persoon of onvanger

En in de brief die ze verstiurd hebben via de post staat ook geen contact naam en geen handteking van de ontvanger
Heb zelf al twee keer via contactformlier een email gestuurd naar op dat schrijven krijg ik ook geen reactie.
Ben er echt ziek van als zo iets in je bus krijgt na 23,jaar

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#15 , 05 mei 2019 11:34

#14 kunt u even het emailadres van die dienst vermelden en misschien een kopie van bewuste brief ( of de hoofding )?
Natuurlijk als dit niet onder GDPR valt ( indien oplichting zeker niet ).

Terug naar “Praat café”