Enkel de FFP2 maskers beschermen uzelf en de anderen. Die blauwe maskers of die zelf in elkaar geprutste stoffen maskers beschermen u zelve totaal niet. Dus m.a.w. wie geeft u het recht om anderen te besmetten ? Ik draag ook altijd FFP2 maskers omdat ik niet van anderen wil afhangen om wel of niet besmet te worden, en voor de heel enkele keren dat ik die blauwe maskers gedragen heb moet ik tot de vaststelling komen dat die quasi totaal niet hinderen.
Ik vrees dat u hier zelf een beetje in de fout gaat.
U vindt nl. dat die maskers bijna niet hinderen, zo ver ik weet is uw mening niet zaligmakend.
Zo hebben sommige mensen chronische ademhalingsproblemen, voor die mensen zullen zelfs die maskers voor problemen zorgen. Natuurlijk, ook voor hen bestaan er alternatieven.
Zo ook in het geval van mijn vriendin (technisch gesproken mijn vrouw haar vriendin
), zij heeft van haar dokter een attest gekregen dat ze geen klassiek mondmasker kan dragen, en gaat om die reden met een scherm naar buiten.
Alleen reageren een aantal winkeliers daar erg slecht op en werd er soms zelfs de politie bijgehaald, die niet blij waren toen bleek dat het eigenlijk alleen over overdreven paniekreacties ging en niet om een echte overtreding...
Voor mij een reden om die winkeliers op zijn minst te beboeten... de regels zijn al beperkend genoeg, zonder u ook nog eens te moeten bekommeren op de bekrompen reacties van uw medemensen.
Er was hier tenslotte niets mis. Ze kan geen gewoon masker dragen, enkel een scherm. Om dan zo te worden aangevallen...
Dus waarom sommigen om zogenaamde medische redenen die blauwe vodjes niet mogen dragen, dat begrijp ik totaal niet. Zo'n dokter zou bij wijze van spreken evengoed iemand kunnen ontslaan om zo'n plastiek voorzetmasker te moeten dragen. De mogelijke hinder om zo'n blauw mondmasker te moeten dragen zit hem volgens mij vooral in het hoofd. Een FFP2 masker dat hindert idd. wel wat tot veel.
Hier komt u erg aanvallend over. Als zijnde iemand die samenwoont met een vrouw met zware psychische problemen vind ik deze commentaar ronduit denigrerend en zelfs ongepast.