stroomafschakeling

LeenW

Re: stroomafschakeling

#16 , 10 nov 2014 13:17

LeenW, ik zou uw beroep eens willen weten en waarom u zo met de overheid mee praat. U kent mijn beroep.
Professionele zagevent?

Kijkt u eens in het fiscaal gedeelte van het forum en u zult mijn beroep te weten komen. Ik heb al vaak geklaagd over de overheid, maar ik geef ze ook krediet wanneer ze iets goed doen. Kan hetzelfde van u gezegd worden?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 nov 2014 13:18

Alarmsystemen die na uitvallen van de elektriciteit in gang schieten ... is daar al eens aan gedacht?

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 10 nov 2014 14:30

Alarmsystemen die na uitvallen van de elektriciteit in gang schieten ... is daar al eens aan gedacht?
Wie weet wat schiet er nog allemaal in gang.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Vandebos

#19 , 10 nov 2014 19:57

yup, beveiligingen in bedrijven die standaard in neutraal springen, uitval van beveiligingscamera's, beschadiging serverparken, etc etc...

Blij dat men mijn 6.1Kw generator is komen plaatsen....

FreelancerIT

#20 , 10 nov 2014 20:08

Ik heb nog het geluk om in een straat te wonen die niet in aanmerking komt voor de stroomafschakeling.

Het is wel een beetje bizar allemaal. Energie riskeert het komende jaar een pak duurder te worden, we worden gebombardeerd met allerlei "tips" voor energiebesparingen waarvan de grootste hoop ronduit banaal te noemen zijn, maar van oplossingen spreekt men amper.

Het komt bij mij over als dweilen met de kraan open.

FreelancerIT

#21 , 10 nov 2014 20:11

De meeste serverparken zijn voorzien op stroompannes, de problemen daar zouden in principe minimaal moeten zijn... voor het overige... Komt de regering in niets tussenbeide? Als zij van overmacht kunnen spreken, kunnen particulieren/bedrijven die door dreigende stroomafschakelingen kosten dienen maken om zich in te dekken, niet rekenen op subsidies, belastingaftrekken, of iets dergelijks voor die extra - voor hen zelfs normaal onnodige - onkosten?

Vandebos

#22 , 10 nov 2014 22:34

Ik heb weet van op zijn minst 3 strategische serverparken waar men momenteel met de handen in het haar zit en dagelijks op zijn blote knietjes bidt dat de bestelde generatoren alsnog voor de eerste uitval vanuit Duitsland worden geleverd en geplaatst...

CityBird

#23 , 10 nov 2014 22:45

Energie riskeert het komende jaar een pak duurder te worden, we worden gebombardeerd met allerlei "tips" voor energiebesparingen waarvan de grootste hoop ronduit banaal te noemen zijn, maar van oplossingen spreekt men amper.
Banaal zou ik dit niet durven noemen. In absolute cijfers is de verbruikte hoeveelheid energie inderdaad nog in stijgende lijn, relatief tov van het binnenlands product is deze echter enorm afgenomen de laatste decennia, precies door die energiebesparende maatregelen.
maar van oplossingen spreekt men amper
Voor een oplossing moet je aan heilige huisjes raken, namelijk de woon- en verplaatsingsmentaliteit van de gemiddelde Belg en dat ligt altijd moeilijk.
Blij dat men mijn 6.1Kw generator is komen plaatsen....
Correcte eenheid is kVA.

roharro

#24 , 10 nov 2014 22:56

"Correcte eenheid is kVA"

Dat is hetzelfde als kW, want:

1 Volt x 1 Ampère = 1 Watt

bigevolg:

1 VA = 1 W

CityBird

#25 , 10 nov 2014 23:36

1 VA = 1 W
Dit is zowat hetzelfde als 1 kg = 1 liter.

Volledige uitleg voor geïnteresseerden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voltampère

TheJudge007

#26 , 10 nov 2014 23:56

Werken die niet op batterijen ?

CityBird

#27 , 11 nov 2014 00:41

Werken die niet op batterijen ?
In de meeste alarmsystemen zit inderdaad een batterij om het systeem bij stroomuitval operationeel te houden. Veelal zelfs twee, een batterij direct in de sirene om te 'vermijden' dat inbrekers gewoon met de sirene gaan lopen.

Het vermoeden leeft hier echter dat al deze alarminstallaties in alarm zullen gaan na terugkeer van de spanning. Veel installaties, zeker de meest moderne hebben echter een remanent geheugen dat onthoudt of de installatie ook effectief in alarm was VOOR spanningsuitval/batterijwerking. Vergelijkbaar met de lithiumbatterij in een PC die zorgt voor de BIOS settings en klok als je de stekker uittrekt.

Ik vermoed dus dat het al bij al nog wel zal meevallen met die loeiende sirenes van tilt geslagen alarmen.

roharro

#28 , 11 nov 2014 00:48

1 VA = 1 W
Dit is zowat hetzelfde als 1 kg = 1 liter.
Hangt ervan af of de generator al dan niet wordt aangesloten op een zuivere Ohmse weerstand.

FreelancerIT

#29 , 11 nov 2014 10:18

Ik heb weet van op zijn minst 3 strategische serverparken waar men momenteel met de handen in het haar zit en dagelijks op zijn blote knietjes bidt dat de bestelde generatoren alsnog voor de eerste uitval vanuit Duitsland worden geleverd en geplaatst...
Dat verbaast mij ten zeerste...

Vandebos

#30 , 11 nov 2014 10:27

Mij ook, maar blijkbaar is de laastste jaren niet overal even judicieus rekening gehouden met het stijgende stroomverbruik van meer performante systemen en/of het stroomverbruik van de koelsystemen.

Terug naar “Praat café”