staking

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: staking

#31 , 07 nov 2014 20:25

In de toekomst dergelijke vakbondsbetogingen laten doorgaan op een zaterdag of zondag. Zou er dan ook nog zoveel volk zijn?? Gaan al die vakbondsleden hun zwart jobke even aan de kant laten staan? f

Sianna
Berichten: 156

#32 , 07 nov 2014 20:31

iedereen die werkloos is, moet zich elke dag bij de vdab melden en zolang er werkgevers werkvolk nodig hebben kan niemand stempelen.
wie zich aanwezig registreert moet die dag verplicht ingaan op een werkaanbod en kan pas stempelen als alle werkaanbod is ingevuld.
wie zich niet aanwezig registreert heeft geen recht op stempelgeld tenzij die dag wordt gewettigd
wat is hier verkeerd mee ?
Zeg dat tegen de moeder/vader die thuisblijft voor de zorg van haar/zijn gehandicapt kind dat nog niet schoolgaand is, waar in de buurt geen geschikte opvang voor is, dat dagelijks verschillende therapiën nodig heeft (extra kosten terwijl er een inkomen is weggevallen) en bijgevolg dus niet voltijds in de aangepaste creche kan verblijven, om van de courante ziekenhuisbezoeken (controle/onderzoeken/besprekingen) nog maar te zwijgen.

Niet alles is zo zwart-wit als het lijkt :wink:
Dat is dus een persoon die niet beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en bijgevolg geen recht heeft op werklozensteun.
Dus die persoon moet zich dan ook niet registreren want hij heeft sowieso geen recht op werklozensteun.
Zo heeft mijn echtgenote er voor gekozen om thuis te blijven voor de kinderen maar ze heeft nooit geprobeerd ergens één of andere onterechte steun los te peuteren.
Je moet het dan ook financieel wel aankunnen. Zoals ik al zei: er valt een inkomen weg en er komen serieuze extra kosten bij, waar je niet op gerekend had... Er is natuurlijk zoiets als een vrijstelling en het verhoogd kindergeld, maar dat vervangt nog niet de helft van mijn inkomen.
Maar om u 's nachts goed te doen slapen :wink: , ik heb na zes maanden een vrijstelling gevraagd en gekregen.

TheJudge007
Berichten: 366

#33 , 08 nov 2014 04:39

Het wordt dringend tijd dat een aantal mensen eens gaan beseffen dat de huidige regering enkel probeert om de stal die ze van de vorige hebben geërfd terug op orde te krijgen.
Volledig mee akkoord, maar anderzijds is er blijkbaar geld genoeg en gaat het feest gewoon door.
En ja, dat gaat pijn doen, maar er is gewoon geen betaalbaar alternatief.
Ik hoop dat het heel veel pijn gaat doen.

Reclame

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#34 , 08 nov 2014 11:52

maar er is gewoon geen betaalbaar alternatief.
er zijn wel voldoende alternatieven, als je 1,24miljard euro belastingsvrij kan bijverdienen zegt genoeg
de creative erfenisconstructies verbieden
provincies afschaffen voorwat dienen die eigenlijk nog
een politieker verwerft op 1 termijn een veelvoud aan pensioenrechten dan ik op mijn hele loopbaan en krijgt een villa als die ontslag geeft
krijgt alle maanden duizenden euro's zogezegde onkostenvergoedingen
300€ voor tekenen van aanwezigheidslijst en terug doorgaan
belonen met miljoenen euro's aan belastingvrije aandelen(opties)
de brug/tunnel in antwerpen heeft al meer dan 100miljoen gekost zonder dat er 1 steen is gelegd


zullen we daar niet eerst eens gaan snoeien ipv de werkman zijn inkomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

TheJudge007
Berichten: 366

#35 , 08 nov 2014 14:07

maar er is gewoon geen betaalbaar alternatief.
er zijn wel voldoende alternatieven, als je 1,24miljard euro belastingsvrij kan bijverdienen zegt genoeg
de creative erfenisconstructies verbieden
provincies afschaffen voorwat dienen die eigenlijk nog
een politieker verwerft op 1 termijn een veelvoud aan pensioenrechten dan ik op mijn hele loopbaan en krijgt een villa als die ontslag geeft
krijgt alle maanden duizenden euro's zogezegde onkostenvergoedingen
300€ voor tekenen van aanwezigheidslijst en terug doorgaan
belonen met miljoenen euro's aan belastingvrije aandelen(opties)
de brug/tunnel in antwerpen heeft al meer dan 100miljoen gekost zonder dat er 1 steen is gelegd


zullen we daar niet eerst eens gaan snoeien ipv de werkman zijn inkomen
En de deuren naar het Belgie paradijs sluiten, uiteraard tegen de wil van Europa. Nodigt U de hele straat uit om bij u aan tafel bij te schuiven als U geen geld meer hebt en daarvoor bij iemand anders moet lenen en uw eigen kinderen honger hebben ? Wij hier in Belgie doen dat wel. Word de allerhoogste tijd dat de deur om te beginnen al op een kier gezet word.

berenod
Berichten: 942

#36 , 08 nov 2014 14:57

De deuren moeten niet dicht. Helemaal niet!

