Politie maakt foto's

Kristavdh
Topic Starter

Re: Politie maakt foto's

#16 , 04 mei 2019 12:36

Ik kan je wel zeggen dat ik mijn privé strikt gescheiden houd. Van mij vind je geen gegevens over mijn leven. Daar heeft niemand zaken mee

bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 04 mei 2019 13:40

Off topic, maar wat die uitspraak van privacy betreft, als dat zo in onze taal ingeburgerd geraakt, dan is dat hier zonder meer correct. Idem dito voor wifi.

Voor de rest ben ik meer dan 100% akkoord, het begrip privacy wordt te pas en te onpas misbruikt :evil: :evil:

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 mei 2019 13:43

Mijn buur vertelt mij vandaag dat de politie foto's heeft genomen op mijn oprit. Mogen zij dit zomaar doen?
Zolang u niet zegt dat ze van uw oprit moeten weggaan..

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 04 mei 2019 16:15

Dus de politie dient EERST aan een eigenaar van een wietplantage de toestemming te vragen voor het nemen van foto"s van het pand, voor ze binnenvallen?
Privacy wordt tegenwoordig fel overdreven. Als je niets te verbergen hebt is er toch geen probleem, of vindt TS zich zo belangrijk, dat hij/zij denkt dat half Vlaanderen haar zal googelen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#20 , 04 mei 2019 16:21

Off topic, maar wat die uitspraak van privacy betreft, als dat zo in onze taal ingeburgerd geraakt, dan is dat hier zonder meer correct. Idem dito voor wifi.

Voor de rest ben ik meer dan 100% akkoord, het begrip privacy wordt te pas en te onpas misbruikt :evil: :evil:
Antwerps Engels dus, zoals vroeger Sunlicht zeep e.d.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ellipse
Berichten: 30

#21 , 04 mei 2019 16:30

Off topic, maar wat die uitspraak van privacy betreft, als dat zo in onze taal ingeburgerd geraakt, dan is dat hier zonder meer correct. Idem dito voor wifi.

Voor de rest ben ik meer dan 100% akkoord, het begrip privacy wordt te pas en te onpas misbruikt :evil: :evil:
De uitspraak 'praaivesie' is Amerikaans Engels, 'privesie' UK Engels... Beiden zijn correct. Net als 'densing' of 'dansing', 'tomeeto' of 'tomaato'...

Maar nu maar terug naar de essentie van de vraag...

Terug naar “Praat café”