Brief advocaat zonder mandaat te hebben verkregen

de reden
Juridisch actief: Nee

Re: Brief advocaat zonder mandaat te hebben verkregen

#16 , 09 jul 2013 17:29

Ongeloofelijk tot wat een advocaat allemaal in staat is. Ik vraag mij af of dit wel mag, valse dingen neer schrijven die bol staat van de leugens bovendien.
Een advocaat kan alleen maar verder gaan op hetgeen zijn cliënt hem verteld. Het is dus die dochter die haar advocaat blaasjes wijsmaakt, en hij zet die dus gewoon op papier..
je hoort maar één kant van het verhaal , ik veronderstel dat dit slechts een forfaitaire regeling is die de dochter voorsteld , dat iemand zoveel schenkt aan een derde is zowiezo verdacht, ik zou zeker en vast een (vermoedelijke)klacht neerleggen en een gerechtelijk onderzoek vragen en dan krijg je een juist antwoord op je vraag is het een schenking of niet
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

missmiss001
Topic Starter

#17 , 09 jul 2013 18:02

Van mij mogen ze een gerechtelijk onderzoek vragen, dan kan het voor eens en voor altijd afgesloten zijn, ik ben het stillaan beu om onterecht beschuldig te worden ! @ De reden, die mensen hebben voor de vrederechter verklaard hoe het gegaan is.. hebben dit nu nogmaals verklaard bij de gerechtsdeurwaarder, ik heb dit hier allemaal al neer geschreven.

Vandebos

#18 , 09 jul 2013 18:30

*kuch*

De reden bedoelt het niet slecht. We horen hier slechts bij hoge uitzondering beide zijden van een dispuut (en zelfs dan liggen deze beide vaak zover uit elkaar dat je twijfelt of het wel over dezelfde zaak gaat), een gezonde dosis wantrouwen en minstens een poster die advocaat van de duivel speelt (alhoewel je die in realiteit ook reeds hebt...) is dan altijd handig. Uiteindelijk zal de tegenpartij je niet met handschoenen om gaan behandelen en een dergelijke benadering brengt vaak aspecten aan het licht die je anders onderwaardeert of zelfs niet ziet.

Mocht het zijn dat iemand het echt nodig vindt de moraalridder uit te hangen, voel je vrij me dan contacteren. Daar kunnen we helpen...

Reclame

bartvdv

#19 , 09 jul 2013 19:51

Precies, als de dochter wil, zou ze waarschijnlijk nog kunnen laten colloqueren of voorlopige bewindvoering aanvragen; in geval het bv. om lichtgelovige ouders zou gaan. Ik denk maar aan hulpverleners die onterecht in het testament van hun verzorgende komen te staan.

missmiss001
Topic Starter

#20 , 09 jul 2013 22:43

Bewindvoering is reeds aangevraagd, is geweigerd. Zo zie je maar. Ik zou het mijn ouders niet willen aan doen om onder bewindvoering te plaatsen (en als ik het zou doen weet ik dat ik mijn ouders daar mee zou kwetsen, dus doe ik dit niet), tenzij het echt nodig is uiteraard. In dit geval was dat zeker niet nodig. Zij heeft nu natuurlijk echt wel haar ruiten in geslagen bij de ouders.

En idd, je hebt mss verzorgenden die in het testament komen maar je hebt meer kinderen die hun ouders laten verkommeren op hun oude dag, kleinkinderen die nauwelijks om kijken..
Zo kunnen we bezig blijven denk ik.

Vandaar, een gerechtelijk onderzoek zou wel duidelijkheid geven.

Ik las trouwens voorbije week over een man die in de haven van Antwerpen gans zijn leven een hoge positie bekleed heeft en blijkbaar een groot vermogen opgebouwd heeft, die man heeft een appartementsgebouw gekocht en geschonken aan armen waar zij gans hun leven mogen in wonen. Je zou al bijna denken dat die man strafbare feiten gepleegd heeft . Waar gaan we naartoe vraag ik mij af als ik hier sommiger reactie's lees.

missmiss001
Topic Starter

#21 , 09 jul 2013 22:55

@vandenbos, wat bedoel je met deze zin

Mocht het zijn dat iemand het echt nodig vindt de moraalridder uit te hangen, voel je vrij me dan contacteren. Daar kunnen we helpen...

missmiss001
Topic Starter

#22 , 09 jul 2013 23:55

Mijn vertrouwen in advocaten is aan het slinken.. gerechtigheid en de waarheid is blijkbaar van geen tel. Terwijl ik dacht dat justitie net daarvoor dient, de waarheid en niets dan de waarheid. Ik hoop dat ik in mijn leven nooit nog met justitie moet in aanraking komen. Ik voel alleen dat er reden gezocht worden om iemand schuldig te bevinden en desnoods wordt wel met de waarheid een loopje genomen. Ja zo is het wel makkelijk. Liever onschuldigen veroordelene en criminelen verdedigen.
Of ben ik verkeerd ???

Vandebos

#23 , 10 jul 2013 01:10

Mocht het zijn dat iemand hier op het forum begint met een zedenles over dit probleem te preken, dan volstaat het om me te verwittigen. Iedereen staat het vrij te denken wat hij wenst doch het enige advies dat de beheerders van JF hier wensen te zien is juridisch advies.

Franciscus

#24 , 10 jul 2013 10:05

En welk gerechtelijk onderzoek zou u dan willen?
Het enigste wat blijkbaar is gebeurd : advocaat partij (dochter) heeft een brief gestuurd waarin hij de 'mening/stelling' van de dochter uiteenzet.
Wat is daar strafbaar aan?

