Wel, dat meneer geld heeft om te zuipen betekend dat er misschien iets kan worden gesprokkeld, is geen indicatie dat er geen geld in zit he.
geen geld, zaak gestopt, drank, K.I. van werkplek naar 0. Yep.
Verder, de sociale dienst van de universiteit zou ook hebben kunnen helpen (mijn moeder heeft er zichzelf ook op moeten beroepen begin de jaren 90 gezien mijn vader werkloos viel toen).
wat kent de sociale dienst van herschatting K.I.?
Er is een verschil tussen de ideologie van de vakbond en het uitvoeren van stakingen.
ik zeg nergens dat dit hetzelfde is.
Mijn voorstellen belemmeren het staken niet. Men mag dus gerust op bedrijven staken en ze plat leggen om te staken. Maar ze moeten gewoon hun verantwoordelijkheid opnemen bij het staken.
leg me eens uit hoe men bij de treinen kan staken zonder mensen te hinderen? Je belemmert wél het stakingsrecht als mensen dat moeten doen.
Het is overigens nu ook al zo dat, als mensen illegale zaken doen (zoals straten blokkeren), je het recht hebt om die mensen aan te klagen en je bewezen schade terug te vorderen.
Ja dat heet een betoging, maar dat mag zomaar niet, ook veel voorwaarden
niet veel voorwaarden. Wil je eentje organiseren, lukt je dat direct.
en met een betoging mogen we niet het staken tegen gaan neem ik aan. De stakers zijn 'onaanraakbaar' want ze hebben staakrecht. En als het theoretisch wel mag, zal het in praktijk niet lukken, zal te snel worden gezien als een knokploeg.
Het is niet omdat er een stakingsrecht bestaat, dat je niet kan betogen tegen het bestaan van dat recht.
Uw vergelijk van 'ik ben geen racist maar wil geen zwarte in de buurt' gaat totaal NIET op! Dat is het NIMBY principe en is hier niet van toepassing.
is niet enkel het NIMBY-principe.
Kidnap niet hoe u komt bij het idee bankgeheim, ik heb dat nergens vermeld! Het enige dat ik zei was dat het geld via Luxemburg kan worden gefraudeerd. Het heeft in de krant gestaan hoe voetballers het doen. Daar een soort 'vennootschap' als ik me niet vergis in term oprichten, om dan via daar inkomsten in te geven, de Luxemburgse belastingen (die stukken lager is dan de Belgische) erop betalen. Simpel gefraudeerd, in België moeten ze er dan geen belastingen meer op betalen. Dat bankgeheim heb ik niet vermeld en is dus een totaal irrelevante toevoeging van u.
en hoe denk je dat men die vennootschappen nu ontdekt hebben? Door de opheffing van het bankgeheim...
JA IK KAN GEEN WETTEKSTEN OPGEVEN! Had ik zelf al gezegd! Recht van vrije doorgang heb ik niet vermeld dat die vervalt! Enkel dat als men iets afzet, ze de omleiding maar moeten aanduiden. Verder is er nog de doorgang waarbij elke auto wordt gestopt om Flyers uit te delen, is ook vrije doorgang, maar toch een serieuze belemmering omdat de vakbonden natuurlijk altijd de drukste kruispunten opzoeken.
juridisch reeds aangevochten, maar het flyeren is een deel van vrijheid van meningsuiting, ook al moet iemand daardoor wachten. Niet strafbaar.
Ik heb nergens gezegd dat recht van vrije doorgang vervalt! Openbaar vervoer is dan misschien geen letterlijk recht, maar het beleid is wel duidelijk: binnen een bepaalde afstand (ik dacht 1,5 km voor de buitengebieden) moet er een voorziening voor openbaar vervoer zijn (of specifiek bushalte, geen idee hoe het precies stond vermeld, zagen het in grove lijnen bij geschiedenis in het middelbaar). Dus dan neem ik aan dat openbaar vervoer indirect een soort recht is? Ookal is het fout in u ogen natuurlijk omdat er geen specifieke wettekst voor is.
ik dacht dat het vroeger 750m was, maar die voorziening voor openbaar vervoer blijft, nergens verplicht een wet om dat elke dag, ook bij staking, aan te bieden, nog dat je de verhinderaars daarvan een schadevergoeding kan eisen. (je zou dat enkel kunnen doen tegenover de overheid, maar gezien het geen resultaatsverbintenis is...)
