tweede golf corona

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: tweede golf corona

#16 , 03 jun 2020 10:04

Mag hier geen slotje? Het gaat hier maar over een zeer beperkt aantal leden die hierop reageren, en steeds in dezelfde zin. Als zij zich willen beschermen tegen Covid 19, dat is mijn enige raad: BLIJF ZELF IN UW KOT

father b

#17 , 03 jun 2020 10:09

#18 Mava : dat is zeer laag. Toch weer misbruik van positie ? Als het niet in jullie stramien past, weg er mee.
Is net hetgeen in deze topic aangeklaagd wordt in verband met Corona.
Ook in mijn KOT wil ik geen risico op besmetting door onverlaten.

Oude Belg

#18 , 03 jun 2020 11:09

Politici willen maar één ding : scoren. De negen verantwoordelijke ministers, maar ook de anderen. Van al onze regeringen en parlementen en deelraden en gemeentebesturen en ...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

bosprocureur

#19 , 03 jun 2020 11:50

Minister Beke gaat zijn mismanagement nu gebruiken om tellingen "bij te stellen"

Eerst zieken & doden zelfs niet testen
Dat gegeven nu gebruiken om dodental "bij te sturen" in de hoop er zelf beter uit te komen
Ik was er al wéken op aan het wachten, nu gebeurt het effectief

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~ac1932b0/
Het gaat er hen dus vooral om dat de cijfertjes (achteraf ! ) kloppen; dat er achter die cijfertjes ook mensen, families, zelfs kiezers schuilgaan, dat is van minder belang, dat valt gewoon tussen de plooien.
En zo zitten we helemaal buiten het actieterrein van JF :(

father b

#20 , 03 jun 2020 11:57

Maar we zitten wel op PRAATCAFE welke rubriek daar voor bestemd is.
Op een ander café mogen we toch niet gaan, en zeker niet als 65+ want isolement wacht mij op.

Thomas Morus
Topic Starter

#21 , 03 jun 2020 12:05

Hebben de maatregelen dan geen juridisch karakter?
Dit alles heeft nu net te maken met het epicentrum van alle wetgeving!!!!
Namelijk met het recht op leven of overleving.

Kaduke juridische maatregelen die levensbedreigend zijn horen dus zeker en vast thuis op een juridisch forum, ze hebben te maken met de essentie van de samenleving en meer bepaald met de staatsvorm die we wensen.
Ik zou de twijfelaars de raad geven om hun geschiedenisboek opnieuw in de hand te nemen en de geschiedenis van de 20ste eeuw te herlezen (helaas mag ik niet citeren want dan wordt mijn bericht telkens verwijderd door duistere krachten).
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 03 jun 2020 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur

#22 , 03 jun 2020 12:05

Daar hebt u wel gelijk, maar ik dacht dat alle cafés gesloten waren :)

Het zou wel interessant zijn om eens het percentage te weten van regelmatige posters zou overblijven met zo'n 65+ isolement.

bosprocureur

#23 , 03 jun 2020 12:10

En Thomas Morus, ik kan u voor een groot deel bijtreden. Maar als we de staatsvorm en zo er gaan bij betrekken, dan vrees ik dat de discussies op dit forum serieus uit de hand gaan lopen.

En die geschiedenisboeken, tja, je moet al echt historicus zijn om nog ongeveer juist te weten hoe de vork aan de steel zit. De geschiedenisboeken zijn meestal het produkt van de tijd waarin ze geschreven zijn, met elk een eigen opvatting van objectiviteit, met elk zijn eigen accenten....

Thomas Morus
Topic Starter

#24 , 03 jun 2020 12:21

Kennis van het verleden helpt het heden beter te begrijpen.

bosprocureur

#25 , 03 jun 2020 12:28

Een waarheid als een koe !

Maar wie, o wie, heeft daar nog een gedegen, weinig gekleurde, kennis van ?

father b

#26 , 03 jun 2020 13:58

Daar hebt u wel gelijk, maar ik dacht dat alle cafés gesloten waren :)

Het zou wel interessant zijn om eens het percentage te weten van regelmatige posters zou overblijven met zo'n 65+ isolement.
Zouden wij op het praatcafé en het forum het virus kunnen over krijgen ?

Misschien dat de overheid eens investeert in ruimten waar 60 + kunnen kaarten, babbelen, biljarten en dergelijke en een matig pintje. Dan houdt ge die zeker in een aangenaam isolement. In onze gemeente ken ik geen zulke plaatsen.

Houdt u toch ook maar gezond Bosprocureur.

father b

#27 , 03 jun 2020 14:02

Zonder overdrijven vind ik deze topic ( met verschillende meningen en standpunten ) toch een verhelderend en nuttig item. Zonder we het zelf misschien beseffen, hebben we veel raakpunten gemeen; maar de ene legt zijn zwaartepunt daar en de andere elders. En is de ene zin al wat scherper dan de andere; wij zijn allen bekommerd en onbekend met het komende.

Toch zeer nuttig zulke topic al is het in praatcafé.

Thomas Morus
Topic Starter

#28 , 03 jun 2020 17:38

Er wordt een tweede golf van corona verwacht na de zomer.
Ik neem aan als gevolg van de huidige versoepelingen.
Waarom versoepelt men in de wetenschap dat er daardoor mensen zullen sterven?
Is dat geen strafbare nalatigheid?
Daar is één duidelijk antwoord op, niemand kan voorspellen of er wel een tweede golf komt.
?????
Superexpert?
zie: https://www.gva.be/cnt/dmf20200509_0495 ... oor-zieken

Thomas Morus
Topic Starter

#29 , 03 jun 2020 18:24

Een virus is geen brand.
Een virus is ook geen kwestie van geloof.

Trump gelooft het ook niet, maar welk weldenkend mens gelooft Trump….

Ghentian
Juridisch actief: Ja

#30 , 05 jun 2020 14:26

Vaak wordt er verweten dat het Juridisch Forum te weinig ruimte laat voor actualiteit en discussie en dat topics te snel worden afgesloten en de focus te nauw ligt op het juridische aspect.

Anderzijds leiden discussies in het praatcafé maar al te vaak tot de situatie waarbij forumleden zich ingraven en er geen zinvolle uitwisseling is van ideeën of concepten. Argumentatie ad Hitlerum steekt hier opnieuw te kop op, en dat is gewoon niet wenselijk.

De kwaliteit van bijdrages is doorgaans hoger bij 'zuiver juridische' topics, waarbij de antwoorden ook een duidelijke relevantie hebben (een vraag wordt beantwoord). Ik zie hier weinig zinvols in.

Hierbij roep ik op een respectvol en zinvol debat te voeren.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Praat café”