staking

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: staking

#61 , 28 nov 2014 09:22

als uw baas morgen beslist 10% van je loon af te nemen, moet je daar dan ook maar mee akkoord gaan want je hebt voor die baas gekozen en het logisch gevolg is dat hij het beleid bepaald.
Om te beginnen kan mijn baas dit niet. En om verder te gaan: mijn baas is tevreden over mij. Als hij dan beslist om me, zonder deftige reden, 10% minder te betalen, is hij niet goed bij zijn hoofd en zoek ik een andere werkgever. De kans is ook héél onwaarschijnlijk dat ik om te beginnen voor een baas kies die niet weet waar hij mee bezig is.

Maar als mijn werkgever echter met de boodschap afkomt: "Mensen, onze inkomsten uit de verkoop zijn zodanig gedaald, dat we financiëel een probleem hebben. Ofwel moet ik twee mensen ontslaan, ofwel moet ik iedereen vragen om 2% van zijn loon in te leveren." dan weet ik wel welke keuze ik ga maken. En het is niet de egoïstische keuze!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#62 , 01 dec 2014 11:50

Hoe juist is het aantal stakers en hoe is dit juist ???

Als ik hier rondom mij deze morgen vroeg zag dat de werknemers geblokkeerd werden, en terug naar huis gingen, als die ook in het aantal stakers terecht komen, vind ik dit niet juist.

Een paar mensen zetten de op en de afrit van de bedrijven af, en ja het is maar een kleine minderheid die de mensen doen naar huis gaan, waar is dan het recht om te werken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Chaccamacca

#63 , 01 dec 2014 13:21

Maar al die mensen die gaan werken hebben inderdaad het recht om te werken. Maar die zijn het dus eens met de regering en de besparingen. Of lopen die met de gedachte rond dat iemand anders het maar moet oplossen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3541
Juridisch actief: Nee

#64 , 01 dec 2014 13:46

Maar die zijn het dus eens met de regering en de besparingen. Of lopen die met de gedachte rond dat iemand anders het maar moet oplossen.
Wat die mensen hun drijfveren zijn zijn noch uw noch de vakbonden hun zaken. Uw conclusie is dus volledig voor uw eigen rekening.

Chaccamacca

#65 , 01 dec 2014 17:51

Lanox, mijn conclusie is inderdaad voor mijn eigen rekening maar als je niet op iets reageert dan ben je het er mee eens. Dus als je niet reageert op de besparingen van de overheid dan ben je het er mee eens.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#66 , 01 dec 2014 18:09

Hoe juist is het aantal stakers en hoe is dit juist ???

Als ik hier rondom mij deze morgen vroeg zag dat de werknemers geblokkeerd werden, en terug naar huis gingen, als die ook in het aantal stakers terecht komen, vind ik dit niet juist.

Een paar mensen zetten de op en de afrit van de bedrijven af, en ja het is maar een kleine minderheid die de mensen doen naar huis gaan, waar is dan het recht om te werken.
ik ga straks werken in oost-vlaanderen hoop alvast dat er straks nog een wegblokade is, betaald worden om aan het piket te staan lijkt wel de ideale wereld.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Lanox
Berichten: 3541
Juridisch actief: Nee

#67 , 01 dec 2014 18:11

maar als je niet op iets reageert dan ben je het er mee eens. Dus als je niet reageert op de besparingen van de overheid dan ben je het er mee eens.
Bullshit! Er is zoveel waar ik het niet mee eens ben. Overal op reageren zou meer tijd in beslag nemen dan dat er uren in een dag zijn.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#68 , 01 dec 2014 18:17

maar als je niet op iets reageert dan ben je het er mee eens.
hoe kom je daarbij ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

giserke
Berichten: 2434

#69 , 02 dec 2014 10:56

Lanox, mijn conclusie is inderdaad voor mijn eigen rekening maar als je niet op iets reageert dan ben je het er mee eens. Dus als je niet reageert op de besparingen van de overheid dan ben je het er mee eens.
Onzin toch?
Het is toch niet omdat je niet wenst te staken en stakingspiketten wil aanvoeren dat je het eens bent met de besparingsplannen?

Overigens, zij die nu staan te roepen en tieren (politiek gezien dan) zijn de oorzaak van de schuldenput waarin België terecht gekomen is.

Chaccamacca

#70 , 02 dec 2014 13:34

Je wenst dus niet te reageren maar je bent het niet eens met de besparingsmaatregelen van de regering. Met andere woorden je laat iemand anders reageren maar zelf wens je niets te doen.

TheJudge007
Berichten: 366

#71 , 02 dec 2014 13:56

Overigens, zij die nu staan te roepen en tieren (politiek gezien dan) zijn de oorzaak van de schuldenput waarin België terecht gekomen is.
Het rood gepeupel bedoelt ge ?

Franciscus
Berichten: 38739

#72 , 02 dec 2014 14:12

@Chaccamacca als schrijver kan u hier misschien eens een politieke en sociologisch onderbouwde analyse geven over hoe het zover is kunnen komen rekening houdende met de nationale en Europese en internationale invloeden en breuklijnen die er zich in onze maatschappij voordoen en bevinden en die nu geleid hebben tot de huidige stakingen.
Ik hou mij aanbevolen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#73 , 04 dec 2014 10:33

Ze zouden iedereen die het niet eens is met de besparingsplannen, eens een alternatief moeten laten uitwerken waarmee we uit de schulden geraken, en waarmee de economie terug opleeft in de nabije toekomst. Het geld allemaal bij de werkgevers gaan halen, is een wel héél korte termijn-visie die op termijn voor ontslagen en een falende economie zal zorgen. Geld bij "de rijken" gaan halen? De Vlaming overschat deze "rijken" wel wat, vermoed ik. Enkel met dat geld ga je er ook niet komen.

Dus kom op, wat zijn de alternatieven? Geen idee? Staak dan niet!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3541
Juridisch actief: Nee

#74 , 04 dec 2014 11:57

Mijn wederhelft werkt als apothekeres in een ziekenhuis. Vandaag puilt onze mailbox uit met meldingen van stockbreuken. Ik ben eens benieuwd hoeveel stakers bereidt zijn om aan de patiënten te komen uitleggen dat ze geen medicijnen meer krijgen dankzij hun acties.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#75 , 04 dec 2014 12:37

Ze zouden iedereen die het niet eens is met de besparingsplannen, eens een alternatief moeten laten uitwerken waarmee we uit de schulden geraken, en waarmee de economie terug opleeft in de nabije toekomst. Het geld allemaal bij de werkgevers gaan halen, is een wel héél korte termijn-visie die op termijn voor ontslagen en een falende economie zal zorgen. Geld bij "de rijken" gaan halen? De Vlaming overschat deze "rijken" wel wat, vermoed ik. Enkel met dat geld ga je er ook niet komen.

Dus kom op, wat zijn de alternatieven? Geen idee? Staak dan niet!
elke senator heeft 5 goed betaalde medewerkers voor 8 overbodige vergaderingen per jaar
herman krijgt jaarlijks 100 000€ cadeau + 60 000€ pensioen
waarvoor zijn de provincies nog nodig?
de creative erfenisconstructies
de belastingsvrije bonussen voor de rijken
1,24miljard belastingsvrij bijverdienen
enz...............

zolang deze onrechtvaardigheden blijven duren zullen mensen op straat blijven komen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Praat café”