En omdat de voordelen door de vakbonden bekomen niet enkel voor de leden ten goede komt, moet elke burger ervoor opdraaien, dus ook degene die er totaal geen enkel voordeel aan hebben?
yep. Zelfs werkgevers hebben dit erkend

.
Heel logisch natuurlijk dat degene die er verlies door lijden (door bv verhogen van belastingen om dat te compenseren, of door het vervallen van andere voordelen/diensten) er ook nog eens voor moeten opdraaien? Mij lijkt het vrij duidelijk dat als ik een feest organiseer (of een festival) dat ik de omgeving zal meoten tegemoet komen hiervoor ookal hebben ze het voordeel van 'gratis meeluisteren'.
dat moet je niet.
Op een gewone werkdag doe je boodschappen, maar ik neem aan niet tijdens de werkuren zelf he? Dat u tijdens de pauzes of na het werk gaat boodschappen doen is voor mij geen probleem hoor. Maar als men gaat staken om dan tussen 14u en 15u inkopen te gaan doen, dan even vlug de kleine ophalen van school en thuis afzetten en dan even terug naar de picketten gaat om verder te staken, lijkt het me niet direct eerlijk.
er zijn geen werkuren als je staakt...
En zondag mag u van mijn part naar de kerk, is dan enkel het excuus voor de christelijke vakbond aangezien u beweert dat de vakbonden strikt de politieke ideologieën van hun benaming volgen. Zondag zijn er dus betogingen, wel waarom doet men dat dan niet eens met de vakbond?
men heeft dit al gedaan, allez, toch op zaterdag.
http://www.standaard.be/cnt/dmf15122007_027" onclick="window.open(this.href);return false; (20000 bij een treinstaking is niet slecht, gezien er bvb bij Leuven Vlaams slechts 30000 man was...)
U excuus van de kindjes gaat niet op: ik heb zelf gezegd dat u degene die noodgedwongen niet kunnen maar moet laten meetekenen op de petitie die iedere steunende stel omvat. Zelfs al blijft dan 50% thuis, 100% geeft dan via de petitie aan dat ze eens zijn met de bepaalde eisen.
petities betekenen niks. Je moet eens zien hoeveel mensen bij facebook iets steunen en hoeveel er dan maar afkomen naar een evenement. Je handtekening zetten op een petitie is grotendeels betekenisloos geworden.
Verder kan de vakbond evengoed logistiek helpen met 'kinderopvang' waarbij mensen hun kinderen afzetten bij vrijwilligers van de vakbond waardoor dan ipv 50% mensen thuis moeten blijven, maar 20% moet thuis blijven. Heel simpel op te lossen. Als ze stakingen kunnen organiseren, moeten ze dat ook kunnen. Dat er rellen ontstaan, welja, alsof die bij gewoon staken niet kunnen ontstaan...
Waar zei ik van geen steun? Want u bent zo behendig in het quoteren (waar ik met niet aan waag) dat je toch dat stukje even kon mee quoteren waarin ik dat zei. Ik zei gewoon dat men met zo een betoging met de petitie erbij duidelijk kanmaken hoeveel mensen het steunen. Dat is dus niet dat ik verwijt dat er geen steun is. Er is in altijd wel steun en een draagvlak bij stakingen, dat heb ik nergens ontkent.
jij (of Gebruiker21) zei dat de gewone mens niet achter de acties van de vakbonden staat. 120000 man is een van de grootste betogingen ooit in België.