delen in kosten van telefoon reparaties

Richardje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

delen in kosten van telefoon reparaties

#1 , 01 apr 2019 15:42

Een april grap JurecaBE moderator
De school waar ik werkzaam ben heeft de volgende uitspraak gedaan:

"We zien dat veel collega’s een defecte telefoon hebben en deze kosten beginnen op te lopen. Om de kosten voor iedereen draagbaar te maken, is besloten om de kosten van reparatie van telefoons te verdelen over alle medewerkers. Aan het einde van de maand krijgen jullie een overzicht van de gemaakte kosten van de afdeling en een evenredig deel hiervan zal dan automatisch worden ingehouden op het maandsalaris (wordt rekening gehouden met het deeltijdpercentage!)."
---------
Dit vind ik een prima initiatief, maar ik heb nooit een telefoon gehad of ontvangen en ik heb ten allen tijden mijn privé telefoon gebruikt.

Moet ik hier dan toch in bijdragen?
Laatst gewijzigd door JurecaBE op 01 apr 2019 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2019 15:45

Neen absoluut niet.
Dit tart echt alle verbeelding dat een school zo te werk gaat...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 01 apr 2019 15:52

Onwettig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Richardje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2019 15:54

Maar is dit ergens in een wets bepaling of artikel terug te vinden? Overigens ben ik werkzaam op een school in Nederland.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 apr 2019 15:56

Dit forum behandeld enkel de belgische wetgeving.
Voor de nederlandse wetgeving verwijs ik u graag door naar www.rechtenforum.nl.

Richardje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 apr 2019 16:02

maar hypothetisch als het om de Belgische wetgeving gaat.....is hier iets over te vinden in een artikel?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 01 apr 2019 16:11

maar hypothetisch als het om de Belgische wetgeving gaat.....is hier iets over te vinden in een artikel?
art. 1382-1386bis Burgerlijk Wetboek
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Richardje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 apr 2019 16:42

never mind....1 april......als nu eens de tijd in kwalitatief onderwijs gestoken werd!

Terug naar “Praat café”