We ontvingen nooit een kennisgeving van een aangetekend schrijven door BPost (geen bericht en niet aanbellen) dat mijn partner een zorgpremie diende te betalen of een boete riskeerde. (dit was ook zo voor 2 andere brieven die aangetekend waren en blijkbaar teruggestuurd zijn en de 3de die we ontvingen omdat die er nog lag toen we kloegen over de 2de brief waarvan we geen bericht ontvingen). Als eerste kennisgeving over Vlaamse Zorgpremie aan haar staat er al dadelijk een boete van 250 € bij.
De Vlaamse Zorgkas en VSB boete blijven nog steeds een boete eisen van 250 euro boven op het bedrag van 174 euro (2022, 2023, 2024).. terwijl er zowel door de mutualiteit als Zorgkas zelf nooit enige kennisgeving is gebeurd in die jaren voordien. Voor 2022 erkennen ze dat er nooit een brief gestuurd is in 2022, maar dan in 2023 .. naar een fout adres. Voorlopig krijgen we van VL Zorgkas enkel een knipsel in een word-bestand, met als 2 knipsels apart in 1 Word file: de tracker code, en daaronder een scan van een stempel met en datum geplakt (dat kan uit gelijk welke andere brief geplakt zijn. Ook haar burgerprofiel bevat geen enkele info hierover.
BPost erkent hun fouten bij deze brieven maar sluiten de klacht zomaar af zonder antwoord. In hun systeem zien ze een andere postbus dan ons postbusnummer schreef een medewerker ons. Onze klacht over een ander AS wordt gewoon sec beantwoord Dit dossier is dus afgesloten en de nodige stappen zijn ondernomen om dit te vermijden naar de toekomst toe."
Ze lieten wel weten: "soms kan de automatische sortering de adressen niet goed lezen en zien we soms andere gegevens." "Dat is inderdaad heel vervelend en niet correct verlopen. Hiervoor werd de postbode dus aangesproken.". "De postbode werd ondertussen aangesproken in je vorig dossier"
"zijn de afzenders in 2024 van een aangetekend schrijven op de hoogte gebracht van het feit dat ik als bestemmeling nooit kennis werd gebracht van enig aangetekend schrijven?"
Antwoord BPost : "Deze personen hebben deze brieven terug ontvangen inderdaad."
Zijn er nog mensen die mensen kennen die hier last van hebben?
in september 2023 schreef ik per email de Vlaamse Zorgkas aan met als titel "Kan ik een nieuw overschrijvingsformulier van de Vlaamse Zorgkas krijgen?" met vermelding van onze beide rijksregisternummers. (nadat ik een reminder kreeg met zorgpremie email dat daar een brief in vastzat voor mezelf, en ik niet meer kon inloggen in mijn eigen burgerprofiel. De gemeente had onwettig mijn chip had gede-activeerd, maar dat kwam ik pas maanden later te weten)
Dit verzoek werd tot heden nooit beantwoord.
Aan de mutualiteit vroegen we per email in september 2024 of er nog facturen dienden betaald te worden. We kregen niets doorgestuurd en geen enkel negatief bericht.
Als de Vlaamse Zorgkas en de mutualiteit zelf verzoeken tot betalingen saboteert door niet eens te beantwoorden, waarom claimt men dan later nog een extra boete terwijl ze beide zelf in de fout gingen?