Kindrekening verplicht

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Re: Kindrekening verplicht

#61 , 16 apr 2011 00:58

Een goede kostenregeling, valt evengoed te bewijzen ... als ik een factuur voor school betaal en mijn ex betaalt deze voor de helft niet terug, kan hij niet bewijze, dat hij dit wel gedaan heeft en zal hij automatisch veroordeeld worden tot het betalen van de helft ervan ... dus geen probleem dan toch ?

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#62 , 16 apr 2011 01:00

Mt zo'n kindrekening kan mijn ex betalen wat hij wil, zonder dat ik mijn toestemming geef. Of het mag of niet, is even niet belangrijk, maar de mogelijkheid is er dat hij dat met mijn geld doet. Sorry ... maar ik zal zelf wel beslissen wat en hoeveel ik aan mijn kind besteed en als ik niet toekom, pleeg ik eerlijk overleg met de papa. Krijg ik een "nee" dan heb ik dikke pech.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#63 , 30 apr 2011 17:32

Geval 00:58 als hij de factuur voor school cash in uw polleke betaalde, mag u dat spontaan vergeten, hij kan het dan evenmin bewijzen... en visa versa

Geval 01:00 Co-Ouderschap vereist overleg tussen de ouders, op dat ogenblik kan je vragen voor om dit op papier te zetten indien je zo wantrouwig zou zijn.
Dit boekje kan worden afgesjipt tegenover de rekeninguittreksels van de kinderrekening.
Indien u weigert van te overleggen, dan zal de rechtbank uw uitgave niet hoeven te herkennen, mijn inziens. (bv bij ontslag van één van de ouders..., ik zou denken dat in een normaal huwelijk de uitgaven ook aan de gemeenschappelijke inkomsten worden aangepast.)
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#64 , 06 mei 2011 11:49

Heeft toch niks met overleg over kinderen te maken hoeveel een ouder KAN of WIL uitgeven aan een kind ?

lucgescheiden
Berichten: 2810

#65 , 16 mei 2011 13:57

Als u beide tot overleg kan komen, indien u beide akkoord kan gaan over de bedragen die u elk bijlegt als alimentatie, indien u de andere ouder nog enigzins betrouwd, en indien je zeker bent dat de bekomen regeling kan worden aangehouden tot dat de alimentatie-plicht wegvalt, DAN en pas dan; heeft dit niets met elkaar te maken.

Het aantal 'indien'-en loopt hier echter gestadigd op, voorwaarden die door beide ouders eender wanneer, eender hoe, ten nadele van de andere, met voeten kunnen getreden worden. Net op dat moment zal de kinderrekening zijn nut kunnen bewijzen, zoals boven reeds werd vermeld.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Praat café”