Iets anders zou zijn als de dochter laster of eerroof zou plegen of lasterlijke aantijgingen tgo u zou verspreiden in het openbaar tgo DERDEN.
Als u voor de rechter zou gedaagd worden door haar en ze verliest dan kan u tergend en roekeloos geding inroepen.

Daar komen dan nog de ouders bij die blijkbaar niet opgezet zijn met gedragingen dochter... maar als u nu een procedure zou opstarten tegen de dochter...... dat gaan ze ook niet leuk vinden.

Als de ouders er voor zorgen dat alles correct op papier staat zodat er juridisch geen speld tussen te krijgen is ... kan er niets gebeuren.

Op zich een rare reactie van de dochter maar volgens mij is dat iets dat tussen ouders en dochter moet geregeld worden - U bent geen betrokken partij tgo de dochter.

de reden

#25 , 10 jul 2013 12:10

Mocht het zijn dat iemand hier op het forum begint met een zedenles over dit probleem te preken, dan volstaat het om me te verwittigen. Iedereen staat het vrij te denken wat hij wenst doch het enige advies dat de beheerders van JF hier wensen te zien is juridisch advies.
die mensen hebben voor de vrederechter verklaard hoe het gegaan is.. hebben dit nu nogmaals verklaard bij de gerechtsdeurwaarder, ik heb dit hier allemaal al neer geschreven.
dan is het misschien wijs aan deze topic een slotje te hangen ik denk dat er op de vraag door j.demoor een professioneel advies is gegeven dat niet meer kan verbeterd worden
als die verklaring is gedaan bij de vrederechter is deze genoteerd en daar kan je een kopie van vragen voor de prijs van 1,5€ per blz. maar voor deze mensen bij de vrederechter een verklaring kunnen afleggen moet er toch al een procedure zijn opgestart
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

missmiss001
Topic Starter

#26 , 10 jul 2013 12:40

Bedankt voor jullie reacties, sommigen kwamen hard aan maar het zij zo. Sommigen waren dan weer wat positiever. IK heb de afrekening gevraagd aan mijn advocaat omdat ik nu al een rek van 530 euro ontvangen heb, geen voorschot, een effectieve afrekening. In die brief raadde hij ten stelligste aan een andere advocaat/pro deo onder de arm te nemen omdat de stelling van de tegenpartij grondig moet betwist worden. Ik begrijp niet na de verklaring van de ouders aan een gerechtsdeurwaarder waarom de brieven van de advocaat nog moeten betwist worden. Iemand zei mij onlangs, je moet er niet eens op reageren, als je een dagvaardeging in de bus krijgt dan moet je actie onder nemen.
Er is nog geen procedure opgestart maar die verklaringen zijn gedaan aan de vrederechter (ik was daar niet bij) die bewindvoering wou inschakelen. Toen hebben de ouders verklaard aan de vrederechter hoe de vork in de steel zit, ze hebben ook verklaard dat de dochter al 100 000 en euro's ontvangen heeft etc en dat er in de verste verte niet eens aan haar deel gekomen is.

Ik denk niet dat ik recht heb op de papieren van de vrederechter.

Vandebos

#27 , 10 jul 2013 13:49

Als de ouders je deze gegevens wensen te bezorgen mag je die gebruiken.

Franciscus

#28 , 10 jul 2013 13:55

Klopt u kan rechtstreeks niet aan het vonnis komen.
Maar de ouders hebben het wel. Daar kan u desgevallend een copie aan vragen .... vraag vb wel of u datum, kanton vrederechter en het dossiernummer kan krijgen en de namen van de betrokken partijen maar een en ander zal u wel zo wie zo weten.

Indien nodig kan u dan die gegevens al doorgeven als u mocht verhoord worden door de politie.... maar ik schat die kans op dit ogenblik zeer laag in.
Dat de dochter tegen u een burgerlijk geding zou starten... zij is geen betrokken partij gezien de ouders zelf over hun vermogen beschikken en daarmee kunnen doen en laten wat ze willen.
En als de procedure schenking goed op papier is gezet ... dan kan daar ook geen probleem zijn.

missmiss001
Topic Starter

#29 , 10 jul 2013 17:39

Hartelijk dan voor de uitleg. Het probleem is, er zijn geen documenten van schenking. Niemand had daar ooit van gehoord dat je daarvoor documenten moet opstellen ( zelf kende ik dit ook allemaal niet). De mevrouw is blind en zij wil geen documenten tekenen omdat ze dat nooit doet verteld zij uit schrik omdat zij niet kan zien wat er in de brief staat. Ze wou wel een akte laten opnemen bij de gerechtsdeurswaarder .

In de brief met de afrekening van mijn advocaat heeft hij neergeschreven dat hij mij ten stelligste aanraad hoe dan ook een andere raadsman onder de arm te nemen, al dan niet pro deo, vermits de stelling van de tegenpartij hoe dan ook grondig moet betwist worden, hetgeen u mijn inziens niet persoonlijk kunt doen, ook wettigt het belang van de zaak tussenkomst van een advocaat.

missmiss001
Topic Starter

#30 , 10 jul 2013 18:05

Het vonnis heb ik liggen maar er staat enkel op dat dit van de rol geshrapt is. Er staat niets anders in het vonnis. Wat de vrederechter neergepend heeft en haar medewerker of hoe heet die titel ook alweer, daar staat niets van in het vonnis.

Terug naar “Praat café”