Maar stop gewoon om profiteurs te omarmen, en er zijn er waarschijnlijk meer autochtone dan allochtone.

Waar ik werk vinden we zelfs geen ongeschoolde hulp (met degelijk loon, opleidingen en groei mogelijkheden), niettegenstaande er massaal veel aan den dop staan (of OCMW).

We moeten werk weigeren, omdat we geen werkvolk vinden om het te doen, maar ja, als ge kunt doppen, 1 dagje in de week in het zwart bijklussen, en dan (met 4 werkdagen/maand!) meer kunt verdienen dan met een full time job van 21,6 dagen werken per maand!


En de gemiddelde Belg weet dit, en omarmen zelfs allochtone Belgen, wanneer ze werken, bijdragen aan de maatschappij en moeite doen om geïntegreerd te geraken.

Kijk maar naar Abdeslam, de eigenaar van het oranje wagentje dat vernield werd door onze liefdevolle betogers, als ge ziet hoe snel de Belg van hun eigen hard verdiende centjes hebben bijgelegd, en geen klein beetje, om hem aan een nieuwe wagen te helpen dan weet ge wel zekers hoe het algemeen sentiment is ten opzichte van (werkende) allochtonen versus het betogend vakbondslid.

Chaccamacca

#37 , 08 nov 2014 18:36

mava105, laat Bart De Wever de boel maar uitkuisen. Ik denk dat de burgemeester van Antwerpen met veel schrik zit voor 24/11/2014.

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#38 , 08 nov 2014 19:38

Misschien omdat jij er zal bij zijn :lol:

TheJudge007
Berichten: 366

#39 , 08 nov 2014 20:07

mava105, laat Bart De Wever de boel maar uitkuisen. Ik denk dat de burgemeester van Antwerpen met veel schrik zit voor 24/11/2014.
Wat gebeurd er op 24/11 dat BDW schrik moet hebben ? Heeft onze Abou jaja iets in petto ? Of is er een staking op komst ? Ik houd dat allemaal zo niet meer bij. Ik vind dat dit allemaal eerder iets is voor een of ander politiek forum. Er zijn er genoeg waar mensen hun politieke frustraties kunnen botvieren.

TheJudge007
Berichten: 366

#40 , 08 nov 2014 20:13

Kijk maar naar Abdeslam, de eigenaar van het oranje wagentje dat vernield werd door onze liefdevolle betogers, als ge ziet hoe snel de Belg van hun eigen hard verdiende centjes hebben bijgelegd, en geen klein beetje, om hem aan een nieuwe wagen te helpen dan weet ge wel zekers hoe het algemeen sentiment is ten opzichte van (werkende) allochtonen versus het betogend vakbondslid.
Zou er nog moeten bijkomen dat die niet als de bliksem een nieuwe wagen krijgt van het betogend volkje. Kan echter spijtig genoeg niet uitgezocht worden. Laat bij de doorsnee sterveling een goede indruk achter, en ineens worden al die betogers in een goed daglicht gesteld.

Chaccamacca

#41 , 09 nov 2014 14:56

mava105, ik werk niet op de dokken in Antwerpen, ik schrijf artikels.

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#42 , 09 nov 2014 16:33

, ik schrijf artikels.
Dat zien we hier bijna dagelijks :lol: Hopelijk ook over iets anders dan justitie.

Chaccamacca

#43 , 09 nov 2014 17:38

mava105, justitie is maar één van de vele onderwerpen. Maar het is nodig dat er af en toe iemand is die niet met de hoop mee denkt en mee wandelt gelijk de meeste hier doen.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#44 , 09 nov 2014 17:43

ik werk niet op de dokken in Antwerpen, ik schrijf artikels.
in deze context is het ; ik werk niet om te dokken..............
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#45 , 14 nov 2014 17:18

mava105, laat Bart De Wever de boel maar uitkuisen. Ik denk dat de burgemeester van Antwerpen met veel schrik zit voor 24/11/2014.
was in het nieuws, de rellen zijn de schuld van bdw. volgens de burgemeester van brussel,
rellen waren ook de enige mogelijkheid om het succes van de betoging te overschaduwen. men kan dus gaan denken dat die 112 gewonde agenten te wijten zijn aan een bepaalde strategie.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Praat café”